Štefanová - Velký Rozsutec a zpět

číslo 1 Štefanová Asfalt 0,0 km
  parkoviště
číslo 2 sedlo Podžiar 1,4 km
  rozcestí zde odbočíme na zelenou zn
číslo 3 Pod Pálenicou 2,6 km
číslo 4 sedlo Medzirozsutce 4,6 km
číslo 5 Velký Rozsutec 6,2 km
  vrchol
číslo 6 neznačená zkratka 6,3 km
  nenechte se svést není to k ničemu
číslo 7 napojení na značenou trasu 7,0 km
číslo 11 cesta po žluté do Štefanové 11,5 km
číslo 12 cíl parkoviště Štefanová 12,4 km

29.8.2012

Pro tuto trasu jsme zvolili cestu do Štefanové autem, parkování stojí 2 Eura na celý den.

Den se tvářil slunečně, také podle toho vypadala obsazenost parkoviště, již v 10 hodin bylo téměř plné.

Ze Štetanové (625mnm) jsme šli po žluté značce do sedla Vrchpodžiar (30min) odtud po zelené, zpočátku po louce plné rozkvetlých Ocúnů , potom strmě cesta stoupá po pěšině do lesa, a dál vesměs po vrstevnici, až se napojí na modrou značku z Horních děr, Pod Pálenicou (45min).

Odtud jsme tentokrát zvolili cestu přes Těsná rizňa, protože již třetí den nepršelo mysleli jsme, že bude cesta suchá (nebyla), ale dalo se po několika žebřících a trochu kluzké skále projít a za 30 min jsme se husím pochodem (takové malé procesí) dostali Pod Tanečnici a za dalších10 min do Sedla Medzirozsutce (1200mnm).

Odtud po červené směr Velký Rozutec v první části jde hlinitá cesta lesem, čím jsme se dostávali výš a mizely vysoké stromy, začínala být cesta spíš kamenitá a spolu se snižujícími a mizejícími stromy se otvírají krásné výhledy na Malý Rozutec a okolní kopce.

V horních partiích se jde po skalách (ale skutečně většinou jde, neleze), cesta je sice namáhavá, ale bezpečná a až do posledního výstupu v místech kde se připojí cesta ze sedla Medziholie je celá bez řetězů.

V posledním strmém stupni na Velký Rozutec je asi 10 m řetězu, normálně se dá přelézt bez problémů, ale když jsme tam byli my tak se to na řetězech sukovalo a čekali jsme asi 10 minut, než slezou lidé co již se vynadívali dostatečně na krásné výhledy dolů. (přesvědčit je, že by se mělo chvíli nahoru, chvíli dolů se nedalo)

Přesto jsme se i my posléze dostali přes řetězy a po krátkém chodníčku (asi 5 min) k vrcholovému kříži (1609mnm).

Výstup ze sedla na vrchol nám trval 1hod 25 min (včetně čekání na řetězech), protože tady bylo opravdu hodně lidí, tak jsme po krátkém občerstvení a vzhledem k množství lidí jdoucích dolů do sedla Medziholie (tedy cestou s řetězy) zvolili k návratu cestu stejnou jako k výstupu.

I když ne docela, protože většina lidí jdoucí dolů zvolila jakousi zkratku po levém úbočí Rozsutce (neznačenou) a tak jsme se nechali strhnout davem a šli také tudy.

Chyba cesta je strašně úzká prolézá se kleči a tak jsme si oddychli, když jsme se asi po 20 minutách napojili na původní značenou výstupovou cestu, když jsme došli zpět do Sedla Medzirozsutce, bylo až k neuvěření kolik lidí se zde ještě připravovalo na výstup na Velký Rozutec (opět takový malý Václavák).

Cestu dolů do sedla jsme zvládli v limitu (45 min), odtud tentokrát po nové zelené značce jsme obešli Těsná rizňa už se nám nechtělo absolvovat čekání na žebřících (20 min) a z rozcestí Pod Pálenicou dál po zelené do sedla Vrchpodžiar (30min) a po žluté do Štefanovej k autu (20 min) v podstatě stále z kopce dolů.

Cesta je co se týče bezpečnosti v pohodě, pouze značné převýšení z ní tvoří trasu zařazenou mezi náročné.

Poslední aktualizace: 22.9.2012
Štefanová - Velký Rozsutec a zpět na mapě
Autor: Jara53

Příspěvky z okolí Štefanová - Velký Rozsutec a zpět

zimní Veľký Rozsutec ze Štefanové
Výstup zasněženou, skoro alpskou krajinou na skalnatou (dolomitovou) horu…
Štefanová – osada patřící k obci Terchová. Je situovaná v nádherné přírod…
 pěkná trasa pro milovníky Malé Fatry Je ideální trasou pro ty, kteří…
Chata na Grúni  - turistická chata (973 m n.m.) v centrální části Kriváňs…
Vrchpodžiar – hluboké sedlo (745 m n.m.) v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme jej severovýchodně od osady Štefanová, mezi masívem Bobot (…
Boboty – úsek hřebene - horský masiv (1091,5 m n.m.) v Kriváňské Malé…
Velice turisticky oblíbená Malá Fatra na Slovensku…
Podžiar – rozcestí, u paseky, v údolí Dierového potoka mezi Dolnými a Hor…
Trasa začína na Podžiare, neďaleko Štefanovej a vedie cez Horné diery. Je…
První část trasy ze Starého Dvora (dostupný autobusem nebo pěšky z TERCHOVé směrem na Vrátnou Dolinu cca 40minut po silnici) do príslopského sedla po…
Koliba Podžiar je drevenica, v ktorej nájdeme minimúzeum v podobe izbyčky obývanej z čias 19.st. . Hneď oproti dverám nás občerstvia…
Horné diery – kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře. Najdeme ji nad polanou Podžiar, mezi masivem Rovné hory (rozsocha  Malého …
    Po neskutečném zážitku z hřebene Roháčů [1]-[8] jsem přemýšlel kam…
Konečně přichází akce, kterou plánuji snad od zimy, akce, kvůli…
Janošikovy diery se skládají z Horných, Dolných a naposledy…
Východištěm pro tuto vycházku je Štefanová. Z rozcestí u parkoviště se vy…
MALÁ FATRA-TIESŇAVY jsou přírodní skalnatou bránou do překrásné Vrátné…
- travnatý vrchol (1459,7 m n.m.) v hlavním hřebeni kriváňské Malé Fatry,…
Dolné diery – průlomová, kaňonovitá soutěska v Kriváňské Malé Fatře.…
Jsme se ženou starší, poměrně zkušení turisté, letos jsme se rozhodli…