Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Rychleby 2002

úterý-středa 20.-21. srpna 2002

RYCHLEBY – 02´

Dnes mě čekala letos poslední více-denní trasa. Takže jsem se těšil. K tomu to bude po pěkných Rychlebských horách. Vstanu v 6:30h. Než se nachystám a vyjedu je 7:30h. Po 57 jedu do Krnova a Města Albrechtic. Poté po 453 jedu údolím přes Hynčice a Holčovice do Heřmanovic. Odtud stoupám do sedla a pak lesem sjedu do Horního a Dolního Údolí. Dole na rozcestí se dám po cestě č. 454 a jedu k Zlatým Horám. Těsně před nimi ale odbočím a jedu do Ondřejovic. Za nimi se zajedu podívat do Salisova. Pak pokračuju do Mikulovic. Po 457 pokračuju serpentýnama nahoru. Dále pak jedu vpravo do Kolnovic a až do Vysuté. Dojedu až k státním hranicím. Pak se vrátím a rozbitou cestou jedu do Terezína. Dále pak po 457 jedu dál. ZA Velkými Kuněticemi odbočím na 456. Přes Starou Červenou Vodu si zajedu do Nové Červené Vody a pak jedu dál přes Rokliny až do Černé Vody. Tu už to znám a tak jedu dál přes les kolem lomů do Žulové. Zde vyjedu 453 a jedu směr Javorník. Kolem nápadného kopce jedu přes Sedmlánů a Bergov do Vlčic. Zde koupím pití a jedu dál přes Uhelnou a Horní Fořt do Javorníka. Projedu jej, nakoupím a pak přes Bílý Potok jedu podél státních Hranic směrem ke konci výběžku. Před obcí Kamenička, za Horními Hošticemi si dám u hranic pauzu. Aji je překročím! Pak přes Kameničku dojedu do Bílé Vody. Zde jedu na hraniční přechod s PL. Vjedu tam a sem ve Złotem Stoku. Jedu kupit pohledy. Ještě se zajedu podívat na kopalniu złota. Pak se vrátím do ČR. Vjedu na červenou tur. stezku a nyní projedu celé Rychleby! Ale na konci obce cesta končí. Jen lesní tu zůstala a plná velkých Ostrých kamenů. No, nic, musím tam jet.

Postupně stoupám lesem i po mýtině. Ale pak přece dojedu na bývalý hraniční přechod na „Růženci“. Fotím a pak vyrážím dál. Je to cyklostezka a je i místy už pěkná. A taky je po vrstevnici a tak se jede pěkně. Aji kyc-listy potkávám. Pauzu si dám v turistickém přístřešku. Sem tam tečou přes cestu horské bystřiny. Přejedu i Bílý Potok a kolem Borůvkové Hory dojedu na rozcestí „U tří lip“. Zde se fotím taky a nyní už po asfaltce jedu nahoru pod „Bílou skálu“. Dále se jede po vrstevnici a cestou jsou tu samé nové posedy. Ale jinak pěkná cesta. Pak dojedu na další rozcestí modré a zelené turistické stezky – „Nad Travnou“. Nyní se dám dolů po cyklostezce č.6044. Je to celkem dobrá cesta. Od místa zvané „Kaliště“ je to úplně nová cesta s jemným štěrkem. Rychle po dvou velkých serpentýnách sjedu na okraj Javorníka. Zajedu si ještě do města koupit pití. Pak se dám zpět nahoru. Stoupám údolím kolem kapličky přes rozcestí na Zálesí na Travnou. Tou jedu nahoru přes celou obec až na místo pramene „Paní Marie Salettské“ – je totiž radioaktivní! Naberu do flašky a do lahviček. Pak pokračuju po rozbité štěrkové cestě po serpentýnách nahoru k státním hranicím. Projedu kolem dvou chat a pak jedu kolem několika lidí co šlapou nahoru. Nakonec dojedu na hraniční přechod. Odtud je úplně nová, černá cesta, asfaltka. Jedu tedy dolů. Hledám místo na ubytování, ale furt je tu lidí jak smetí. Dojedu tedy do města Lądek-Zdrój. Most na Stronie Ślaskie je uzavřený. Jedu tedy směr na Złoty Stok. Před odbočkou na Wojtówku. Tu jedu vpravo na louku a jdu nahoru za břeh s trávou. Tu je pěkný výhled na celé údolí. Zůstanu tady. Vybalím si věci a postavím stan.Slunko zapadlo a já sluchám radio Černá Hora 105,4 FM. Večer ještě přetočím film ve foťáku a pak ležím a poslouchám. Tak dobrou noc!!!

