Dolní Boříkovice – sloup Nejsvětější (Svaté) Trojice
Poměrně častým typem v zobrazování Všemohoucího je sousoší Svaté (Nejsvětější) Trojice. Aby v tom věřící měli trošku zmatek, Bůh, ač je jeen je vlastně ve třech podobách. Otec, Syn a Duch Svatý. No takový Krišna, což je nejvyšší bůh v Indii má těch podob daleko víc. Přitom je podle učení osmým avatárem (vtělením) Višnua, takže jde o stejnou osobu, a aby to bylo ještě komplikovanější je Višnu rovněž avatárem Krišny, takže v tomto zmatku je ten Trojjedinný Bůh ještě celkem pochopitelný.
Učení o Svaté Trojici bylo přijato nicejským koncilem koncem 4. století n.l.
Značného rozšíření zpodobňování se rozšířilo v barokní době. Uctívání se projevovalo v zasvěcení kostelů a chrámu božské skupině, ale i uměleckých děl, obrazů i sousoší. Právě sousoší jsou patrně nejčastějším zpodobněním této skupiny. Velkou část tak tvoří Trojiční sloupy, které se stavěly na památku přečkání nějaké pohromy. Vlastně se tak střídají se sloupy s Pannou Marií, kterým se říká mariánské.
Sochy nevznikaly jen ve velkých centrech, ale i ve skromnějších podmínkách provinčních sídel. Příkladem díla z nějaké dílny v okolí může být Trojiční sousoší v Dolních Boříkovicích (část Králík). Dílo neznámého kameníka pochází z doby kolem roku 1800. Umělec se ještě drží zažité barokní formy, které se říká Trůn milosti (Gnadenstuhl). Tato forma zobrazení je v okolí celkem častá, na pomezí severní Moravy a východních Čech se můžeme potkat často s takovým ztvárněním. Dílo prošlo v roce 2017 celkovou opravou. Silně jej poničila vichřice v roce 1996, kdy po pádu stromu byl zničen dřík sloupu, sochy andílků, okrasných váz i vrcholové skulptury. Ještě před tím byly ukradeny části obvodové balustrády.
Dnes můžeme vidět hranolový podstavec zakončený římsou. Hladký sloup je zakončen ionskou hlavicí. Vrcholovou skupinu tvoří Bůh Otec s tiárou, v klíně drží kříž s Bohem Synem, Svatý duch je holubice u nohou.
Na římse podstavce je socha Panny Marie Immaculaty. Po stranách jsou dva andílci. Za nimi jsou na římse dvě ozdobné vázy. Čelní stranu podstavce zdobí reliéf sv. Josefa Pěstouna. Celá skulptura je vyvedena z pískovce. Německé nápisy jsou v podstatě nečitelné. Dílo je obehnáno jednoduchou dřevěnou ohrádkou s kamennými sloupky.