ADCAMP SPLNIL OČEKÁVÁNÍ
Mezinárodní konference o cestovním ruchu AdCamp 2011, která se konala 12. a 13. dubna 2011 v Kongresovém centru Zlín, vyvolala obrovský zájem. „Akreditovalo se přes tři sta účastníků ze 150 institucí. Jsme rádi, že zde vznikla platforma pro diskusi skutečných specialistů na turistiku,“ uvedla projektová manažerka Adcampu Jaroslava Němcová a dodala, že důležitou částí konference byla také studentská sekce.
__________________________________________________________________________________
Hlavním tématem letošního, druhého, ročníku AdCampu bylo „Místo jako značka.“ Konference nabídla poznatky nezávislých odborníků ze všech oblastí, které s cestovním ruchem souvisí, včetně gastroturistiky. Té byl věnován samostatný blok. Představena byla i regionální potravina Olomouckého a Zlínského kraje. Celkem na AdCampu vystoupilo či vedlo workshopy 16 lektorů z nejrůznějších oblastí.
Hlavním řečníkem konference byl světově uznávaný odborník, ředitel poradenské agentury pro cestovní ruch v New Yorku, Daniel Levine. Ve své přednášce opakovaně zdůrazňoval, že turista za zaplacenou službu očekává přidanou hodnotu. „Dříve lidé cestovali pro zábavu, chtěli se pochlubit sousedům, ukázat, že na to mají. V posledních dvou letech se typ zážitků, které hledají, mění. Turisté jsou zodpovědní, chtějí se vzdělávat, pomáhat druhým, hledají duševno, zdravý životní styl, bezpečí, kvalitu atd.,“ vysvětlil D. Levine. Považuje to za důsledek finanční krize, která přiměla zejména Američany a Evropany přehodnotit své životní hodnoty a postoje. Své tvrzení doložil D. Levine názornými příběhy firem z různých odvětví.
Na trendy cestovního ruchu se zaměřil také Rostislav Hošek z Ministerstva pro místní rozvoj, který přiblížil i závěry Evropského turistického fóra. Mimo jiné upozornil na rostoucí zájem o geoturistiku.
K cestovnímu ruchu, turistice a dovolené neodmyslitelně patří gastronomie. To dokazovali ve svých přednáškách i společném workshopu ředitelka pro public relations hotelu Mandarin Oriental Prague a bývalá ředitelka zastoupení agentury CzechTourism v New Yorku Kateřina Hicks Pavlitová a ředitel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk. “Co turista (ne)chce zažít v gastronomii” byl název přednášky R. Vaňka, v níž odprezentoval množství skutečných příběhů a zážitků z návštěv restauračních zařízení. Přestože by jistě nikdo z přítomných nechtěl žádnou z historek zažít na vlastní kůži, sál několikrát propukl v bujarý smích.
Mnoho z účastníků si nenechalo ujít přednášku Evy Jiřičné o vlivu architektury na cestovní ruch. „Navíc se konala v její! budově - v jednom z nejmodernějších kongresových center v Evropě. Přednáška paní Jiřičné vdechla do atmosféry odborných přednášek lidskost,“ zhodnotil jeden z účastníků.
Také další jména odborníků, kteří vystoupili na AdCampu, byla zárukou zajímavých přednášek. Hlavnímu tématu - Místo jako značka - se věnoval specialista na řízení značek Tomáš Hrivnák. Mezi lektory byl i filmový producent Tomáš Vican, jehož filmy Bobule a 2Bobule jsou důkazem, že účinným nástrojem propagace turisticky atraktivních míst je i product placement ve filmu. Praktické ukázky úspěšných marketingových projektů ze Zlínského kraje představila ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Morava Dana Daňová.
Druhý den byl plný aktivních seminářů pod vedením zkušených lektorů.
„Zájem i průběh letošního ročníku nás skutečně potěšil a proto již nyní začínáme připravovat ročník třetí. Uvítáme proto rádi podněty,“ uzavřela J. Němcová.