Loading...
Trasy • Cyklotrasa • Střední náročnost
Lednice – parkoviště u zámku, Slovácká ulice | Asfalt | 0,0 km | ||
Náš penzion Zora byl nedaleko tohoto parkoviště, proto trasu popisuji odtud. Z parkoviště se vydáváme po cyklotrase, která je shodná se žlutou turistickou trasou. Jedeme na východ, tj. díváme-li se na zámeckou ohradu, tak vpravo. | ||||
Lovecký zámeček | Asfalt | 1,8 km | ||
Mineme Lovecký zámeček, který byl postaven v letech 1805 – 6. Tady jsme na podzim již byli. | ||||
U Janova hradu | Šotolina | 2,1 km | ||
Toto je poměrně velké rozcestí. My odbočujeme vpravo po cyklotrase č. 41 a po naučné stezce Lužní les. | ||||
Kančí obora – rozc. | Asfalt | 8,1 km | ||
Pokračujeme po cyklotrase v přímém směru přes vodní kanál do Břeclavi. | ||||
Břeclav - u zámku | Asfalt | 8,5 km | ||
Za zimním stadionem odbočujeme vpravo. Zámek vidíme po naší levici. | ||||
Třída 1. máje | Asfalt | 8,9 km | ||
Za parkovištěm vjíždíme na hlavní silnici a odbočujeme vpravo. Cyklisté zde mají svůj jízdní pruh. Jedeme však jen k dalším semaforům. | ||||
Křižovatka U Nemocnice | Asfalt | 9,2 km | ||
Hned na další křižovatce odbočujeme vlevo. Svítí tu světla, tak by to neměl být problém. | ||||
Nemocnice | Asfalt | 9,8 km | ||
Jedeme přes Starou Dyji, okolo nemocnice až k Dyji. | ||||
U Dyje | Šotolina | 10,1 km | ||
Po cyklotrase odbočujeme vpravo po proudu řeky. | ||||
U železničního mostu | Šotolina | 10,6 km | ||
Před mostem je lávka pro pěší a cyklisty. Přejíždíme na druhou stranu a pokračujeme po druhém břehu Dyje ven z města. | ||||
U 2. železničního mostu | Šotolina | 11,6 km | ||
Těsně před mostem cyklotrasa odbočuje. My si odbočky nevšimli, ale nakonec jsme byli rádi. Budeme se po ní vracet. My pokračujeme pod mostem dál podle řeky po pohodlné cestě. | ||||
U vrat do obory | Šotolina | 13,0 km | ||
Dostáváme se k vratům, která mají tři křídla. Jedna část se nechá otevřít. | ||||
Přístaviště Pohansko | Šotolina | 13,6 km | ||
Dostali jsme se na hráz slepého ramene – do místa, o kterém jsme vůbec nevěděli. Tudy vede zelená turistická značka. Opouštíme pohodlnou cestu a dál se držíme turistické trasy, která je také dobře sjízdná. I když na první pohled se mi to moc nezdálo. | ||||
Na cyklotrase | Šotolina | 14,0 km | ||
Zelená značka odbočuje kamsi vpravo k žel. stanici Boří les (v životě jsem o tom neslyšela). My odbočujeme vlevo po cyklotrase, ze které už nikam neodbočujeme a jedeme až k soutoku. | ||||
Odbočka k zámečku Lány | Asfalt | 16,3 km | ||
Je zde zastřešené odpočívadlo. Vlevo je vidět zámeček Lány. Tam pojedeme při cestě zpátky. Nyní skutečně jen rovně. | ||||
Rozcestí | Šotolina | 26,0 km | ||
Dostáváme se k rozcestí. Prudce vlevo odbočuje asfaltka, my pokračujeme téměř v přímém směru – cesta se jen lehce stáčí vlevo. I tady je nutno si otevřít vrata. | ||||
U cedulí | Šotolina | 26,4 km | ||
Dostáváme se k místu, kde jsou tabule s informacemi o soutoku. K němu je to však ještě asi jeden kilometr. Většina cesty je po povalových chodnících. Jsou však široké, na kole se po nich nechá dobře jet. Je to lepší, než jít pěšky. Tento úsek je silně podmáčený a jak se zastavíte, pustí se do vás komáři. | ||||
Historický hraniční kámen | Šotolina | 26,8 km | ||
Zde si můžete obejít hraniční kámen a také si o něm něco přečíst. Já si text raději vyfotila a přečetla později. | ||||
U soutoku | Šotolina | 27,3 km | ||
