Pátek 30. 6. 2023
V noci jsme žádná auta neslyšeli. Budím se okolo půl 8 a najednou zjišťuji, jaký je na slepé silnici provoz.
Vstávat se nám nechce. Včera jsme měli docela náročný program. Dnes končí náš výjezd na sever naší republiky. V neděli už přebíráme vnoučata. Užili jsme si to, jsme spokojení. Přes počáteční liják nakonec i to počasí vyšlo.

Venku je zataženo a teplo. I přes nedovřené dveře bylo v noci v autě celou noc okolo 20 stupňů. Raději vstáváme, než začne pršet. Potřebuji svléknout postele a doma to vyprat. I nádobí nechám prohnat myčkou, ať se také jednou pořádně umyje.
Dokud neprší, balím. Když dělám snídani, spadne na nás občas nějaká kapka. Až když odjíždíme, začíná drobně pršet. I to počasí pláče, že tenhle krásný kraj opouštíme. Však také plánujeme, že budeme muset někdy do Českého středohoří vyjet a zdolat zdejší kopečky.

Domů jedeme přes Žatec a  Podbořany. Tady to už známe. Zastavujeme až v Chyši. Tady jsme také už byli, ale chceme si domů odvézt pivo ze zdejšího pivovaru. To nám moc chutná a málokdy tímto směrem jedeme. Otevírají za 12 minut. To počkáme. Ráno jsem si nedala kávu, teplou vodu mám, tak si ji udělám. Ota jde na procházku. Zjistil, že konečně opravují klášterní kostel Jména Panny Marie. Tento původně gotický kostel z konce 15. století byl během 17. a 18. století barokně upraven. Byla to však také hrozná ostuda obce. Tak snad ho opraví celý. Snad nedopadne jako kostel Povýšení svatého Kříže, který stojí na nedalekém kopečku. Postupně ho opravují, ale už minule jsme se všimli, že omítka na opravené části už zase začíná odpadat.

Já se ještě stačila projít okolo kulatého záhonku před pivovarem, kde mají mimo jiné vysazené nádherné macešky. Pak kupujeme pivo a odjíždíme.

V půl jedné parkujeme před domem. I když cestou občas sprchlo, teď neprší. Tomu říkám štěstí. Odnášíme milion tašek a beden domů. Ani to nevybalujeme. Na poště máme balík, v Alze vyreklamovanou powerbanku a také máme hlad a doma prázdnou lednici.
Jdeme na oběd a všechno obcházíme. Příští týden se tam nedostaneme, tak ať to je raději doma. Cestou lehce sprchlo. Ale to nám už nevadí. Stále je teplo a dusno.

V 5 hodin přicházíme domů a začíná nám všední práce - vybalit, vyprat, uklidit. Už se však těšíme, až vyrazíme na Slovensko. Ale to bude ještě nějaký čas trvat.
Poslední aktualizace: 20.11.2023
Severní Čechy – 15. den - poslední: Chyše – zámecký pivovar a klášterní kostel Jména Panny Marie a cesta domů na mapě

Příspěvky z okolí Severní Čechy – 15. den - poslední: Chyše – zámecký pivovar a klášterní kostel Jména Panny Marie a cesta domů

Zámek Chýše
Zámek Chýši nalezneme ve stejnojmenné obci na západě České republiky.…
Vracíme se domů autem a tak jsme se rozhodli zastavit se v Chyších. Město se nachází v Karlovarském kraji, kousek od silnice z…
Chyše   Je sobota, počasí se vybralo, přicházím ze Žlutic přes kopec…
Přibližně v polovině trasy mezi Karlovými Varya Rakovníkem leží obec Chyše…
Chyše, obec v okrese Karlovy Vary leží na řece Střele 8 km severovýchodně…
Kostel Zvěstování Panny Marie se nachází v obci Chyše u Žlutic v malebných Doupovských horách. Stojí na vršku zvaném Špičák …
Zámecký park rozkládající se na devíti hektarech okolo zámku Chyše získal…
Zámek je významnou památkou obce Chyše na Karlovarsku. Zámek je…
Jedná se o pás romantických vesniček v údolí Střely mezi Chyšemi a…
Vrch Vladař Nastala už bezmála polovina listopadu, ale teplo a slunečno bylo pořád jako vzáří, a tak jsem si ráno přivstal, odpracoval vdílně co…
Mezi městy Žlutice a Manětín lze i z velké dálky pozorovat majestátní dominantu kraje – stolovou horu Vladař. Kopeček turisty zatím …
Pondělí 10. 5. 2021 Teplo bylo večer, poměrně teplo bylo i v noci. Ve 4 bylo…
Nedaleko městečka Žlutice se nachází pozoruhodný kopec, který každého…
Na vrch Vladař a do Chyše Přicházím ze Žlutic k rozcestí Záhořice žst s …
Po silnici  I/6 z Prahy do Karlových Varů přijíždíme do obce Lubenec,…
Malá vesnice, část obce Lubenec v okrese Louny a trvale zde žije 40…
První písemná zmínka o obci Valeč pochází z roku 1358, jako o majetku…
Vochlice je rozhledna, blízko obce Lubenec. Občanské sdružení na záchranu kostela sv. Jiljí v Libyni se pustilo do její obnovy…
Městečko je usazeno mezi Doupovské a Tepelské vrchy v mírně zvlněné Jesen…
Jedeme do Žlutic. Je to poměrně malé městečko v Karlovarském kraji (zhruba 20 km od Toužimi), které se rozkládá ve svahu na ře…