Data dne 20.8.2002:

TRP: 185,43km

AVS: 20,57km/h

STP: 9:00:40h

MAX: 63,1km/h

DST: 39066km

21.srpna 2002

Vstanu v 630. Venku je ale obrovská kosa. To je strašné. Mám, ale čas, bo nemusím jet do Opavy, jen do Zlatých Hor. Vylezu tedy ven a postupně se balím. Stan je ale sbalený mokrý. V 730 je čas na trasu. Sjedu po louce dolů a po cestě č.391 se dám do města Lądek-Zdrój. Přes město jedu po kostkované cestě a mířím po cestě č.392 na Stronie Ślaskie. Za městem jedu lesem, ale po rovině, jen mírně stoupám proti potoku „Biała“. Jedu přes Stojków a Strachocin 6 km do města Stronie Ślaskie. Zde jsem jednou byl, tedy místo spojení dvou tras. A pak se vracím stejnou cestou do Lądku a pak stoupám „Drogou Krołewskou“ do sedla „Przelecz Lądecka“. Jede se dobře po černém asfaltu. Na hranicích ale celník furt hledá cosi v papírech. Pak ale jedu po rozbité cestě do Travné. 500m pod pramenem jedu ale vpravo a stoupám kolem obchodu, kde si koupím svačinu, dále nahoru. Má tu být cyklostezka, ale hovno! Je tu traktorem vyjetá kolej v pastvině a stoupá nahoru. Je tu jen tráva a tak musím pěšky deptat po pastvině. Kolem „korówy“ se pasó... Horko jak cip, ale tlačím bicykl až nahoru na místo „Pod Pramenem“. Odtud po lesní cestě zase jedu dál přes serpentýnu a pak po vrstevnici jedu nad Zálesím. Je tu super výhled. Pak se octnu v obci Zálesí. Vyfotím pramen a pak sjedu po kamenité rozbité cestě prudce dolů a pod ní je vpravo cesta. Po ní se dám kolem haly na cosi dostanu na světoznámou lokalitu radioaktivních minerálů. Položím kolo a pár jich seberu. Aji přes plot se natahuju. Cosi mám (erytrín, malachit, chalkopyrit). Pak sjedu dál po cestě č.4571 dolů do Javorníka. Odtud se dám po 453-ce ale po 1 km odbočím na „Račí údolí“. Jím jedu vzhůru. Je to pěkné. Dojedu až pod hrad Rychleby. Pak si ještě přímo na hrad. Musím, ale kolo nést po schodech. Pak celý udýchaný vše vyfotím a odebéřu se zpět. Údolím stoupám po modré TZ dále. Dojedu až pod „Vábný“ a po cyklostezce se dám vlevo nahoru. Ale šlak to tref, zase jenom dřevařská cesta. „Idu zu Fuß“ a pak už po louce za lesem, se jede dobře. Dojedu až nad Nové Vilémovice a na červenou TZ. Ještě si ale po červené zajedu po loukách dolů do obce Červený důl. Poté se vrátím a sjedu po asfaltce do Nových Vilémovic. Pak se vydám po strašné cestě vzhůru na místo zvané „Roveň“ – další sedlo mezi údolími. Pak si pěkně po louce sjedu kolem PL – hranic a dřevorubců na bývalou osadu „Hraničky“ Zde si zajedu kolem vosího hnízda v zemi za PL-hranice a pak na louce napíšu cosi do vrcholové kroniky a pak už se jede dobře.

Pak pokračuju po bílé dolů. Nahoru dokonce přijede Tatra pro dřevo. Je tu pěkná cesta. A tak to valí rychle. Za chvíli sem v obci Nová Véska a pak ve Vojtovicích. Z nich pak po silnici a přes kopec jedu do Petrovic. Jimi uháním dolů a přes rovinu do Skorošic. Ty ale přejedu rovno a mířím na Nýznerov. Pak se dostanu na modrou TZ a po ní a po cestě přes obec Nýznerov stoupám lesem podél Stříbrného potoka k Nýznerovským vodopádům. Tu fotím a pokračuju zpět po cestě přes Nýznerov do Žulové. Z ní po 60-ce do Vápenné a tu nakupím a jedu dál. U rozcestí na Ztracené údolí mám pauzu a pak stoupám kolem jeskyně „Na Pomezí“ do sedla. Tu vjedu na žlutou TZ a po ní sjedu do lázní Jeseník. Tu vyfotím dva lidi a oni mě. Pak sjedu do města a nakupím a pojím. Pak vyrážím dál. Po 44-ce stoupám do Písečné a tu zase po 455-ce stoupám do Supíkovic. Za nimi ještě Strachovičky a pak po 457-ce přes Velké Kunětice jedu do Mikulovic. Dále jedu do Polska. Přes Glucholazy jedu do Zlatých Hor. Tady jedu do Rožmitálu. Ještě se ale vrátím kupit pití a pak před střediskem Maya suším na luce postavený stan a jím guláš. Pak to sbalím a jedu na středisko Maya a tu si dám pivo a kecám se Šromem. Kecáme o nalezištích a pak dem rýžovat zlato. Něco najdem. Pak se dem dívat na volejbal. Pak si dám kolo do budky. Sedíme vevnitř a pijem pivo. Hraje se na kytaru. A to až do 2300. Pak oni dou spát a my synci tu sme. Až o půlnoci se sbalíme a na pokoji se ale rozhodnem a ještě se dem v 025 ven do bazénu vykoupat. Postupně lezem na kládu a jeden po druhém tam skáčem. Je to studené jak cip! Ale pak se to dá. Utíráme se a valíme dom. Ale musíme oknem, bo je zatvorené! A už spíme. Tak dobrou noc. Druhý den se lúčím a jedu kolem oběda dom. Tak čest práci, bylo to dobré jak cip taká jízda. Tak zase někdy příště!!!

Data dne 21.8.2002:

TRP: 141,94km

AVS: 18,11km/h

STP: 7:50:12h

MAX: 61,8km/h

DST: 39208km

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.