Konečně jsme dorazili k soutoku. Je vidět, jak se spojují dvě řeky a ještě nějaký čas tečou vedle sebe. Dyje, která má po celou dobu svého toku charakter meandrujícího kaňonu, protéká těmi nejkrásnějšími a nejzachovalejšími místy na pomezí Moravy a Dolního Rakouska. Je proto čistší. Je to hezký pocit. Stojíme v Čechách, vlevo je řeka Morava a Slovensko, vpravo je Dyje a Rakousko. Jen komárům je to jedno. Nafotíme si důkaz našeho pobytu i dvě informační tabule a rychle nasedáme na kola a mizíme. Sprej proti komárům jsme si nevzali, přece se nenecháme tady sežrat. A to jsme si plánovali zde udělat piknik a poobědvat. | ||||
Rozcestí | Asfalt | 28,5 km | ||
Vracíme se po stejné cestě zpátky. Podle mapy se zdá, že by to šlo trošku jinudy, ale ve skutečnosti se cesta nezdá sjízdná. Nebo jsme si té správné cesty nevšimli. | ||||
Rozcestí u zámečku Lány | Asfalt | 38,3 km | ||
Naštěstí odpočívadlo je prázdné, můžeme se zastavit a ve stínu poobědvat. Pak odbočujeme vpravo k zámečku. | ||||
Zámeček Lány | Asfalt | 39,1 km | ||
Tento malý empírový lovecký zámeček byl postaven v letech 1810 – 1812 knížetem Janem I. z Lichtenštejna. Jeho ozdobou je otevřený půlkruhový pavilon s pilíři. Je to nejjižnější objekt celého Lednicko-valtického areálu. V 60. letech 19. století okolo zámečku založili oboru, ve které chovali jeleny a daňky. Po válce zde bylo hraniční pásmo, k zámku směli pouze vojáci, kteří ho zničili. V současné době je to soukromý majetek, je hezky zrekonstruovaný a veřejnosti nepřístupný. Turisté se dostanou do obory, kde stále žijí jeleni a daňci, jejich počet je však regulovaný, neboť jejich velké množství bránilo přirozené obnově porostů v lužních lesích. Cyklotrasa vede přímo okolo zámečku a pokračuje dál, tentokrát současně s naučnou stezkou Pohansko. | ||||
Křižovatka cyklotras | Asfalt | 40,5 km | ||
Jedeme vlevo po naučné stezce Pohansko. Ta vede z Břeclavi k zámečku Lány. Měří 7 km, je na ní 15 zastavení s 23 informačními panely. | ||||
Zámeček a staroslovanské hradiště Pohansko | Asfalt | 42,7 km | ||
I když i zde se údajně jedná pouze o lovecký zámeček, je to monumentální empírová jednopatrová budova. Její spodní část je zdobena pilířovými arkády, které stavbu v přízemí po obou stranách rozšiřují. Byl postaven také v letech 1810 – 1812. Přední stranu zdobí kulaté medailony s antickými motivy a obdélníkové reliéfy s loveckými výjevy. V těchto místech bylo pravděpodobně jedno z center Velké Moravy, byly zde odkryty základy zděných staveb – kostela a dvorce. Zde objevené archeologické nálezy si můžete prohlédnout v zámečku, který je dnes majetkem Krajského střediska státní památkové péče. Otevřeno je od dubna do října. Za rybníkem je v jednom bunkru malé muzeum prvorepublikového vojenského opevnění. Nedaleko je rekonstrukce pohanského obětiště. Je krásný červnový den, je tu spousta lidí a dokonce otevřené občerstvení. Tady na Moravě dokonce točí výbornou žateckou exportní dvanáctku. Po odpočinku s občerstvením pokračujeme po NS Pohansko. | ||||
U trati | Asfalt | 44,6 km | ||
Přejíždíme přes trať a po cyklotrase jedeme vlevo k řece. | ||||
U železničního mostu | Asfalt | 45,1 km | ||
Jsme na trase,kterou jsme ráno přijeli. U řeky odbočujeme vpravo proti proudu řeky. | ||||
U 2. železničního mostu | Asfalt | 46,0 km | ||
Ráno jsme jeli po lávce přes řeku. Nyní chceme do pivovaru Frankies, pokračujeme tedy po Břeclavské cyklostezce dál po stejném břehu do města. | ||||
