Z Turnova do Sobotky

Tato trasa začíná na železniční zastávce Turnov-město. Vydáme se po červené ulicí U Zastávky, přejdeme potok Libuňku a stoupáme k penzionu Pod Hlavaticí a dále pokračujeme až ke skalní vyhlídce Hlavatice. Při příznivém počasí je na obzoru vidět Ještěd, Bezděz, někdy i Milešovka a Říp. Pokračujeme po červené k první odbočce do Konic. My pokračujeme dále po červené přes hrad Valdštejn a dále k odbočce u Kavčin a odočce v Jižním sedle až k odbočce U Radče. Odtud se vydáme po zelené ke kapli Radeč přes oblast ke které přiléhá Hadí údolí s množstvím skalních útvarů. Na rozcestníku Pod Radčí přejdeme na modrou a pokračujeme lesním úsekem k rozcestníku Pod Nouzovem a dále kolem Drahoňovic a po odbočce vpravo se vydáme na Vyskeř. Po výstupu na kótu 466 m.n.m.-Vyskeř ke kapli Svaté Anny sestupujeme křížovou cestou až ke kostelu Nanebevzetí Panny Marie ve Vyskeři. Procházíme po modré a míjíme několik památníků. Nejprve pomník Sv.Jana Nepomuckého, pak pomník Josefa Nasvadby-Hamáčka a poslední pomník vyskeřského vodníka. Po modré pokračujeme dále k Podvyskeřskému mlýnu, kde přecházíme na žlutou podle potoka Žehrovka až k Pleskotskému mlýnu. Odtud po zelené Podtroseckým údolím až k Rytířově Lhotě. Po neznačené silnici přicházíme do Libošovic a po modré přes Nepřívěc, kde přejdeme na žlutou a pokračujeme do Sobotky přes hřbitov pod Humprechtem a po modré náš výlet ukončíme na želeniční zastávce v Sobotce. Obrazová dokumentace link: https://mihla.rajce.idnes.cz/Z_Turnova_do_Sobotky/

Poslední aktualizace: 2.5.2020
Z Turnova do Sobotky na mapě
Autor: H837

Příspěvky z okolí Z Turnova do Sobotky

Hruboskalskem z Turnova do Rovenska pod Troskami
Hruboskalsko patří svými plošnými rozměry k největším skalním…
Vlakem nebo na kole do Malé Skály.Pak dle výběru trasy, pěšky nebo na kole…
Zúčastnil jsem se v roce 2009 výpravy novinářů a zástupců domácích i…
Turnov leží v Severních Čechách, jihovýchodním směrem od Liberce.…
Do Turnova vás doveze vlak, nebo tady můžete nechat auto. Vydáme se po žluté značce na Bělou a Klokočské skály. Půjdeme kolem…
Naše společná cesta začíná na rycholostní silnici R10, odkud směřujeme na…
Vycházku zahájíme i ukončíme u centrálního rozcestí na náměstí v Turnově.…
Jedu ze Staré Boleslavi prvním vlakem v 5.00 do Turnova. Přestup v Mladé Boleslavi, Cesta trvá zhruba 2,5 hodiny. Z Turnovského nádr…
Autobusové nádraží v Turnově se nachází západně, cca 500 m, od…
Jedeme do města, které je známo jako město drahých kamenů, ale také jako…
Dominantou náměstí Českého ráje v Turnově je pískovcová kašna s pozlacenou…
Kostel sv. Františka z Assisi se nachází v horní části náměstí Českého ráje. Postaven byl i s klášterem Maxmiliánem z Valdštejna v…
Chrám Narození Panny Marie je s kostelem sv. Mikuláše nejvýraznější…
Panorama Café je příjemná kavárna a obchod z…
Turnovské Regionální turistické informační centrum, kde návštěvník obdrží…
Turistický rozcestník, který se nachází na náměstí Českého ráje v Turnově,…
Výchozím bodem trasy je nádraží v Turnově. Odtud se vydáme po žluté značce…
Gotický Kostel sv. Mikuláše je připomínán roku 1357. V roce 1538 byl poničen požárem a následně přestavován. Do současné barokní…
Nedaleko Muzea Českého ráje se nalézá zajímavá barokní kašna se sousoším, které tvoří tři samostatné sochy. Uprostřed a nejvýše…
Naše společná cesta začíná na rycholostní silnici R10, odkud směřujeme na…
Naše společná cesta začíná na rycholostní silnici R10, odkud směřujeme na Turnov. Po příjezdu do Turnov jedeme po hlavní silnci ,…
Na jižním okraji města Turnov, v místní části Mašov se nachází na…
Rozhledna Hlavatice - Zub času aneb Napoleonova hlava nad Turnovem
Asi málokoho po přečtení názvu článku napadne, že budu psát o skalní rozh…
Turistický rozcestník, který se nachází u známé pískovcové skály Hlavatice, ze které se nabízí nádherné výhledy do okolí, ukazuje…
Mezi nejkrásnější turnovské budovy patří ZŠ ve Skálově ulici. Postavena…
Míříme ke zřícenině hradu Valdštejn, který je společně s Troskami a…
Kopicův statek je jednou z místních památek lidové architektury, ležící…
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní …
Hrubá Skála
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí…