Speciální lodní linka pro cyklisty na Baťově kanálu zahájí 2. července provoz
Turistická vodní cesta Baťův kanál přichází se začátkem prázdnin s další novinkou. Návštěvníci, kteří sem přijedou otestovat páteřní cyklostezku podél Baťova kanálu, mohou na Východní Moravě vyjížďku kombinovat se svezením výletní lodí. Speciálně pro ně bude zřízena nová jednosměrná linka, díky níž si mohou cestu zpět zpestřit odpočinkem na palubě lodi Morava.
„Poprvé na tuto plavbu loď Morava vyjede v pátek 2. července – před nejdelším prodlouženým víkendem letošního roku. Plavit se bude po celý červenec a srpen.“ uvedl manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě Jiří Durďák.
Zvláštní linka pro cyklisty bude jezdit každý pátek a sobotu. V pátek bude odjíždět v 17 hodin ze Spytihněvi do nového přístaviště v Uherském Hradišti. V sobotu pak bude jezdit opačným směrem, proti proudu – v 15.10 hodin vyrazí z Uherského Hradiště a cyklisty vysadí v 17.25 ve Spytihněvi. Při obou plavbách se budou moci cyklisté nalodit či naopak vystoupit v půli cesty v přístavu v Babicích.
„Loď Morava pojme až třicet jízdních Kol, takže se zájemci nemusí bát, že by se na palubu nevešli. Pro jistotu však doporučujeme zajistit si rezervaci na telefonním čísle 603 802 691,“ doplnil Jiří Durďák. Loď Morava je vybavena krytým podpalubím s bufetem, kde se mohou cyklisté po výšlapu občerstvit a spočinout ve stínu.
Vedle jednosměrných plaveb pro cyklisty loď Morava od června do září nabízí i tradiční pravidelné plavby a okružní výlety pro širokou veřejnost. Loď se plaví ve středu, v pátek a o víkendech po různých trasách. Proti proudu zajíždí až do Otrokovic na Zlínsku, po proudu se vydává nejdále ke Kostelanům na Moravě. Také tyto linky mohou využívat k přepravě cyklisté, vzhledem k obsazenosti lodí se však doporučuje telefonická rezervace.
Baťův kanál patří mezi nejnavštěvovanější turistické cíle Východní Moravy. Tato unikátní vodní cesta, zčásti vedená po řece Moravě a zčásti umělými koryty, byla původně z popudu firmy Baťa budována pro účel přepravy lignitu a meliorace ve 30. letech 20. století. Dnes slouží výhradně pro turistiku. V současnosti je splavných 80 kilometrů napříč Východní a Jižní Moravou, výškové rozdíly vyrovnává 13 plavebních komor. Podél Baťova kanálu vede 80 kilometrů dlouhá páteřní cyklostezka, slavnostně byla otevřena letos v dubnu. Na území Zlínského kraje je vedena již převážně po kvalitním asfaltovém povrchu. Vzhledem k povrchu a takřka nulovému převýšení je vhodná mj. i pro in-line bruslaře.