TURISTIKU PODPORUJÍ
61 576 turistů a cestovatelů
112 432 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 839,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Dovolená se může změnit v celoživotní hypotéku.

Tipy a novinky

Bezpečná dovolená - ilustrační foto

Náhradní ponožky, plavky, spodní prádlo, mobilní telefon. Při balení osobních věcí na dovolenou na ně lidé určitě nezapomenou. Stejný důraz by měli klást i na kvalitní cestovní pojištění. Stačí jedna nepozornost či zdravotní komplikace a vysněné dny dovolené se mohou změnit v celoživotní hypotéku. Takřka 3,5 milionů korun činily v uplynulém roce nejvyšší náklady asistenční služby provozující linku Generali Assistance na jednu pojistnou událost. „Druhou hypotéku“ za klienta splatilo cestovní pojištění. Pozor na zahraniční právníky. Někteří z nich se pod tlakem okolností snaží dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život. Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte! Cestovní pojištění Generali nově řeší storno zájezdu pro takové případy, jako je přírodní katastrofa (sopka, tsunami, apod.), epidemie (prasečí chřipka, apod.) či občanské nepokoje (stávka na thajském letišti, apod.).

Součástí cestovního pojištění jsou bezplatné asistenční služby. Linku Generali Assistance využilo v loňském roce přes 1300 klientů. 71 z nich bylo v zahraničí hospitalizováno, u další 30 byl zajišťován převoz do ČR. K nejběžnějším problémům patřily s necelými 20% potíže zažívacího traktu, s 18% dále potíže dýchacích cest a s 10% se na třetí místo dostaly asistence informačního charakteru. Například o poloze nejbližšího zdravotnického zařízení, zdravotních rizicích v dané destinaci, či způsobu řešení vzniklé situace.

Z jednotlivých destinací zasahovala asistenční služba v loňském roce nejčastěji v Řecku a to v 18% všech případů. O druhou příčku se společně dělí ČR a Egypt se 17%. Třetí zemí je s 11% Bulharsko. Překvapivě až na čtvrtém místě je se 6% zásahů nejoblíbenější prázdninová destinace českých turistů, Chorvatsko.

Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence případy velice komplikuje.

Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel je potřeba kontaktovat policii, ubytovatele, apod.

U pojištění odpovědnosti je nezbytně nutné zajistit svědky události a nepodepisovat nic čemu nerozumím! Tyto případy se vyskytují především při vycestování do Alpských zemí, kde se někteří právníci snaží pod tlakem okolností dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život.

Vyhledá-li klient v zahraničí lékaře a náklady na ošetření si hradí sám, je nezbytně nutné, aby si vyžádal kompletní lékařskou zprávu, kde jsou uvedeny následující položky:

  • jméno klienta
  • identifikační údaje
  • datum ošetření
  • příčina návštěvy u lékaře
  • klinický nález
  • diagnóza
  • výsledky všech vyšetření, která lékař provedl
  • léčba
  • účet, ze kterého je patrné, jaké služby byly lékařem poskytnuty a účtovány.

V některých případech je pro ošetření a léčbu nutná kompletní zdravotní dokumentace klienta, kterou vede jeho praktický lékař v České republice. V současnosti, kdy se klade důraz na ochranu osobních údajů, což je samozřejmě dobře, však lékaři vyžadují písemný souhlas klienta se sdělením údajů třetí straně – asistenční službě na lince Generali Assistance. Doba řešení případů se tím prodlužuje. Ideálním variantou je v tomto případě stažení formuláře VZD – Výpis ze zdravotní dokumentace z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení), jeho vyplnění a předání praktickému lékaři před odjezdem.

V případě vycestování do USA doporučujeme přibalit k potřebným dokladům také vyplněný formulář ROMIF - Release Of Medical Information Form, dále jen ROMIF. Jedná se o dokument, který je nutné podepsat ze strany klienta pro vydání zdravotnické dokumentace (lékařské zprávy) asistenční službě. V Evropě zatím není tolik vyžadován, v USA je to však naprostý standard. Bez jeho podepsání klientem se zdravotnické zařízení "odmítá o čemkoliv bavit". I tento formulář je možné stáhnout z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení).

Na závěr něco na odlehčení. Asistenční služba řeší pro klienty Generali občas i velice neobvyklé případy. V letošním roce to bylo například pokousání opicí v Indii nebo kousnutí rybou do intimních partií klienta.

Cestovní pojištění můžete on-line uzavřít zde: www.turistika.cz/cestovni-pojisteni

Poslední aktualizace: 27.7.2010
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Svět