Na Luzný na kole.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Kdykoliv jsem se z Březníku díval na Luzný, říkal jsem si, že chci  tuto horu, která připomíná fůru kamení, zdolat. Z české strany je obtížně přístupná a tak ten pravý okamžik nastal, když jsme byli na Šumavě na každoroční pánské jízdě na kolech. Po výjezdu na Boubín jsme přejeli do Strážného a odtud se druhý den vydali do Bavorska. V malé vesničce Annathal jsme zaparkovali, poobědvali, zkompletovali kola a vyrazili. První zastávka byla u jezera v městečku Mauth a odtud jsme pokračovali po cyklostezce lesem, šotolinovou cestou směrem k Luznému. Krásně jsme nabrali výšku a..... najednou tříkilometrový sjezd do Weidhütte a jsme zase v p... i. Pokračujeme tedy do Centra NP Luzný a pak následuje dlouhé stoupání po Böhmstrasse k vesničce Waldhäuser. Tady musíme sesednout z kol a poslední úsek zdolat pěšky. Na ukazateli je hodina a čtvrt, ale po třičtvrtihodinové chůzi stojím před chatou pod vrcholem Luzného. Ještě pár desítek metrů a jsem na vrcholu. Je krásné počasí a tak je tady spousta lidí. Tak konečně koukám na Březník z Bavorska. I ostatní výhledy jsou parádní. Vrchol Luzného ve výšce 1373 metrů  totiž jako jeden z mála na Šumavě není zalesněn, ale je tvořen kamenným mořem. Sestup ke kolu je rychlý, za půl hodiny jsme v sedlech a svištíme lesem dolů. V Mauthu se osvěžíme koupelí v jezeře, které je průzračné, ale zatraceně studené. Po chvilce jsme u auta a vyrážíme do Nové Pece Na Klápu, kde na nás čekají kamarádi a tři štěňátka... :-). Šumavská jízda pokračuje.

Poslední aktualizace: 11.9.2017
Na Luzný na kole. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na Luzný na kole.

Ski areál Mitterfirmiansreut
Lyžařská sezóna: od poloviny prosince do konce březnaNadmořská výška: 841 - 1 139 m. n. m.Převýšení: 298 mIndex zalidněnosti:Index…
  "Už máte vymyšlenou dovolenou?", ptá se mě kamarádka. "Ne? No tak to…
Krajinou zaniklých vesnic - Knížecí Pláně a Bučina. Je časné ráno a já vystupuji v malé šumavské obci Borová Lada. Těžká…
Bývalá dřevorubecká osada při hranici. Od roku 1770 byla osídlována. Do r…
Zaniklá vesnice pod Poštovní horou. Kdysi nejvýše položená šumavská osada…
Šumavou se rozumí rozsáhlé pásemné pohoří, které se táhne…
Kunžvart
Zřícenina hradu Kunžvart stojí na ostrohu ve východním výběžku hory Strážný severozápadně od městečka Strážný na Prachaticku v…
Strážný je významný hraniční přechod do Bavorska asi 20 km jižně od…
V Neuschönau v Národním parku Bavorského lesa se nechází nejdelší stezka korunami stromů na světě. Je to 1 300 metrů dlouhá stezka, která se nacház…
Luzný = Lusen - kopec s krásným rozhledem do kraje. Vršek vypadá…