Východní Morava má nejvíc nových cyklostezek v zemi
VÝCHODNÍ MORAVA – Na území Zlínského kraje bylo v roce 2009 vybudováno nejvíc nových kilometrů cyklostezek v celé České republice. Celkovou délkou cyklostezek se tak Zlínský kraj zařadil na druhé místo v tuzemsku, těsně za Hlavní město Prahu. Vyplývá to z aktuálních statistik Centra dopravního výzkumu ČR.
Ve Zlínském kraji bylo v roce 2009 dobudováno 52 960 metrů nových cyklostezek, přičemž v druhém kraji v pořadí – Olomouckém – to bylo 27 330 metrů, tedy téměř o polovinu méně. V celé republice bylo v roce 2009 vystavěno 221 320 metrů, na Zlínský kraj tedy připadá téměř čtvrtina tohoto množství.
„Zlínský kraj zaznamenal loni v budování cyklostezek enormní a ve vztahu k jiným krajům nesrovnatelný rozvoj díky tomu, že nepodcenil příležitost k financování ze strukturálních fondů Evropské unie. Na rozdíl od jiných krajů si zdejší obce v minulých letech dokázaly s podporou krajského úřadu dobře připravit projekty, díky nimž se jim poté podařilo získat prostředky z Evropské unie a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury s takřka stoprocentní úspěšností,“ uvedl Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu ČR, koordinátor rozvoje cyklistické Dopravy v České republice.
Více najdete na: http://www.vychodni-morava.cz/lokalita/1/cms/3855/
K 1. 1. 2010 měli cyklisté ve Zlínském kraji k dispozici 166 170 metrů cyklostezek. „První“ Praha jich má přitom jen o 2 kilometry víc, uznávaný „cyklistický ráj“ – Jižní Čechy – má cyklostezek zhruba polovinu (88 745 metrů).
„Na síti cyklostezek na Východní Moravě se velkou měrou podílí hlavně páteřní cyklostezka podél Baťova kanálu, která byla slavnostně zprovozněna letos v dubnu, a Cyklostezka Bečva, jež vzniká ve spolupráci s Olomouckým krajem a jejíž některé úseky ještě budou dobudovány v tomto či příštím roce. Významná síť cyklostezek však vyrůstá také například na Slovácku v okolí Uherského Brodu a u řady menších měst a obcí v kraji. Cyklostezky přinášejí možnost cyklovýletů v nenáročném terénu, po kvalitním povrchu a navíc maximálně bezpečně díky vedení mimo běžnou Dopravu. To nám pomáhá přilákat na Východní Moravu cílové skupiny, které k nám dříve za cyklistikou nejezdily a dávaly přednost například Jižním Čechám,“ uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová.
„Bezpečné a kvalitní cyklostezky mají i další pozitivní efekty. Významnou mírou ovlivňují dopravní obslužnost regionu, protože je využívají místní lidé při cestách do práce a z práce a dávají jim tak přednost před automobilovou a veřejnou Dopravou. Cyklostezky tak pomáhají měnit životní způsob obyvatelů měst a způsoby trávení volného času ve městě,“ doplnil náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast cestovního ruchu Jindřich Ondruš.
OBEC |
CLK. |
IN |
EX |
IN-C |
IN-B |
EX-C |
EX-B |
DATUM |
POZNÁMKA |
Babice |
2171 |
0 |
2171 |
0 |
0 |
2171 |
0 |
2006 |
1771+400(podélsilnice) |
Bystřice pod Hostýnem |
300 |
300 |
0 |
300 |
0 |
0 |
0 |
2006 | |
Bystřice pod Lopeníkem |
1700 |
0 |
1700 |
0 |
0 |
1700 |
0 |
2008 |
MAPY |
Hluk |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2006 |
nové stezky v okolí |
Holešov |
1850 |
0 |
1850 |
0 |
0 |
350 |
1500 |
2006 |
nová stezka 2005 |
Hovězí |
1915 |
0 |
1915 |
0 |
0 |
1915 |
0 |
2008 |
SFDI2006, SFDI2008 (katasr Janová) |
Hulín |
3400 |
0 |
3400 |
0 |
0 |
0 |
3400 |
2006 |
Pozemkové úpravy - úsek Kroměříž - Hulín |
Huštěnovice |
2167 |
0 |
2167 |
0 |
0 |
2167 |
0 |
2007 | |
Chropyně |
850 |
850 |
0 |
350 |
500 |
0 |
0 |
2006 |
údaje poskytl p. Galatík |
Kroměříž |
6000 |
2500 |
3500 |
1500 |
1000 |
0 |
3500 |
2006 |
data poskytl p. Galatík |
Kunovice |
3770 |
1770 |
2000 |
1770 |
0 |
700 |
1300 |
2006 |
