TURISTIKU PODPORUJÍ
61 575 turistů a cestovatelů
112 413 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 700,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Maďarsko
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Zajímavosti z maďarských železnic

Rady a tipy Doprava

Parlament v Budapešti
Parlament v Budapešti  •  Fotografie (1)  • Foto: GRAZER

Železnice v Maďarsku patří k nezbytným dopravním komunikacím. Koleje jsou však v této zemi uspořádany jinak než např. v naší republice. Železniční tratě totiž paprskovitě vycházejí z Budapešti, aby byla možná snadná a rychlá Doprava do metropole. Protože se železnice stavěly především v 19. století, dotýká se tento fakt i ostatních částí bývalých Uher. Problematickým se to stalo kupříkladu na Slovensku, kdy za první republiky československé chyběly životně důležité spojnice západ-východ.

Co dále upoutá, jsou tzv. okružní InterCity (Kör IC). Jde o spoje, které vycházejí z Budapešti, vykonají okruh směrem na východ země a pak se vracejí na druhé z budapešťských nádraží. Žádnou z tratí ovšem nepojíždějí dvakrát, jde tedy o originální způsob poznání maďarské KRAJINY, kdy se navíc bez starostí navrátíte zpět do hlavního města.

Ovšem s hlavním nádražím v Budapešti je to krapet složitější. Ono totiž jako takové neexistuje. Patrně nejblíže k tomuto atributu má Keleti pályaudvar (Východní nádraží), kam jsou vedeny vlaky z/do České republiky. Jde však o hlavovou stanici (tedy kusou, neprůjezdnou oběma směry) a nevycházejí odsud zdaleka všechny dálkové vlaky. Pro to tu mají ještě Déli pályaudvar (Jižní nádraží) a Nyugati pályaudvar (Západní nádraží).

Hlavním osobním železničním dopravcem v zemi je MÁV (Magyar Államvasutak/Maďarské státní dráhy). Nejde však o jediného. GySEV (Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút), rakousko-maďarská společnost, vypravuje vlaky právě v okolí Rábu (Győr), Šoproně a rakouského Ebenfurtu. Firma se může pyšnit tradicí, která trvá již třetí století, její činnost neustala ani za studené války. Se státní MÁV proti sobě nestojí jako nesmiřitelní rivalové, nýbrž férově spolupracují.

Poslední aktualizace: 30.6.2014
Autor: GRAZER
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Maďarsko