Za orchidejemi do Drážďan 3.část – Drážďany – Výstaviště

Konečně vyrážíme směr Dresdner Messe... Smile

Jedeme se podívat na výstavu „Svět orchidejí“ v prostorách drážďanského výstaviště, která je součástí veletrhu Drážďanské Velikonoce.

Už v autobuse od nás průvodkyně vybrala penízky na vstupné. I když se kupovalo skupinové vstupné, skládali jsme se na něho po 8 Euro, na dotaz proč tomu tak je, dostalo se nám vysvětlení, že rozdíl jde k dobru cestovce na parkovné apod., když je cena zájezdu jen 399Kč. Nezbylo nám než souhlasit, znělo to docela logicky, ale mohli nás na to upozornit předem..., mysleli jsme si my, protože ostatním to bylo jedno a nevím, že by se na to ještě někdo kromě nás ptal. plain

Zájezd koupila sestra na portálu hyperslevy.cz, kde bylo mimo jiné napsáno toto:

Vypravte se s CZ AD Praha do sousedního Německa – a klidně jeďte po čichu. Až do Drážďan vás přivábí vůně tisíců exotických květů z výstavy orchidejí.

Výlet pro jednu osobu zahrnuje:

• Dopravu klimatizovaným autobusem s WC, DVD a kávovarem

• doprovod česky hovořícího průvodce

Voucher nezahrnuje:

• fakultativní vstupy a suvenýry (doporučené kapesné cca 40–50 €)

• vstupné na výstavu orchidejí: dospělí 8 €, děti ve věku 7–14 let za 3 €, děti do 6 let zdarma, skupina od 10 osob za 6,50 €/os., rodinná vstupenka 19 €

Ano vábila nás vůně tisíců exotických květů, i když orchideje co mám doma jaksi nevoní...

Mě spíše lákala informace, že se pojedu podívat na jednu z největších a nejkrásnějších výstav orchidejí v Evropě »Internationale Orchideen-Welt« , která se koná každoročně v termínu kolem Velikonočních svátků na výstavišti v Drážďanech a je tak součástí Velikonočního zahradního veletrhu »DRESDNER OSTERN«. Letošní ročník se konal již po dvaadvacáté ve dnech 26.–29.03.2015

Dojeli jsme kolem 13:15 před Drážďanské výstaviště v městské čtvrti Pieschen, které má 4 multifunkční haly a kolem výstaviště je možnost parkování.

Je možné se zde dopravit i tramvají č. 10 zastávka „Messe Dresden“, parkování u areálu výstaviště na parkovacích plochách P1, P2 a P7 (parkovací místa pro postižené osoby jsou vyhrazena přímo před hlavním vchodem - Hauptfoyer- a před halou číslo 1), parkovné 4 €/den (platí se při vjezdu). Info pro ty, kdo by se sem chtěli zajet podívat autem a nebo i jinak po vlastní ose.

Foto: Alilka

Naše průvodkyně zašla koupit vstupenky, které nám pak rozdala s informací, že sraz před odjezdem máme v 18:00 před výstavištěm. Konečně jsme mohli přes turniket vstoupit do výstavních prostor. My, jak jsme byli nedočkaví kochat se orchidejemi, prošli jsme kolem stánků s velikonočním zbožím skoro nevšímavě a řítili jsme se slepě jen do Halle1 omrknout co pro nás zahradníci ze 4 kontinentů připravili, co za umělecké kousky to vyšlechtili.

Zde na výstavní ploše 5000 m2 jsme měli možnost vidět na 20 000 květin a sta tisíce květů všech možných barev a vůní. Některé orchideje opravdu voní. :-) Na drážďanském výstavišti bylo zastoupeno zhruba 350 vystavovatelů.

Z náramné podívané si můžete přivézt do své sbírky i nějakou tu orchidej či jiný suvenýr, protože výstava má i prodejní část. Sestra a její přátelé si také nějaké orchideje koupili, ale mě se s tím nechtělo tahat. Smile Bohatě mi stačilo, že se tahám s foťákem, za to jsem si orchideje fotila jak o život. Byla to neskutečná nádhera...

Foto: Alilka

Jarní veletrh »DRESDNER OSTERN« tradičně před Velikonocemi zve návštěvníky na pestrou nabídku témat z oblasti zahrady, uměleckých řemesel, chovatelství, aktivit pro rodiny a trávení volného času. U orchidejí v Halle1 bylo možné vidět i různou vodní techniku pro zahrady a parky. Každou hodinu jsme mohli sledovat na hlavní naaranžované fontáně barevné hudební představení, které vždy sklidilo velký potlesk, nutno dodat, že bylo pokaždé jiné, alespoň to, které jsme měli možnost sledovat my.

Na Výstavišti vedle orchidejí v Halle1 jsme mohli kromě různých vodních systémů obdivovat i kaktusy a bromélie.

Ani se to nezdá, ale obdivovat orchideje je docela únavné, využily jsme v Halle 1 přistaveného historického motostánku s občerstvením a daly jsme si kafíčko a tvarohovou buchtu. Zatím co já využila, že můžu chvilku posedět, sestra si odběhla do prodejní části pro nějaký ten nový úlovek.

