Svídnická údolní dráha
Koncem19.a začátkem 20. století usilovaly obce v blízkosti českých hranic o stavbu úzkorozchodné trati z Olbernhau přes Brandov a Deutschkatharinenberg do Deutschneudorfu.
Obyvatelé doufali, že dráha přispěje ke zvýšení turistického ruchu a k rozvoji obcí. Stavba trati v údolí říčky Svídnice začala v červnu 1914. V průběhu I. světové války byla stavba zastavena a trať byla dokončena až v roce 1927.
Jízda celou tratí trvala 35 minut.
Zastávka v Brandově sloužila pouze pro osobní dopravu.
Po II. světové válce vlaky přes české území v Brandově projížděly zabezpečeným prostorem hlídaným vojenskými hlídkami. Osobní doprava byla ukončena v roce 1966 a nákladní doprava pak v roce 1969.
Veškeré nádražní stavby v Brandově byly v roce 1970 zbourány.
Dnes tuto úzkorozchodnou trať připomínají pozůstatky mostů, nádražních budov a opěrných zdí.