Moravská stezka nové úseky chybí + komunikace na LET |
Kvasice |
50 |
50 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
2006 |
data poskytl p. Galatík |
Luhačovice |
300 |
0 |
300 |
0 |
0 |
0 |
300 |
2006 |
Inforamce poskytl p. Galatík |
Napajedla |
1030 |
1030 |
0 |
1030 |
0 |
0 |
0 |
2006 |
SFDI2007, SFDI2008 |
Ostrožská Lhota |
1941 |
0 |
1941 |
0 |
0 |
1941 |
0 |
2007 |
DENIK2007, SFDI2006, SFDI2007 |
Ostrožská Nová Ves |
2300 |
400 |
1900 |
0 |
400 |
1900 |
0 |
2006 |
Týká se to Moravské cyklostezky |
Otrokovice |
5415 |
5415 |
0 |
5415 |
0 |
0 |
0 |
2006 |
Údaje poskytlo město Otrokovice |
Rožnov pod Radhoštěm |
1478 |
1478 |
0 |
1478 |
0 |
0 |
0 |
2006 |
SFDI - 2003 |
Rusava |
5000 |
0 |
5000 |
0 |
0 |
5000 |
0 |
2008 |
MAPY |
Slušovice |
1000 |
0 |
1000 |
0 |
0 |
1000 |
0 |
2006 |
údaje poskytl p. Galatík |
Spytihněv |
350 |
350 |
0 |
350 |
0 |
0 |
0 |
2007 | |
Staré Město |
11965 |
0 |
11965 |
0 |
0 |
11965 |
0 |
2008 |
DENIK07+08, SFDI07+08 |
Šumice |
2000 |
0 |
2000 |
0 |
0 |
2000 |
0 |
2007 |
SFDI07-Odhda smer Ujezdec |
Uherské Hradiště |
12661 |
8913 |
3748 |
7883 |
1030 |
1848 |
1900 |
2007 |
včetně Jarošova a Mařatic |
Uherský Ostroh |
5300 |
800 |
4500 |
800 |
0 |
3300 |
1200 |
2006 |
Moravská cyklostezka + na O.Lhotu SFDI07(cca 1,5km + 1,2 B11) |
Valašské Meziříčí |
950 |
950 |
0 |
950 |
0 |
0 |
0 |
2008 |
MAPY |
Velehrad |
6100 |
0 |
6100 |
0 |
0 |
6100 |
0 |
2008 |
DENIK2008, SFDI-2005, SFDI2008 |
Velké Karlovice |
3500 |
1100 |
2400 |
1100 |
0 |
2400 |
0 |
2006 |
SFDI 2004 a 2006 |
Vsetín |
8998 |
3948 |
5050 |
3948 |
0 |
5050 |
0 |
2006 |
Údaje poskytlo město Vsetín |
Zlín |
14070 |
8390 |
5680 |
4640 |
3750 |
5680 |
0 |
2008 |
DENIK2008, SFDI2007 |
Uherský Brod |
4679 |
0 |
4679 |
0 |
0 |
4679 |
0 |
2008 |
DENIK2008, SFDI2007 |
BAŤŮV KANÁL: Trávníky (Kroměříž) - Kvasice |
5190 |
0 |
5190 |
0 |
0 |
5190 |
0 |
2009 | |
BAŤŮV KANÁL: Otrokovice |
2690 |
0 |
2690 |
0 |
0 |
2690 |
0 |
2009 | |
BAŤŮV KANÁL: Napajedla |
2370 |
0 |
2370 |
0 |
0 |
2370 |
0 |
2009 | |
BAŤŮV KANÁL: Babice |
480 |
0 |
480 |
0 |
0 |
480 |
0 |
2009 | |
BAŤŮV KANÁL: Spytihněv |
1290 |
0 |
1290 |
0 |
0 |
1290 |
0 |
2009 | |
CYKLOSTEZKA BEČVA: Horní Bečva - Rožnov p.R. - Zubří - Zašová |
16000 |
0 |
16000 |
0 |
0 |
16000 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Staré Město (intravilán) |
1130 |
1130 |
0 |
1130 |
0 |
0 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Velehrad - Salaš |
3000 |
0 |
3000 |
0 |
0 |
3000 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Uherský Brod - Nivnice |
3100 |
0 |
3100 |
0 |
0 |
3100 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Uherský Brod - Prakšice |
2190 |
0 |
2190 |
0 |
0 |
2190 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Bojkovice - Pitín |
1100 |
0 |
1100 |
0 |
0 |
1100 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Hluk - Dolní Nemčí |
3600 |
0 |
3600 |
0 |
0 |
3600 |
0 |
2009 | |
UHERSKOHRADIŠŤSKO: Šumice - Nezdenice |
1400 |
0 |
1400 |
0 |
0 |
1400 |
0 |
2009 | |
Chropyně (do m.č. Plešovec) |
1500 |
0 |
1500 |
0 |
0 |
1500 |
0 |
2009 | |
Holešov - Martinice |
1350 |
0 |
1350 |
0 |
0 |
1350 |
0 |
2009 | |
Otrokovice |
680 |
680 |
0 |
680 |
0 |
0 |
0 |
2009 | |
Nevšová (součást spojnice Slavičín - Luhačovice) |
1200 |
0 |
1200 |
0 |
0 |
1200 |
0 |
2009 | |
Luhačovice - Biskupice |
1200 |
0 |
1200 |
0 |
0 |
1200 |
0 |
2009 | |
Újezdec u Luhačovic |
2800 |
0 |
2800 |
0 |
0 |
2800 |
0 |
2009 | |
Slavičín/ul. Luhačovská |
690 |
690 |
0 |
690 |
0 |
0 |
0 |
2009 | |
166170 |
40744 |
125426 |
34064 |
6680 |
112326 |
13100 |
2010 - SFDI
- Tupesy – Velehrad
- Cyklostezka tř. T. Bati – Nerudova v Otrokovicích
- Cyklostezka Žerptínova – Kouty ve Valašském Meziříčí
+ Cyklostezka Vsetínská Bečva ze Strukturálních fondů EU.