Foto: Alilka

Po krátké přestávce jsme pokračovaly dál na druhý konec Halle1, kde se konala Soutěž kytic "Jarní XL". Saské Mistrovství floristů bylo zasazeno v mezinárodním světě orchidejí. Obě akce se konaly v Hale 1 Drážďanského výstaviště a Saské zemské mistrovství floristů tak dostalo nádherný plnější rámec.
Tradiční soutěž kytic pro prezentaci předních floristů regionu. Pod heslem "Jaro XL" jsme mohli zhlédnout kytice různých tvarů a barev. Návštěvníci mohli hlasovat pro své favority a také obdivovat slavnostně nazdobená auta.

Také jsme si se zalíbením omrkly vystavené kytice a auta a pak se vrátili k fontáně a počkali si na její barevné tryskání v rytmu hudby, abychom ho konečně zhlédly zblízka a celé. Byla to opravdu paráda.

Foto: Alilka

Je 17:45 a vycházíme z Halle1 a wow. Teprve teď si uvědomujeme, že jsme úplně zapoměly na Velikonoční a Jarní výstavu, které probíhají v ostatních halách.
Veletrh »DRESDNER OSTERN« na kterém byly představeny i německé velikonoční tradice, řemeslné techniky spojené s Velikonocemi, praktické ukázky výroby kraslic různými způsoby a technikami, keramika a porcelán různých forem a další zajímavosti. Současně probíhal i Jarní trh »Frühjahrsmarkt« a připraven byl i bohatý program pro děti, které si mohly zkusit některé výrobky sami vyrobit. My jsme se zdrželi nejvíce v Halle1, takže jsme zbytkem výstavy a trhů jen proběhli už bez focení, jen něco málo mobilem. Smile

Blíží se 18:00 hodina, tak ještě honem si odskočit a pak se zase se všemi vzorně scházíme před výstavištěm.

Autobus pro nás také přijíždí na čas, rychle nastupujeme a vyrážíme směr Praha. Jedeme bez přestávky, takže u Hlavního nádraží jsme už před jednadvacátou hodinou.

Ukecané spolucestující opět nezklamaly a sotva dosedly na sedadlo opět spustily, ale nedejte se mýlit, že se bavily o výstavě. Opět jsme měli možnost vyslechnout si debatu o ničem a o všem...

Ale co..., nechme je žít! Smile

Máme hlad, který zaženeme hned na nádraží v restauraci Potrefená husa a pak se skoro plazíme na tramvaj směr Arbesovo náměstí. Jsme docela unavení, takže v našem pokoji v Hostelu Cortina brzo uleháme ke spánku a než usneme honí se nám hlavou zážitky z Drážďan.

Foto: Alilka

Zítra ráno Evička s Jirkou jedou už domů za dětmi, ale já se sestrou se chystáme strávit neděli ještě v Praze. Jupííí, takže zítra ještě Praha...

Poslední aktualizace: 19.4.2015
Za orchidejemi do Drážďan 3.část – Drážďany – Výstaviště na mapě
Autor: Alilka

Příspěvky z okolí Za orchidejemi do Drážďan 3.část – Drážďany – Výstaviště

Drážďany - Yenidze
"Tabáková mešita" Yenidze stojí v ulici Magdeburger Strasse poblíž mostu Marienbrücke. Nejvyšším bodem stavby je komín ve tvaru Minaretu na její západní straně,…
Do jakého města povede vaše další cesta? Saská města jsou ideální…
Drážďany - Frauenkirche
Frauenkirche ("Kostel naší paní") je luteránský barokní kostel v centru Drážďan tyčící se na náměstí Neumarkt v samém srdci města…
Kostel Kreuzkirche stojí na místě kostela sv. Mikuláše, postaveného ve třináctém století. Dnešní Kreuzkirche v pozdně barokním a raně…
Katolický dvorní kostel, katedrála Svaté Trojice v Drážďanech stojí na labském…
Po více než třiceti letech jsem s rodinou navštívila Drážďany. Jedním z d…
Zwinger
Původně název zwinger označuje termín související s pevnostním st…
Pomník s bronzovou jezdeckou sochou krále Jana I. Saského vytvořil…
Semperova opera je považována za jedno z nejkrásnějších divadel sv…
Drážďany - Semperoper
Semperova opera (Semperoper) postavená ve stylu italské renesance…
Tedy došlo k přerušení vyprávění. Samozřejmě spacáky jsou poněkud provlhlé, protože ač jsme se v zastávkových přístřešcích choulili sebevíc, vody…
Augustův most v Drážďanech je stavbou, která spolutvořila dějiny…
Drážďanská svatotrojiční katedrála je sice jednou z dominant i…
Katedrála Nejsvětější trojice v Drážďanech
Katedrála Nejsvětější trojice (Kathedrale Ss. Trinitatis) se někdy též nazývá Hofkirche (dvorní kostel) Katedrála se nachází na Schl…
Město Drážďany (německy Dresden) se nachází blízko České republiky i…
Drážďanská Georgenbau je stavbou, která představuje více než 800…
Vlakem - podle toho odkud jste. ČD mají různé programy příhraničních…
Věže hradů, zámků a kostelů se již dávno staly velmi oblíbenými - …
Drážďanská zámecká rezidence je jistě jednou z nejvýznamnějších a …
Drážďanská katedrála je nejen jednou z nejznámějších památek i dominant…