Šumava představuje rozsáhlé horské pásmo v jihozápadních Čechách. Nejvyšším vrcholem Šumavy je Velký Javor - Großer Arber (1456 m) v Německu na bavorské straně hranice. Nejvyššími vrcholy české části jsou Plechý (1378 m), Trojmezná (1361 m), Boubín (1362 m). Oblíbená jsou jezera ledovcového původu: Černé jezero, Plešné jezero, Čertovo jezero. Doporučujeme: Ubytování Šumava
Nádraží jsou pro turisty spíše nástupním či přestupním místem na jejich cestách. Ale na další přípoje se mnohdy často, na rozdíl v zemích od nás na západ, čeká v některých případech dosti dlouho. Klatovské nádraží je toho typickým příkladem, především trať č. 185 z Horažďovic předměstí do Domažlic. A tak jsme si vyplnili čas strávený čekáním na další spoj prohlídkou klatovského nádraží. Podíváme – li se do poměrně dlouhé historie této stanice zjistíme, že vlaky tu začaly jezdit od 21. července 1876. Nejhorším dnem byl zcela jistě 20. duben 1945, kdy po náletu spojeneckých vojsk nezbylo skoro nic. Nová kapitola se začala psát v roce 1959, kdy podle návrhu „ drážního“ architekta Josefa Dandy byla postavena budova, která slouží cestujícím do dneška. Moderní budova je obdélníkového tvaru s velkou halou. Zajímavé řešení stropu jistě upoutá, zrovna tak jako výzdoba stěny nad pokladnami. Člověk neznalý poměrů za totality, by mohl uvěřit jak se tady krásně žilo. Zajímavá je vstupní stěna s vysokými okny. Jedna z menších stran je zvýrazněna sochou ženy, na protilehlé jsou hodiny a informační tabule s odjezdy vlaků. O pořádku a zvláštní skupině lidí konzumujících pivo v nádražním bistru a jeho okolí, raději pomlčíme. Ještě zbývá podchod a nově opravená nástupiště a to je vše. Tak šťastnou cestu.