Paczków - vycházka po městě

číslo 5 Náměstí Asfalt 1,2 km
číslo 6 Náměstí Asfalt 1,6 km
číslo 7 Parkoviště Asfalt 2,1 km

Paczków je historické město, ležící poblíž našich hranic vzdálené asi 8 km od Javorníku. Má velmi dobře dochované středověké hradby. Jsou místy vysoké až 7 metrů, postavené z lomeného kamene. Obklopují město regulérním oválem dlouhým 1200 metrů. Podél hradeb byly umístěny skořepinové bašty, z nichž se do současnosti z původních 24 dochovalo 19. Vypadají různě, některé jsou vysoké jako hradby, jiné mnohem vyšší. Součástí městských hradeb Paczkówa jsou i tři věže s bránami a to Wroclawska, Klodzka a Zabkowicka - brána Nyska. První z nich je nejstarší a nejmohutnější, je vysoká cca 23 metrů. Velice významný je i paczkówský kostel sv. Jana Apoštola. Ve své velkoleposti je jednou z nejskvělejších ukázek pevnostního kostela, který můžeme ve střední Evropě najít.
Vycházku začneme na parkovišti, odkud se vydáme podél hradeb města, po chvíli odbočíme ke kostelu sv. Matky Boží. Vrátíme se zpět k hradbám a pokračujeme k ulici Wojska Polskiego. Po ní odbočíme k Domu kata, kde je muzeum a informační centrum. Odtud se vrátíme k hradbám a podél nich pokračujeme až k dominantnímu kostelu sv. Jana Evangelisty. Od něho dojdeme až na náměstí. To obejdeme po celém jeho obvodu a směřujeme zpět k hradbám. Dále opět pokračujeme parkem podél hradeb až dorazíme zpět na parkoviště. Tato krátká vycházka historickou částí města je dlouhá 2 km.

Turistická mapa KČT 1:50 000 č.54 Rychlebské Hory a Lázně Jeseník/A2

Poslední aktualizace: 29.2.2012
Paczków - vycházka po městě na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Paczków - vycházka po městě

Paczków – městské brány a jejich věže  (Bramy i wieże)
Paczków – městské brány a jejich věže (Bramy i wieże)
Přístup do opevněného středověkého města Paczkow byl umožněn čtyřmi vstupními bránami, kterými byly prolomeny zdejší - dodnes unikátně…
Město založené v r. 1254 (něm. Patschkau, česky Pačkov) se dodnes chlubí zachovaným historickým středem města s velkou částí opevnění, s…
V průběhu 19. století bylo vnitřní opevnění města důkladně oprave…
Plynárenské muzeum (Muzeum Gazownictwa) sídlí ve starých budovách…
Paczków to miasto założone w 1254 r. z inicjatywy biskupa wrocławskiego. Gród miał w założeniu…
Radnice v Paczkówě stojící na hlavním náměstí byla postavena v polovině 16. století, ale následně byla několikrát přestavována. Původní…
Středověké opevnění z lomového kamene dalo jihopolskému městu Packow hrdý přívlastek Polské Carcassonne. Zdejší městské hradby jsou…
Osmitisícové polské město Paczków může všem turistům nabídnout množství…
Ratusz w Paczkowie wzniesiono w latach 1550-1552. Pierwotnie budowla składała się z dwóch…
Polské město Paczkow se nachází téměř na hranicích s Českou republikou a i…
Obec Paczkow má něco přes 13 tis. obyvatel a nachází v jihozápadní části…
Jednou z nejvýraznějších i nejvýznamnějších dominant historicky zaj…
Paczków je město v Polsku, nedaleko hranic z Českou Republikou (hraniční přechod Bílý Potok-Paczków). Bylo z…
Město Packów se nachází nedaleko hranic, nejlépe je přístupný od Javorníku přes Bílý Potok. Jsme-li blízko této oblasti, rozhodně za to stojí se sem…
Monumentální kostel zasvěcený sv. Janu Evangelistovi je jednou z ozdob jihopolského Packówa. Vzhledy kostela bych nazval přímo brutálně monumentální.…
Jedním ze symbolů osmitisícového polského města Paczków je mnohými…
Nachází se za hradbami v ulici Wojska Polskiego ve stylově uprave…
Starý německý hřbitov se nachází za historickými hradbami města n…
V tomto historickém městě jsou velmi dobře dochované středověké hradby. Jsou místy až 7 metrů vysoké, postavené z…
Paczkow má něco přes 8 tisíc obyvatel a nachází v jihozápadní čás…
V okolí Javorníku je v Polsku několik obcí, které stojí za zastav…
Javorník leží ne Severní Moravě, severozápadně od města Jeseník. Městečko…
  Dnes jedeme busem na výlet poměrně daleko, ráno jsme proto museli vstát o půl šesté a venku byla ještě tma jak v ranci. No, čemu s…
Kostel Nejsvětější Trojice v Javorníku byl vystavěn v l. 1716-23, kdy k němu byla přenesena i fara od staršího kostela sv. Kříže. Nový barokní…
Monumentální Zámek Jánský vrch stojí nad městem Javorníkem na Jesenicku v…
Hluboce zaříznuté sedm kilometrů dlouhé Račí údolí, jehož ústí leží…
Pozoruhodná, byť značně zdevastovaná stavba se nachází na konci osady Rač…
Čertovy kazatelny
Čertovy kazatelny jsou rulové skalní útvary v Račím údolím nad levým…
Zřícenina Rychleby ( Reichenštejn )
Zřícenina gotického hradu Rychleby stojí na strmém skalnatém ostrohu vrch…