Loading...
Posedmé byly v Brně na veletrzích GO & Regiontour 2014 oceněny výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu. Ocenění byla předána v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. Soutěž Velká cena cestovního ruchu 2013/2014 tradičně vyhlásily společnosti Veletrhy Brno a C.O.T. media s cílem přispět ke zkvalitnění nabídky a služeb v cestovním ruchu České republiky.
V pěti kategoriích, které hodnotila odborná porota, splňovalo podmínky zařazení do soutěže 100 přihlášek, o jedna-dvacet více než loni. V šesté kategorii "Nejlepší cestovní kancelář" hlasovala široká veřejnost online na webových stránkách. Do této poslední kategorie byly stejně jako v minulých ročnících zařazeny všechny cestovní kanceláře půso-bící v domácím a výjezdovém cestovním ruchu v České republice. Do součtu hlasování bylo započítáno 10 368 platných hlasů. Mediálním partnerem kategorie „Nejlepší cestovní kancelář" se stala společnost Invia.cz, největší tuzemský internetový prodejce zájezdů.
V odborné porotě zasedlo devět hodnotitelů, mezi nimi zástupci Asociace krajů České republiky, České centrály ces-tovního ruchu – CzechTourism, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Svazu léčebných lázní ČR a také zástupci organizátorů soutěže – Veletrhy Brno a vydavatelství C.O.T. media.
Kategorie "Nejlepší jednotná kampaň"
Odborná porota v této kategorii hodnotila: nápaditost produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny.
Speciální cena vydavatelství C.O.T. media
Cenu převzal Filip Tůma, obchodní ředitel CK FIRO-tour z rukou Evy Frindtové, jednatelky C.O.T. media, která udělení speciální ceny zdůvodnila takto: „V uplynulých letech jsme se v této kategorii setkávali především s kampaněmi krajů, turistických regionů, oblastí a měst. V letošním roce jsme zaznamenali větší množství přihlášek z řad komerčních subjektů, zejména cestovních kanceláří. Vzhledem k tomu, že je poněkud složité porovnávat tyto dva poměrně nesourodé světy, rozhodli jsme se udělit tuto speciální cenu cestovní kanceláři FIRO-tour, jejíž kampaň porotce obzvláště zaujala. A v reakci na trend, o kterém jsem hovořila, jsme se pro příští rok rozhodli vytvořit pro kampaně cestovních kanceláří speciální kategorii."
Kategorie "Nejlepší golfový balíček"
Po úspěchu v uplynulých dvou ročnících byla i letos speciální kategorie věnována nabídkám pro golfisty. Porota hodnotila zejména atraktivnost nabídky či kumulaci služeb (jako je ubytování, počet a cena green fee, nabídky pro nehrající doprovod apod.).
Kategorie "Nejlepší turistický produkt"
Odborná porota v této kategorii při svém hodnocení přihlížela především k nápaditosti produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny.
Speciální cena veletrhů Brno
LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ za turistický produkt Food Festival Resortu Luhačovice
Cenu převzala Lenka Blažková, marketingová manažerka Resortu Luhačovice
Miloň Mlčák, který cenu za BVV předával, ocenil u tohoto produktu nejenom zajímavost nápadu, ale také jeho kom-plexnost.
Kategorie "Nejlepší lázeňský a wellness balíček"
Podruhé v historii soutěže byla speciální kategorie určena pro nabídky lázeňských zařízení se statutem léčebných lázní, a dalších zařízení v lázeňském místě, které kooperují s lázeňským zařízením. Pořadatelé si tím kladli za cíl podpořit tuzemské lázeňství, které se v posledních letech dostalo v důsledku úsporných opatření ministerstva zdravotnictví do opravdu nelehké situace. Porota hodnotila především atraktivnost nabídky, propojení několika služeb či provozovatelů (rozsah a typ wellness a lázeňských služeb), oslovení cílové skupiny, úroveň zpracování nabídky, obchodovatelnost produktu.
Kategorie "Nejlepší cestovní kancelář"
Specifickou byla opět kategorie Nejlepší cestovní kancelář – o vítězích nerozhodla odborná porota, ale široká veřejnost hlasující online. Regulérnost hlasování byla zaručena použitím systému hlasování se zpětným ověřováním hlasujícího prostředním e-mailového potvrzení hlasu. Každý hlasující mohl také hlasovat pouze jednou.
Speciální cena společnosti Invia.cz
Na dalších sedmi místech se v abecedním pořadí umístily tyto cestovní kanceláře:
Kategorie "Nejlepší turistický portál"
V kategorii Nejlepší turistický portál brala porota v potaz zejména množství a kvalitu informací, počet jazykových mutací, grafické zpracování webu a jeho uživatelskou přívětivost.