Sedlec u Mikulova - nová železniční stanice
Turistické cíle • Žel. stanice
Železniční trať mezi Břeclaví a Znojmem byla budována postupně po částech vždy jako odbočka z hlavních tratí spojujících Brno s Vídní a dokončená v sedmdesátých letech 19. století (1870 až 1872). Strategický význam této trati pro vznikající Československo byl jedním z argumentů pro připojení Valticka (nacházelo se již na území Dolních Rakous), jímž trať prochází. V době existence železné opony sloužila trať z velké části v úseku mezi Bořím lesem a Hrušovany nad Jevišovkou pro vymezení hraničního pásma (okolo trati z hraniční strany vedla tzv. signálka s ostnatým drátem).
V jízdním řádu pro cestující je trať označená číslem 246. Jedná se o dráhu celostátní jednokolejnou neelektrifikovanou. V zařazení do IDS JMK je vedena jako trať S8. V letech 2017-2018 proběhla celková modernizace železniční trati v úseku Břeclav-Mikulov, jejímž cílem bylo zvýšení rychlosti ze stávajících 80km/h až na 120km/h s místními omezeními rychlosti a zajištění vyšší bezpečnosti železničního provozu. Na místě stávající zastávky Sedlec u Mikulova byla pak zřízena nová železniční stanice se dvěma traťovými kolejemi, sloužící též jako výhybna, kde se vlaky mohou křižovat.
Z nových nástupišť je bezbariérový přístup s přechodem přes komunikaci I/40 na pěší chodník vedoucí do obce a tím i přímou návaznost na regionální a mezinárodní cyklostezky procházející v těsné blízkosti železniční stanice. S tím lze spojit i návštěvu této zajímavé vinařské obce s posezením ve stánku u povozní budovy zdejšího vinařství. Do obce se prochází přes unikátní slanisko (na trase informační tabule) a za obcí začíná i rozlehlá národní přírodní rezervace Lednické rybníky.
Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí/C4, GOL 1:25 000 Zahrada Evropy