Loading...

Finanční krize a silné ročníky pomáhají české turistice

Tipy a novinky

Není to jen nedostatek finančních prostředků, co nepouští Čechy na dovolenou do zahraničí. Na počtu lidí, zejména rodin, které stráví dovolenou doma se projevilo loňský ch téměř 120.000 narozených dětí (zdroj: ČSÚ). Celodenní cestování smiminkem mladé rodiny nepodstupují.

Finanční důvody pro dovolenou vČesku jsou jasné. Týdenní pobyt vzahraničí letecky přijde 4členou rodinu na 60.000,- Kč (Bulharsko pro 2 dospělé, 2 děti sČedokem). Za týdenní pobyt vchorvatském apartmánu s vlastní Dopravou zaplatí rodina okolo 20.000,- Kč (nabídka apartmánů za 10.200,- Kč od BK Tour + Doprava a jídlo). Tuzemský zájezd lze pořídit za podstatně nižší částku. Týdenní pobyt vhotelu vKrkonoších, spolopenzí stojí rodinu od 10.000,- Kč.

Podpálaví
Podpálaví  •  Foto: pasatur

Dalším důvodem pro domácí dovolenou je vyšší počet atrakcí a míst, kde mohou lidé aktivně trávit svůj volný čas. Mimo klasických turistických tras, zoologických zahrad a kulturních památek to jsou lanové parky, lázeňské pobyty nebo hudební festivaly. Podle ankety na turistickém portále Turistika.cz, se rozhodlo strávit svou dovolenou vČeské republice více než polovina čtenářů. Jen 14% čtenářů pojede na dovolenou do zahraničí scestovní kanceláří.

Růstu domácí turistiky pomáhají i sami turisté. Na stránkách www.turistika.cz se jich od začátku prázdnin zaregistrovalo téměř tisíc. Dnes jich zde je už více než 10.000. Společně zde sdílí své tipy na výlety, cestopisy, praktické rady a popisují zajímavá místa. Jenom za poslední rok zde přidali téměř 20.000 příspěvků. Každý měsíc se zde inspiruje okolo 200.000 čtenářů.

„Věříme, že vše co potřebujeme vědět, pro opravdu skvělý zážitek z cesty, či výletu již patrně někdo ví, či sám přímo prožil a že právě tato zkušenost je pro ostatní nenahraditelná." Říká vedoucí projektu Jiří Pilnáček. Jeho slova potvrzují rostoucí čísla návštěvnosti stránek a ještě rychleji rostoucí počet příspěvků.

Přispěvatelé webu jsou motivování možností, uchovat svůj zážitek a podělit se o něj se svými přáteli on-line. Dále pak provizí zreklamy, která se u jejich příspěvku na Turistika.cz objeví. „Za prvních 11 měsíců provozu reklamního systému jsme rozdělili 94.000,- Kč od našich partnerů a inzerentů. Jsou to i oni, kdo nám pomáhá podporovat českou turistiku," dodává Pilnáček.

Poslední aktualizace: 28.7.2009
Finanční krize a silné ročníky pomáhají české turistice na mapě
Autor: pilnas
Kvalita příspěvku:
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu