Od Cideru po Surf: Dobrodružství na Severním Španělska

Jelikož jsem měl volný prodloužený víkend a chuť na dobrodružství, rozhodl jsem se vyrazit do Španělska do A Coruñi, na menší roadtrip do Gijónu. Už dlouho jsem chtěl prozkoumat severní Španělsko a toto byla ideální příležitost. Letadlem s přestupem v Madridu, přímo do A Coruña - bez problému (i přes výpadky a problémy se zavazadli, které teď sužují naše pražské letiště). V A Coruña jsem si vypůjčil auto a když jsem nasedal, netušil jsem, jaké překvapení a zážitky mě čekají.

Po odjezdu jsem zamířil do městečka Foz, malého přímořského klenotu. Pláž Playa de A Rapadoira mě přivítala svou krásou a já se rozhodl, že je čas vyzkoušet, jak rychle můžu usnout na pláži. Bylo to skoro okamžitě. Po tomto odpočinku jsem zamířil do místní restaurace a objednal si talíř plný čerstvých mořských plodů. Upřímně, když jsem viděl ten talíř plný mušlí a krevet, připadal jsem si jako král. Jedl jsem tak zuřivě, že jsem si málem olizoval prsty až za ušima. Mořské plody – jeden, já – nula.

Další zastávka: Navia. Malebné městečko obklopené přírodou a řekou Navia. Procházel jsem se po promenádě, kochal se pohledem na řeku a cítil se jako v reklamě na minerálku. Místní mi doporučili rybí polévku, a protože já nikdy neodmítám dobré jídlo, hned jsem si ji objednal. Nikdy bych nevěřil, že polévka může být tak úžasná. Srkal jsem ji s takovým nadšením, že se kolemjdoucí začali ohlížet, jestli tam není nějaká soutěž v rychlostním srkání.

Pak jsem dorazil do Avilés a hned mě překvapila moderní architektura Niemeyer Center. Vypadalo to, jako by tam přistálo UFO a rozhodlo se zůstat. Toto město mě tak zaujalo, že jsem zapřemýšlel, zda-li si zdenepořídit letní chatičku/byt, kam kam bych každoročně jezdil, a zbytek roku pronajímal...Procházel jsem se tam a cítil se jako hrdina ve sci-fi filmu. Ale protože jsem potřeboval i něco tradičního, rozhodl jsem se zkusit "fabada asturiana" – fazolový guláš s klobásami a masem. Po té porci jsem měl pocit, že bych mohl vyrazit na výstup na horu. Možná i dvě hory. Najednou.

Staré město v Avilés bylo jako cesta zpět v čase, ale mnohem zábavnější. Procházel jsem úzkými uličkamia cítil se jako Indiana Jones na dovolené. Večer jsem zakončil v kavárně, kde jsem si dal výbornou kávu a churros. Seděl jsem tam, koukal na okolní život a přemýšlel, jak je severní Španělsko nádherné a plné překvapení.

A tak jsem zakončil své dobrodružství. Tahle trasa mi nabídla všechno – od starověkých římských hradeb, kde jsem si málem spletl kamenné bloky s křesly, přes nezapomenutelné gastronomické zážitky, které mě málem připravily o knoflíky na kalhotách, až po vlny v Gijónu, které mě vyplavily na břeh jako ztraceného surfaře.

Severní Španělsko mě naprosto okouzlilo svou krásou a rozmanitostí. Zjistil jsem, že když člověk vyrazí na cestu s otevřenou myslí a prázdným žaludkem, může ho čekat spousta překvapení a skvělých zážitků. Takže, jestli máte volný víkend a chuť na pořádné dobrodružství, neváhejte.