Thayarunde - cyklostezka v českorakouském příhraničí II.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Thayarunde je rozdělěna na pět částí. Já jsem si pro druhý den vybral okruh se začátkem a cílem v Raabs an der Thaya. Vede po vedlejších, méně frekventovaných silnicích a je nahoru dolů, žádná rovina podle řeky jako včera. Auto parkuji u řeky a po cyklostezce vyjíždím nad řeku Deutsche Thaya směrem Speisendorf. Odtud pokračuji do městečka Karlstein an der Thaya, jehož dominantou je hrad Karlstein. Dál mě cyklostezka č.8 vede prudkým stoupáním od řeky do vesničky Thures a přes Wetzles do Neuriegersu ležícího na samé hranici s Českem u Písečné. Zde odbočím na cyklostezku č.1 vedoucí do Weikertschladu an der Thaya. Tady v přírodním koupališti u Moravské Dyje dělám občerstvovací přestávku a následně pokračuji cestou přímo podél řeky až k Hadermuhle. Cesta podél řeky tu končí a tak se škrábu cestou nahoru vytěženým lesem. Nahoře u silnice stojí krásná Boží muka a po jejich prohlídce mířím do Sussenbachu a dále do Grossau. Tady cyklostezka odbočuje mezi pole a míří do další hezké vesničky - Modsiedlu. Za vesnicí je krásná vyhlídka na Raabs a celé údolí Dyje. Strmým sjezdem mířím zpět do Raabu a ještě jednou si na kole projedu městečko, především náměstí s radnicí a pak hrad vypínající se majestátně nad líně tekoucí Dyjí. Krásný výlet...

Poslední aktualizace: 8.9.2023
Thayarunde - cyklostezka v českorakouském příhraničí II. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Thayarunde - cyklostezka v českorakouském příhraničí II.

Kollmitz - hrad (A)
  Rozsáhlá a velmi malebná zřícenina hradu Kollmitz stojí vysoko nad Dyjí…
https://www.youtube.com/watch?v=RjweSVJMb7k   v desátém …
Burgruine Kollmitz  Hned jak se v městečku Raabs an der Thaya kousek od…
Památky v Dolním Rakouku kousek od našich hranichttps:…
Nachází se na kruhové návsi obce zvané náměstí sv. Volfganga. Je…
Uherčice jsou nevelkou obcí a najdeme ji v blízkosti hranice s Rakouskem…
Renesanční zámek Uherčice se nachází ve stejnojmenné obci v Jihomoravském kraji. Zámek je přístupný v červnu pouze o víkendech a v červenci a srpnu…
Uherčice – renesanční zámek (pův. gotická tvrz)
Jihomoravská příhraniční vinařská obec Uherčice leží v západní části…
Středověký hrad stojící na ostrožně v zákrutu řeky Želetavky byl založen kníže…
Zámek se nachází ve vsi Písečné na Jindřichohradecku v Jihočeském kraji.…