Z Lažan na Krkatou bábu a do Černé Hory

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Na menší půldenní výlet okolím Brna jsem se vypravila z obce Lažany, které jsou další zastávkou olešnického, resp. bysterského autobusu IDS JMK hned za Lipůvkou.

Turistická značka sice přímo odtud nevede, ale právě proto jsem v obci vlastně dosud nikdy nebyla, takže jsem si ji chtěla prohlédnout.

Prohlídka několika drobnějších zajímavostí na návsi mnoho času nezabere, a tak jsem se po chvíli vydala silnicí ještě kousek za obec, k odbočce na Újezd u Černé Hory, kam jsem po opuštěné vedlejší silničce kolem koupaliště, hřiště a lesíka po dvou kilometrech také dorazila.

Zde už jsem si našla modrou značku a po obhlídce starobylého kostelíka na návrší a parčíku na návsi jsem po ní sestoupila pěkným lesíkem 1 km do údolí na rozcestí u chatové osady Ve Žlebech.

Foto: Isolda11

Pokračování modré odtud přes partyzánský památník do Drásova nebo Tišnova znám již z dřívějška, a tak jsem tentokrát zvolila červenou, vedoucí příjemným údolím podél potoka Lubě k přírodní památce Krkatá bába a dále pak do vesnice Lubě (3,5 km).

Následující zastávkou je po 3 kilometrech obec Žernovník a po dalším kilometru nás čeká rozcestí Horka, odkud je to už jen 2 km do Černé Hory (společně se žlutou značkou).

V Černé Hoře už jsem taky nějakou dobu nebyla, a tak jsem nechala jeden autobus ujet a prohlédla si zase jednou trochu zdejší památky.

V zámku je sice domov důchodců, ale mimo polední přestávku (od 11 do 13 hodin) je možno vstoupit alespoň na nádvoří a projít až dozadu na krásnou vyhlídku na terase pod věží.

Stejně tak stojí rozhodně za to zajít si podle nenápadné šipky před zámkem neznačenou cestou k nově opravené barokní kapli sv. Rodiny, ukryté v lesíku na vrcholu kopce.

Poté je možno sejít dolů po novější, ale působivé křížové cestě, vedoucí v několika celkem prudkých serpentinách postupně obnovovaným lesoparkem...

Poslední aktualizace: 14.4.2014
Z Lažan na Krkatou bábu a do Černé Hory na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Lažan na Krkatou bábu a do Černé Hory

Lipůvka - putování po zajímavostech obce a okolí
Lipůvka je velkou podhorskou obcí s 1270 obyvateli a nachází se j…
Dominantní památkou obce Lipůvka na Brněnsku je kostel sv. Cecílie, stojící na jejím západním okraji, uprostřed ohrazeného parku. …
Trasa výletu začíná v Lipůvce na náměstí u autobusové zastávky. O…
Nachází se na křižovatce lesních cest. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede po panelové cestě a začíná zde zeleně z…
Památník stojí uprostřed rozlehlého lesního celku Hořického hřbet…
Kostelík sv. Klimenta byl součástí dnes zaniklé osady, která zde …
Turistické rozcetí se nachází na hřebeni rozlhlého lesního celku Hoř…
Autobusem IDS JMK ve směru na Olešnici jsme se svezli jen kousek za Brno,…
Toto rozcestí nalezneme v lesích mezi Černou Horou, blanskem, Lipůvkou a…
Na kraji Svinošic, jak vede zelená značka, odbočte doprava dolů k…
Jedeme po značené cyklotrase pod názvem Pivní stezka Petra Bezruč…
Historie rozhledny se váže k roku 1972, kdy se na odlesněném hřebe…
Jde o strmé údolní stráně jihozápadní orientace nad levým břehem říčky Lubě, 1,5 km jižně od obce Lubě. Nachází se zde řada izolovaných…
Zřícenina nevelkého hradu Trmačov stojí na návrší jižně od vsi Hluboké…
Památník (z pískovce a s dřevěným křížem), věnovaný příslušníkům Třetí československé úderné roty generála Luži, byl postaven poblíž…
Jedná se o přírodní památku, skalní útvar nacházející se v údolí říčky Lu…
Potřebuji provětrat a chci dokončit druhý díl okolo Kuřimi. Vybra…
Východním směrem od Kuřimi se zvedá kopec Babí lom ( 562 m.n.m.) a kolem …
Vrchol Babího lomu
Více jak dva a půl kilometru dlouhý skalnatý hřeben Babího lomu, …
Jedná se o vyvýšený skalní útvar nacházející se 0,5 km jižně od M…