Loading...
Trasy • Cyklotrasa • Malá náročnost
Praha-hlavní nádraží | Asfalt | 0,0 km | ||
Staroměstské náměstí-kostel sv.Mikuláše | Asfalt | 1,4 km | ||
"U Bulhara" | Asfalt | 2,7 km | ||
začátek cyklotrasy po Vítkovské spojce | Asfalt | 2,9 km | ||
začátek vrcholového tunelu | Asfalt | 4,5 km | ||
konec vrcholového tunelu | Asfalt | 4,8 km | ||
konec cyklotrasy po Vítkovské spojce | Asfalt | 5,8 km | ||
pod viadukty u Hořejšího rybníka | Asfalt | 9,9 km |
Trasa je první částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012.
Začíná v Praze na hlavním nádraží, odkud jsme přes Vrchlického sady zamířili ulicemi Opletalovou, Růžovou, Jindřišskou a Pansku na ulici Na Příkopě. Dále jsme Havířskou a Šupartskou ulicí přijeli ke Stavovskému divadlu a po Železné ulici na Staroměstské náměstí, kde naše cesta po stopách F.L.Věka oficiálně začala.
Z hlavního nádraží až na Staroměstské náměstí se jede téměř výhradně po "kočičích hlavách" a pro cyklisty to není žádný med.
Ze Staroměstského náměstí jsme po Celetné ulici přijeli k Prašné bráně a dále pokračovali po Hybernské ulici kolem Masarykova nádraží na křižovatku "U Bulhara". Tady každý soudný cyklista musí slézt z kola a použít přechodů pro chodce.
Za železničním viaduktem vede nenápadná cesta doleva podél trati a napojuje se na bývalou Vítkovskou spojku. Po její trase vede nádherná cyklo- a inline-trasa až k ulici Pod Krejcárkem.
Mírným stoupáním jsme překonali po mostě ulici Husitskou a pod Památníkem národního osvobození na vrchu Vítkov dojeli až k portálu vrcholového tunelu. Cestou jsme míjeli zahrádky restaurací a jedné čajovny, které k poměrně nedávno zprovozněné cyklotrase "prolínají" přes bytové domy z Husitské ulice.
Osvětleným tunelem jsme sjeli nad portály železničních tunelů na Novém spojení. Zbytek trasy až k ulici Pod Krejcárkem je téměř po rovině.
Po Novovysočanské ulici, která bývá poměrně frekventovaná jsme přijeli ke křižovatce s čtyřproudovou Spojovací ulicí. Ta má naštěstí široké chodníky a tak až k odbočce ulice Pod Šancemi jsme je rádi využili.
Až sem jsme nejeli po značených (číslovaných) cyklostezkách, ikdyž v případě bývalé Vítkovské spojky je to určitě škoda. Odbočením na ulici Pod Šancemi jsme se připojili k dálkové cyklotrase č.1. S malými odbočkami jsme se jí drželi celý zbytek trasy.
Ulice Pod Šancemi vede téměř po vrstevnici, ale přejezd zahrádkářskou kolonií na Mezitraťovou ulici vede nejprve do prudkého kopce a potom stejně prudkým sjezdem do údolí Rokytky.
Ulice Mezitraťová nejprve mírně stoupá a poté klesá až pod železniční viadukty u Hořejšího rybníka.
Další část trasy po stopách F.L.Věka je na https://www.turistika.cz/trasy/praha-z-hrdlorez-do-bechovic.
Celá cesta je na https://www.turistika.cz/cestopisy/po-stopach-f-l-veka-praha-dobruska.