TURISTIKU PODPORUJÍ
61 556 turistů a cestovatelů
112 053 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 397 066,- odměny za články
Česká republika
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Česká republika
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

CzechTourism úspěšně ovlivnil turistiku v Česku

Tipy a novinky

Fotografie (2)

Jak se vyvíjí naše cestování po vlasti?

V průběhu několika posledních let uskutečnila Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism – několik aktivit, které se výrazně podílely na příznivém vývoji domácího cestovního ruchu. Šlo např. o projekt Podpory tvorby produktů a marketingu cestovního ruchuv regionech, či o skutečně širokou a intenzivní kampaň Česko – země příběhů. V těchto dnech CzechTourism uveřejnil výsledky sledování, které dlouhodobě ověřovaly, s jakým efektem se zmíněné aktivity setkaly.

V několikaletém projektu, zaměřeném na podporu regionů, se podařilo sjednotit jejich dosud poměrně roztříštěnou prezentaci a výrazně pozvednout atraktivitu Česka jako turistické destinace. Komplexní projekt zaznamenal velký úspěch nejen doma, ale i za hranicemi. Uspěla především kombinace teoretických i atraktivních praktických aktivit, které probíhaly s cílem zvýšení návštěvnosti turisticky zajímavých oblastí ČR. Český cestovní ruch tak získal nový náboj, který mu dlouho chyběl. Lze nyní předpokládat, že i nadále poroste návštěvnost našich regionů ze strany jak tuzemských, tak ale i zahraničních návštěvníků. Prvořadý účinek přinesla část projektu nazvaná Cílená propagace významných akcí cestovního ruchu. Soustředěnou podporu tak měly tři akce s mezinárodním významem, ve kterých se spojily tradice našeho národa, kultura, i designový zážitek. Jednalo se o akce Czech Hero Ride, Czech the Light a Meet Czech Design.

V rámci projektu a ve spolupráci s významnými regionálními subjekty cestovního ruchu vznikl rovněž Manuál pro tvorbu produktů – první ucelená příručka svého druhu. Jejím cílem bylo poskytnout praktický návod pro různé organizace cestovního ruchu i cestovní kanceláře, jak zkvalitnit nabídku cestovního ruchu a učinit ji pro turisty atraktivnější. „Manuál má vzhledem ke svému jedinečnému pojetí potenciál stát se m.j. vhodným výukovým materiálem pro střední a vysoké školy se zaměřením na cestovní ruch, a to právě díky pojetí celé problematiky v teoretické i praktické rovině,“ komentoval její uvedení gen. ředitel agentury Czech Tourism Rostislav Vondruška.

Viditelný přínos kampaně Česko – země příběhů
Obliba Česka jako destinace pro dovolenou vzrostla – jak se ve výzkumech ukázalo -v souvislosti s kampaní o 29 %. Cílem bylo zvýšit zájem českých turistů o prožití své dovolené v České republice a zvýšit podíl domácího cestovního ruchu na celkovém objemu cestovního ruchu České republiky. Monitoring efektivity projektu probíhal v šesti vlnách od května 2013 do října 2014, vyhodnocení kampaně připravila společnost ppm factum research.Šetření, které obsahovalo skupinové i individuální diskuze, online a osobní dotazování, vyznělo pozitivně. Kampani se dařilo propagovat Česko jako místo, které nabízí zajímavé cíle i dostatek možností k prožití aktivní dovolené. Zlepšilo se jak vnímání Česka jako „značky“ turistické destinace, tak i frekvence cestování po Česku mezi roky 2013 a 2014. Kampaň zaznamenalo 37 % široké veřejnosti a 50 % aktivních cestovatelů. Pozitivně oslovila 94 % populace, přičemž u 44 % zlepšila mínění o České republice jakožto turistické destinaci. „Na kampaň přijímáme mnoho pozitivních ohlasů z řad široké veřejnosti i odborníků, které nás velice těší. Umístila se v top 5 Effie Awards, soutěži o nejefektivnější reklamu, a společnost ppm factum research ji označila za nejúspěšnější kampaň, kterou kdy testovala,“ uvedl gen. ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Z výsledků vyplynulo, že s dovolenou v České republice má většina dotazovaných (99 % cílové skupiny) velmi dobré zkušenosti. Slogan „Česko – země příběhů“ oslovoval příslibem pestrosti a rozmanitosti nabídky, přesvědčivě sděloval, že Česká republika je země bohatá na krásná a zajímavá místa, stále ne dosti známá a motivoval k jejich návštěvě. Kampaň napomohla nejen k přímému zvýšení objemu domácího cestovního ruchu, ale podařilo se jí i zlepšit názor české veřejnosti na cestování po České republice.

Naše zájmy se při cestování rozšiřují
V letošním roce byl uzavřen také pětiletý výzkum agentury CzechTourism, zaměřený na domácí cestovní ruch. Jeho výsledky m.j. ukazují, že se méně než dříve zajímáme o klasické poznávání a častěji volíme např. relaxační pobyty. Na svých cestách také více utrácíme. V prvním pololetí roku 2014 uskutečnili Češi podle údajů Českého statistického úřadu - ve srovnání se stejným obdobím loňského roku - o 32 % více delších domácích cest. Výzkum, provedený na vzorku cca 50 tisíc respondentů zjišťoval, jak se mění naše cestovatelské chování. „Více než polovina letních návštěvníků zůstává v navštíveném regionu pouze jeden den, v Zimě pak i přes převládající jednodenní pobyty roste zájem o ty víkendové. K delšímu pobytu či opakování návštěvy přispívá spokojenost se zážitky, přátelský přístup místních lidí k domácím turistům a rozmanitost nabídky způsobů trávení volného času,“ uvedl Jan Herget, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism. V letní i zimní sezoně nás nejvíce lákají Šumava, Krkonoše, Západočeské lázně a Praha. V létě pak rádi míříme na Jižní Moravu a do Jižních Čech. Jako turisté chceme stále více poznat navštívený region a jeho obyvatele. Celých 59 % dotázaných má zájem objevit tradice a zvyky ve svém turistickém cíli. V popředí zájmu jsou tradiční řemesla a výrobky, tradiční architektura, či regionální gastronomie. Výzkum zaznamenal rostoucí spokojenost návštěvníků se službami i nabídkou regionů. Dlouhodobě nejspokojenější jsme na jihu Čech a Moravy, v posledním období také na severu Moravy a ve Slezsku.

Vývoj domácího i mezinárodního cestovního ruchu nesporně ovlivňuje ještě řada dalších objektivních faktorů - ekonomických, bezpečnostních, kulturních apod. Nicméně potěšitelné je, že nás více a více zajímá naše vlastní země, její půvab i historie, včetně skutečností, na které můžeme být oprávněně pyšní. Objevujeme tak, že existují a není jich tak málo, abychom pozbývali sebevědomí a ztráceli odvahu chovat se jako skutečně svobodní občané. V poslední době jde o potřebu stále více potřebnou…

Podklady: CzechTurism

Miroslav Navara

Poslední aktualizace: 28.11.2014
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Česká republika

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam: