Loading...
Nachází se na severním okraji obce a spojuje Bulhary s loukami a lužními lesíky za řekou Dyjí. Dnes tudy prochází pouze účelová asfaltová komunikace. Z turistického hlediska je však velice významný neboť po něm přechází dálková červeně značená trasa vedoucí ze Šakvic přes Nové Mlýny, Bulhary a Lednici do Valtic. Dále pak žlutě značená turistická trasa ze Zaječí do Bulhar.
V historických pramenech se uvádí, že zde byl v roce 1752 vystavěn dřevěný most přes Dyji opatřený střechou bez sloupů a měl stát 30 000 zlatých. Na mostě se vybíralo mýto. Střecha mostu v roce 1826 shořela. Dochované okrajové části mostu jsou zděné a objekt je pod památkovým dohledem. Autorem původního barokního mostu se uvádí brněnský stavitel a architekt František Antonín Grimm (1710-1784). Po mostě přecházela v té době významná obchodní stezka. Později řeku Dyji překlenul most železný. V současnosti se jedná o kombinovanou konstrukci tvořenou dlouhými zděnými mostními křídly a ocelovou mostovkou. Krajní mostní křídla jsou zděná z cihel, mají o jednom oblouku stlačeného nízkého profilu při pobřežních opěrách. Na obou koncích s nájezdy se rozšiřují, zdi pak ukončují plné nízké parapety. Pobřežní opěry jsou na návodní i povodní straně hrotité. V korytě toku se zachovaly základy dalších dvou mostních pilířů, z opracovaných kamenných bloků spojovaných železy. Ocelová mostovka je anglické výroby systému zv. Bailey Bridge. Konstrukce mostovky je 42,5 m dlouhá a má konfiguraci čtrnácti příhradových nosníků ve dvou řadách na každé straně mostu, jedna řada na výšku. Šířka vozovky je pak 3,5 m. Povrch vozovky je v nájezdech asfaltový, na mostovce prkenný. Most byl opravován na konci 90. let minulého století, kdy mostovka musela být zavěšena na dvojici ocelových pylonů ukotvených na březích v betonových blocích.
Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí/B5, GOL 1:25 000 Zahrada Evropy