Řeka Kamenice - Bozkov - Cimrmanova vyhlídka - Semily

číslo 1 Návarov, žel. zast. 0,0 km
  Železniční zastávka není zrovna z největších a nejvybavenějších (foto 1), ale to samozřejmě nevadí. Od zastávky vede úzká lesní pěšina vyúsťující na silnici (foto 2) s rozcestníkem modré a zelené značky. Po nadjezdu přejdeme trať (foto 3), koukneme na protější skály (foto 4) a po mostě (foto 5 a 6) přes Kamenici dojdeme k penzionu Rusalka (foto 7), kde je rozcestí turistických cest.
číslo 2 Penzion Rusalka, rozcestí 0,4 km
  A jdeme po červené značce po proudu řeky Kamenice (foto 8 - 23). Popisovat nemá smysl, fotky napovědí.
číslo 3 Bohuňovsko, Na Mansku Šotolina 4,2 km
  Od rozcestí stoupáme do kopce zprvu po společné červené a modré značce.
číslo 4 Pod Bozkovskými jeskyněmi Šotolina 4,7 km
  Červené značce uděláme pápá, dále stoupáme už jen po modré.
číslo 5 Bozkovské jeskyně Asfalt 5,6 km
  Stačí sejít pár desítek metrů vpravo a jste u vchodu do jeskyní. Jinak ještě kousek do kopce po silnici a vítá nás Bozkov (foto 24 a 25).
číslo 6 Bozkov, náměstí 6,4 km
  Z náměstí (foto 26 a 27) sestupujeme nejdříve po místních uličkách, později lesní cestou (foto 28) do Podbozkova.
číslo 7 Podbozkov Asfalt 7,8 km
  Pro změnu začíná stoupání, ale mírné nad vesnici (foto 29) a dále k Sejkorské kapličce (foto 30).
číslo 8 Sejkorská kaplička Asfalt 8,9 km
  Změna barvy značení na zelené. Ještě chvíli vzhůru na Cimbál s výhledem na Bozkov (foto 31) a kopce v okolí Semil (foto 32). Pak asi kilometrový úsek trochu nepříjemné hlavní silnice, ale po něm odbočíme vpravo směr Nouzov.
číslo 9 Nouzov, kaple Asfalt 11,1 km
  U kaple (foto 34 a 35) je rozcestí s modrou značkou, která nás nezajímá. O kousek dál je památník a silný pramen výborné vody (foto 36).
číslo 10 Nouzov, zastávka Asfalt 11,8 km
  Speciální značkou je odtud značená odbočka k Cimrmanově nejnižší rozhledně na světě (foto 37). Tu si samozřejmě ujít nenecháme. Po návratu zpět stejnou cestou pokračujeme převážně z kopce a s výhledy na všechny strany (foto 38 - 41) do Semil.
číslo 11 Cimrmanova rozhledna Asfalt 12,1 km
číslo 12 Semily, pramen sv. Václava Asfalt 14,9 km
  Pod návrším, zvaném Koštofrank (foto 42), najdeme upravený pramen lahodné železité vody (foto 43). Od pramene už je to kousek na náměstí a případně k nádraží.
číslo 13 Semily, Riegrovo náměstí Asfalt 15,4 km
číslo 14 Semily, nádraží Asfalt 16,4 km
  Konec trasy

Řeka Kamenice pramení pod Holubníkem v Jizerských horách, napájí vodní nádrž Josefův Důl a přes Tanvald a Velké Hamry stéká pod Spálov k soutoku s Jizerou. Po celém toku je Kamenice říčkou pěkně dravou s kamenitým dnem a díky tomu je na ní stále co obdivovat. Asi nejhezčí je v úseku kolem Návarova a proto jsme zase po letech do těchto míst naplánovali jednu svoji nedělní trasu.

