Loading...
Klidně by šlo o historickou památkou – kdyby. Kdyby nebylo povodní, nemusely by se stavět nové mosty, ale i budovy kolem potoků a řeka vůbec.
Současný most ve zlaté Koruně vskutku připomíná historickou památku, je však téměř zcela nový. Ten pod památkovou ochranou vzala velká voda 2012. jak vidno, příroda se vůbec nějakými lidskými nařízeními neřídí.
Původní poničený most tak byl nahrazen novým mostem, který naštěstí vzhledově napodobuje původní most. Na třech masivních kamenných pilířích v toku Vltavy a podobných základech na obou březích. Most je umístěn na spojovací komunikaci Zlaté Koruny s místní částí Rájov na 268,6 říčním kilometru.
Most je určen pro provoz lehkých dopravních prostředků s maximálním povolením jednoho vozidla 22 t.
Most se sice tváří poněkud „dřevěně“, mostovka je ale železobetonovou konstrukcí s živičnou vozovkou a postranními chodníky. Dojem „dřevěnosti“ navozuje zábradlí z prken, které kryje celou nosnou konstrukci. Most překonává Vltavu v šířce 49 m. Silnice nese označení III/1596.
Kromě motorových i nemotorových vozidel je most samozřejmě, zejména v létě, využíván vodáky, kotvícími v blízkém kempu.