Citroën C4 CACTUS v testu
Na víkend jsem dostal možnost si od kolegy otestovat nový městský crossover Citroën C4 CACTUS, který již na prvních fotografiích sliboval slibný design a netradiční řešení interiéru včetně moderní techniky.
Musím se přiznat, že když jsem s vozem projížděl po městě, procházející se na mě koukali, jakokdybych řídil Ferrari. Zajímavý pocit. Cactus přilákává zvědavce díky AirBum nárazníkům, které jsou umístěné po odvodu vozu a chrání vůz proti odřeninám, škrábancům a menším bouchancům. To mohu potvrdit, při nedělním nákupu vůz dostal na parkovišti zásah od vystupující rodinky- Airbump ránu dokonale zbrzdil a zachránil mě tak před návštěvou autoservisu.
Pokud se přesunete k vozu blíže, zaujme vás povedený interiér, kterému vévodí pohodlná sedadla (jako z vašeho obývacího pokoje) a obří barevné dotykové displeje, které jsou dobře čitelné i při Ostrém slunci.
Citroën C4 CACTUS (koukněte na parametry a ceny vozu) potěší nízkou hmotností, která je o 200 kg nižší, než klasická C4. Odstraněním některých prvků, například zadního otevírání oken (jsou pouze výklopná), došlo k zvětšení odkladového prostoru. Zmínit musím také inovované stěrače s odstřikovači zabudovanými přímo v lištách.V jízdních vlastnostech ve srovnání s konkurencí Cactus obstojí na výbornou. Podvozkem i na nerovných českých silnicích působí velmi příjemným dojmem. Vůz velmi drží stopu, řízení je komfortní i v prudších zatáčkách.
Co se mi na voze líbí
- nevšední luxusní design interiéru a karoserie
- velkorysá přední sedadla
- moderní přístrojová deska
- v základní motorizaci se vůz chová velmi živě
Co mi na voze vadí
- méně místa nad hlavou v zadní části vozu
- nemožnost otevření bočních oken vozu
- méně citlivá převodovka