Špičácký tunel
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Technická památka
Špičácký železniční tunel (1747 metrů)
Na tunel narazíte cestou ke sportovnímu areálu Špičák.
Kvůli obchodnímu spojení mezi Čechami a Bavorskem a pro převoz uhlí byla v 70-tých letech 19. stol. zprovozněna železnice Plzeň-Železná Ruda
Dělníci prorazili šumavský masiv několika tunely. Mezi zastávkou Brčálník a stanicí Špičák prochází trať pod Špičáckým sedlem tunelem dlouhým 1 747 metrů. Tunel byl postaven v letech 1874 - 1877 jako jeden z prvních železničních tunelů v tehdejším Rakousku-Uhersku. Dodnes je druhým nejdelším svého druhu v České republice.
Na stavbě pracovali dělníci z celého Rakouska-Uherska a Itálie zvaní barabové. Protože nebyli katolickéího vyznání, měli své vlastní pohřebiště - hřbitov barabů (Kaple sv. Antonína a sv. Barbory).
http://www.sumavanet.cz/zeleznaruda/default.asp