Do Návarova se dostanete snadno vlakem z Železného Brodu nebo Tanvaldu. Nejvýhodnější je proto odstavit auto v Semilech u nádraží a sednout na vlak směr Železný Brod a zde přestoupit. Vlaky navazují perfektně. V Návarově vystoupit a za chvilku jste u řeky. Podél řeky se jde po červené značce sice jen asi 3 km, ale užijete si jí dost. Od řeky se pak stoupá po modré značce k Bozkovským jeskyním (https://www.turistika.cz/mista/bozkovske-jeskyne) a do Bozkova. Pokud jste v jeskyních ještě nebyli a máte dost času, vřele doporučuji. Jsou nádherné. Ale ono i samotné městečko má svůj půvab.

Z Bozkova se necháme vést značkou žlutou přes Podbozkov k Sejkorské kapličce na Cimbále (https://www.turistika.cz/mista/sejkorska-kaplicka--1). Poslední značkou, po které jsme ještě nešli, je zelená, takže to napravíme a zbytek cesty přes Nouzov a Cimrmanovu nejnižší rozhlednu (https://www.turistika.cz/mista/cimrmanova-nejnizsi-rozhledna-na-svete-v-nouzove) dorazíme do Semil.

Celá trasa měří i s odbočkou k Cimrmanově rozhledně cca 16,5 km. Podél Kamenice se jde lesní pěšinou, místy kamenitou a pozor brzy na jaře a po deštích. Bývá tu vlhčeji a občas to pod nohama klouže. Trošku náročnější je výstup od řeky k Bozkovu, jinak se jedná o trasu nepříliš náročnou a příjemnou. Potěší i svými četnými výhledy.

Poslední aktualizace: 9.5.2014
Řeka Kamenice - Bozkov - Cimrmanova vyhlídka - Semily na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Řeka Kamenice - Bozkov - Cimrmanova vyhlídka - Semily

Hrad Návarov nebo také podle místního názvu Zámčiště
Po procházce pěkným a romantickým údolím horské říčky Kamenice je čas…
Turistický rozcestník u silničky vedoucí z údolí Kamenice k zámku Návarov ukazuje směry červené, modré a zelené turistické trasy.…
Zřícenina hradu Návarov stojí nad romantickým divokým údolím řeky Kamenice na Jablonecku v Libereckém kraji. Zachovaly se zbytky Předhradí s příkopy,…
Kousek od železniční zastávky Návarov na trati Železný Brod - Tanvald…
Připomínán rokem 1380 za Jindřicha z Valdštejna, dalšími majiteli Čůchové ze Zásadky a také Jiřík z Poděbrad (d…
www.pronajemroubenky.cz Kdysi jsme jezdili ve třech dvojicích na jaře a na…
Abychom se dostali k Bozkovským dolomitovým jeskyním, je nejlepší volbou železniční spoj mezi Tanvaldem a Železným Brodem. Vystupujeme ve stanici…
Bozkovské jeskyně
Bozkovské dolomitové jeskyně leží na severním svahu obce Bozkov v kopcovité …
Cestou domů z Rokytnice jsme se rozhodly, že se ještě zastavíme n…
Kamenického stezka začíná na železniční zastávce Spálov…
Bozkov je středně velkou podhorskou obcí s 570 obyvateli a najdeme ji…
Jedinečný RODINNÝ SKIAREÁL - Vše pro Vás a Vaše děti! Ideálně široké sj…
Vysoké nad Jizerou leží v Severních Čechách, východním směrem od města Jablonec…
Železnobrodská zvonice
Železnobrodská zvonice stojící u kostela svatého Jakuba Většího je unikát…
Rozhledna u Borovice
Rozhledna se nachází u silnice vedoucí ze Semil do Vysokého nad Jizerou .…
Železný Brod leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od města Turnov. Město se rozkládá v údolí tvořeném řekou Jizerou a u…
Pramen: Řeka sbírá své prameny v Jizerských horách, na severozápadním…
Horská obec v jihovýchodní části hor pod Příchovickým hřebenem v …
Rozhledna Černá Studnice
Rozhledna Černa studnice, která leží na 869 m.n.m vysokém vrcholu a je…
Galerie jak se nazývá přírodní park tvořený malebnou soutěskou na pravém …