Na Babí lom z Milonic? Raději ne!:)

Autobusem IDS JMK ve směru na Olešnici jsme se svezli jen kousek za Brno, do nevelké obce Milonice. Vesnicí prochází modrá turistická značka, spojující hned dvě významnější města: Blansko a Tišnov. Rozcestník se nachází jen pár kroků od autobusové Zastávky.

My jsme se tentokrát vydali ve směru na Blansko, ale po této značce jen na první rozcestí Pod Kotlankou, vzdálené od Milonic 3 kilometry.

Tyto první 3 km však byly nakonec z celého výletu nejhorší, protože neustále stoupající cesta se po chvíli krásného podzimního lesa na začátku stávala čím dál neschůdnější, rozježděná těžbou a natolik blátivá, že jsme byli nuceni šplhat místo po ní okolními stráněmi, abychom se vůbec dostali kupředu!sad

Foto: Isolda11

Cesta nám tedy v tomto úseku trvala dvojnásobně dlouho, než je běžný turistický průměr, ale byli jsme rádi, že jsme se nakonec na hřeben dostali a mohli pokračovat již po znatelně příjemnějších cestách, nyní pro změnu po zelené značce, dále - a konečně si opravdu užívat nádherných podzimních lesů!

Na kopci Bukovci nás čekal neplánovaný, zřejmě starší rozcestník – a taky jedna z tabulí zdejší naučné stezky; byli jsme nyní ve slušné výšce téměř 600 m. n. m.

Další rozcestí je pak Pod Bukovcem (2,5 km), kde se setkáme na chvíli s červenou značkou z Kuřimi do Blanska. Společně jdeme na rozcestí Dubový kopec (0,5 km), odkud pokračujeme stále ještě po zelené dolů do obce Svinošice.

Ve Svinošicích nalezneme na rozcestníku na návsi pro změnu žlutou značku, která vede až k rozhledně na Babím lomu. Kdo ale rozhlednu již zná (nebo se mu nechce k ní posledního půl kilometru šplhat), může jít pouze 4 km – Pod Babí lom – a pak sejít jako my po modré značce již posledních 3,5 km přes Podlesí do Kuřimi.

Foto: Isolda11

V Kuřimi vyústíme u nádraží, ale kdo má ještě chvíli času, stojí určitě za to malá prohlídka místních pamětihodností. Po modré lze pokračovat ještě třeba na náměstí 1. Května, kde nás čeká příjemná cukrárna Café LiliSmile, a kousek dál pak již vidíme kostel a zámek…

Poslední aktualizace: 15.10.2011
Na Babí lom z Milonic? Raději ne!:) na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Na Babí lom z Milonic? Raději ne!:)

Jižní portál
Zařízení se nachází v odlehlé krajině v údolí Malolhotského potok…
Rekreační zařízení 15 km severně od Brna.  Několik kilometrů od …
Na menší půldenní výlet okolím Brna jsem se vypravila z obce Lažany, které…
Toto rozcestí nalezneme v lesích mezi Černou Horou, blanskem, Lipůvkou a…
Oblast Krkaté báby spadá do turistického regionu Moravský kras a okolí, jinak území se součástí dnešního Mikroregionu Černohorsko,…
Turistické rozcetí se nachází na hřebeni rozlhlého lesního celku Hoř…
Jde o strmé údolní stráně jihozápadní orientace nad levým břehem říčky Lubě, 1,5 km jižně od obce Lubě. Nachází se zde řada izolovaných…
Památník stojí uprostřed rozlehlého lesního celku Hořického hřbet…
Jedeme do okolí obce Lubě 5 km JZ od Černé Hory na Blanensku. Trasa: Žernovník(kaplička) po čer.zn. Lubě - údolím potoka Lubě pořád…
Vrch Bukovec má na to, že je ze samého centra Brna vzdálen jen 20 km ( a z…
Jedná se o přírodní památku, skalní útvar nacházející se v údolí říčky Lu…
Tereziánské babí léto nám připravilo posledních pár pěkných dnů v tomto roce. To se přece musí využít! Vzhledem k zaneprázdněnosti většiny kamarádů…
Lipůvka je velkou podhorskou obcí s 1270 obyvateli a nachází se j…
Jedeme po značené cyklotrase pod názvem Pivní stezka Petra Bezruč…
Zřícenina nevelkého hradu Trmačov stojí na návrší jižně od vsi Hluboké…
Tento výlet jsem si na začátku října naplánoval v takové rychlosti, že ho…
Na kraji Svinošic, jak vede zelená značka, odbočte doprava dolů k…
Památník (z pískovce a s dřevěným křížem), věnovaný příslušníkům Třetí československé úderné roty generála Luži, byl postaven poblíž…
Rozhledna Žernovník
Nově otevřená rozhledna se vypíná nad obcí Žernovník poblíž vrcholu Na skalkách. Byla postavena na místě starého vodojemu a její celková výška je 15…