Odbočka od řeky | Asfalt | 46,6 km | ||
Cyklostezka na nábřeží odbočuje vpravo od řeky. Ulicí Národního odboje přijíždíme na hlavní třídu J. Palacha. | ||||
J. Palacha | Asfalt | 47,0 km | ||
Raději slézáme z kola a po chodníku odbočujeme vlevo. Je to kousek a je tu moc lidí. | ||||
Pivovar Frankies | Asfalt | 47,1 km | ||
Je to malý pivovar, který založili v r. 2014 dva kamarádi. Bohužel je to neživí, mají tedy omezenou otevírací dobu – pouze ve středu, v pátek a v sobotu, a to od 15:00 do 20:00. My tam byli ve čtvrtek, takže je zavřeno. Je tu však napsáno, kde můžeme jejich pivo ochutnat. První možnost je naštěstí hned vedle v restauraci Arcadia. Uvnitř to vypadá luxusně, je tam však i venkovní posezení. A pivo výborné. Cyklostezka vede po hlavní. To se nám nelíbí. Zatáčíme vlevo na Smetanovo nábřeží. | ||||
Lávka pro pěší | Asfalt | 47,2 km | ||
Po lávce pro pěší přecházíme řeku a pokračujeme už na kole po vedlejší silnici mezi domy. | ||||
Tř. 1. máje | Asfalt | 47,8 km | ||
Na světelné křižovatce přecházíme a pokračujeme po zelené turistické trase a cyklotrase přes Zámecké náměstí k zámku. Objíždíme ho z druhé strany, takže ho opět máme vlevo. | ||||
U zimního stadionu | Asfalt | 48,2 km | ||
Tady jsme se připojili na ranní trasu a jedeme po ní až k rozcestí U Janova hradu. | ||||
U Janova hradu | Šotolina | 54,6 km | ||
Nyní pokračujeme rovně až k Janovu hradu. | ||||
Janův hrad | Asfalt | 54,7 km | ||
Tady se ani nezastavujeme, tady už to známe. Pokračujeme po cyklotrase vpravo. Cesta vede mezi Dyjí a Starou Dyjí. | ||||
Na hlavní silnici | Asfalt | 58,2 km | ||
Chceme jet k Obelisku. Musíme tedy odbočit na hlavní vpravo. Nyní nás čeká krátký úsek po hlavní silnici. | ||||
Za řekou | Šotolina | 58,8 km | ||
Hned za řekou odbočujeme vlevo po cyklotrase, která nás dovede až ke vstupu do obory, kde je Obelisk. | ||||
Obelisk | Šotolina | 59,9 km | ||
Obelisk je 23 metrů vysoký kamenný sloup, postavený z pískovcových kvádrů. Na vrcholu má pozlacenou hvězdu. Nechal ho postavit r. 1798 Alois Josef I. z Lichtenšteina jako památník, který má připomínat uzavření míru mezi Napoleonem a císařem Františkem II. v Campo Formio v roce 1797. Důvodem bylo asi to, že jeho bratr Jan Josef I. z Lichtenšteina se válek na straně Rakouska přímo účastnil. Je to nejseverněji položená stavba Lednicko-valtického areálu. Od vstupu do obory se musíme vrátit zpátky na silnici. | ||||
Obora – vstup | Šotolina | 60,3 km | ||
Obelisk se nachází ve stejnojmenné oboře, která je oplocená. U vrátek s turniketem jsou stojany na kolo a cedule, že se dovnitř nesmí s kolem (i kdyby se smělo, tak přes turniket tam kolo nedostanete) a že se brána automaticky zavírá v 18 hodin. Ale jaksi zapomněli napsat, jak je to daleko. Jak však vejdete do obory, po pár metrech je Obelisk vidět. Není to k němu snad ani půl kilometru. | ||||
Na hlavní | Asfalt | 61,0 km | ||
Tentokrát musíme po hlavní silnici až do Lednice. Tak daleko to však není. | ||||
Ulice 21. dubna | Asfalt | 63,1 km | ||
Na první odbočce ve městě odbočujeme vlevo. Ještě před tím si těsně před křižovatkou dáváme v zahradní restauraci večeři. Pak už jedeme na Zámecké náměstí. | ||||
Zámecké náměstí | Asfalt | 63,3 km | ||
Po žluté vyjíždíme z náměstí a zatáčíme vlevo. Cesta vede přímo k parkovišti. | ||||
Lednice – parkoviště u zámku, Slovácká ulice | Asfalt | 63,7 km | ||
Jsme v cíli. My to máme do našeho penzionu jen pár bloků. |