Mallorka - Sóller - Palma železnice
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Technická památka
Oblast Sólleru je významná pěstováním pomerančů. Vývoz se uskutečňoval malými loděmi z mělkého přístavu v Sólleru, protože přes horský masiv Tramuntany to bylo tehdy velmi obtížné. Aby se však pomeranče mohly úspěšně prodávat a vyvážet, musela se zajistit jejich ekonomická Doprava k velkému přístavu v Palma de Mallorca. Po určitých průtazích (tehdy celých 10 let) se proto začala stavět v roce 1903 železnice z Palmy do Sólleru (současně z obou stran). V roce 1912 byla dráha dokončena a dodnes je nepřetržitě v provozu. Vlak ve vzdálenosti 7 km zdolává výšku 199 m, projíždí 13 tunely o délce 33 až 2876 m, přejíždí viadukt s pěti oblouky a projíždí řadou zatáček s poloměrem menším než 190 m. Celá trať do Palmy je dlouhá 27,3 km, rozchod je 914mm. Dnes se používá především jako turistická atrakce. Po trati dnes jezdí souprava složená ze starobylých dřevěných vagonů. Výletnímu vlaku se říká „Červený blesk“.
Nádraží v městě Sóller se nachází nedaleko náměstí Plaça de la Constitució kousek od konečné tramvaje z přístavu Sóller. Historická budova nádraží L’estació del Ferrocarril je známa i pod původním názvem Can Mayol a kromě pokladny, čekárny, Restaurace a kancelářských prostor jsou tu i dvě výstavní galerie věnované tvorbě Joana Miró a Pabla Picassa. Zajímavým muzeem je přírodovědně zaměřené Museu de Balear Ciencies Naturals, s expozicí zkamenělin, fosilií, hornin a minerálů. Muzeum sídlí v historické budově bývalého zámečku, který obklopuje Botanická zahrada Jardí Botànic de Sóller.