Loading...
Turistické cíle • Žel. stanice
Sušické nádraží je od středu města vzdálené přes tři kilometry. V jeho okolí jsou většinou domky a několik objektů zabývajících se výrobou či prodejem. O nádražní budově se jistě již psalo, ale změna v posledních měsících stojí za zmínku. Snad nebude na škodu malý pohled do minulosti. První vlak projel sušickým nádražím 1. října 1888. Došlo k propojení trati Plzeň – České Budějovice s tratí do Klatov. Nádražní budova byla postavena podle vzoru , který byl vybrán pro všechna nádraží, které stavěla Českomoravská transverzální dráha. Dnes můžeme říci, že se stavělo i pro potěchu očí. Vraťme se ale do současnosti. Budova je jednopatrová se dvěma přízemními objekty po stranách. V posledních měsících prošla jistě nákladnou opravou. Byly odstraněny kůlny u budovy a zůstaly jen původní objekty. Zda se opravená fasáda podobá té z roku 1888 je malým tajemstvím, ale podobnost tu určitě bude. Zbývá dodat, že oprava se povedla a pozvat vás do fotogalerie.