TURISTIKU PODPORUJÍ
61 576 turistů a cestovatelů
112 437 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 947,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Do kuchyně se nedá chodit jako do fabriky

Tipy na výlet Za gastronomií Gastronomie

šéfkuchař Martin Havel
šéfkuchař Martin Havel  •  Fotografie (5)  • Foto: ivanforal

Vyprava za šefkuchařem hotelu Park Holiday v Praze-Benicich nam připravila vitane překvapeni. Gastronomicky koncept, tak jak zde byl doposud znam, doznava v těchto dnech razantni změny. Novy koncept, ktery nam představil šefkuchař Martin Havel, je pozoruhodny i tim, že postihuje celou vnitřni tvař Restaurace i celeho hotelu, a vhodně se zde tak propojuje estetika, vůně a chuť.

Mluvime-li o umělecke stopě, nemůžeme opomenout stopu gastronomickou. O tu se postaral Martin Havel, šefkuchař Parku Holiday. A na jaka překvapeni se navštěvnici hotelu, ale i početni vyznavači zdejši kuchyně mohou těšit?

hotelu Park Holiday v Praze-Benicích

Martin Havel odpovida: „Gastronomie restaurantu Tetu Brissy se uzce poji s tematem ‚vzduchoplavectvi‘. Kombinuje prvky jeho doby – 9. stoleti, kterou reprezentuje poctiva, domaci kuchyně a prvky současnosti, jako je moderni design a technologie zpracovani. KuchyněTetu Brissy je založna na čerstvych a kvalitnich vstupnich surovinach, vztahu k produktu a jeho bezpečné a šetrne úpravě“

Zkušnosti ma Martin Havel na rozdavani. Gastronomicky vyrostl v horském hotelu ve Špindlerově Mlýně, zažil šichty při stravovani drsných mužů dálnic v Rozvadově, lázeňskou noblesu mu vtiskly Marianské Lázně a ve výčtu jeho štací nechybějí ani zahraniči zkušnosti.

Je aktivnim předsedou přdstavenstva Asociace kuchařů a cukrářů ČR, nasbiral spoustu mezinárodnich ocenění. Připomeňme naposledy ziskanou bronzovou medaili z kuchařské olympiády v Erfurtu 2008. Za svou práci a úspěchy byl oceněn střbrnou medaili Magdaleny Dobromily Rettigové.

Mnozi profesionálni kuchaři se k členstvi v asociaci stavěji odmitavě, co vy na to?

V otevřené kuchyni restaurace Hliněnka dochází k přímé vazbě mezi zákazníkem a kuchařem

„Musim upřimně řici, že si nevidi na špičku nosu. Nebo je ta práce prostě nebavi. Vždyť kdo ma sve povolání rád, ten se v něm snaži vzdělávat a zdokonalovat, vyměňovat zkušenosti, měřit sve dovednosti s ostatnimi na domácich i zahraničnich soutěžich. Jak by se to všechno dalo uskutečnit bez zaštity oborového sdruženi. Ne každy je samozřejmě srdcař jako ja, který vaři, i když nemusi. Do kuchyně se zkratka neda chodit jako do fabriky.“

Naše redakce sleduje snahy o zviditelněni české kuchyně – Czech Specials, jak hodnotíte tento projekt vy?

Jako šéfkuchař si už asi tolik nezavařite. Než jsme prošli provozem, stačil jste byt personalistou, technologem i zasobovačem.

„No, nemyslete si, náš hotel má hotelovou jidelnu, Restauraci, vlastní cukrárnu, sport bar. Kapacita kuchyně pro kongresy a firemni akce je okolo tisice lidi. Když se to sejde, vařime všichni.“

A co technologie, jak může nebo nemůže ovlivnit vykonnost kuchyně.

„Mame dva konvektomaty Electrolux a dalši běžná kuchyňská zařizeni. Vše je napojeno na system HACCP, kuchyně a jednotlive provozy jsou take propojeny s hotelovým systémem a nasměrovány na ekonomický software. Máme řizenou klimatizaci s rekuperaci. Takže myslim, že jsme hodně moderni provoz.“

Vzhledem ke kapacitě hotelu je kuchařský tým stále v pohotovosti

Je se zavedenim noveho konceptu spojena i změna technologie? A jak často měnite běžně použivane přistroje?

„Jen částečně. Nový koncept potřebuje některá doplňková zařizeni. Jinak základ zůstává. Přistroje pro profesionálni gastronomii jsou vyráběny pro vysokou zátěž, a musi tudiž něco vydržet. Typickym přikladem jsou napřiklad mikrovlnné trouby, které jsou dnes neopomenutelné při každodenni práci. Pokud chce někdo ‚šetřit‘ a nakupuje levné domácnostní

„Těžko se mi to hodnoti, když jsem byl přimo v realizačnim tymu za Asociaci kuchařů a cukrářů. V každém připadě je dobré připominat, že i my mame bohatou gastronomickou tradici a máme světu, ale i sobě samym co nabidnout. Přitom moderně a nápaditě. Důkazem toho je i náš nový koncept.“

typy, nedočká se požadovaného výkonu ani životnosti.“

Ve vaši populárni hotelové Restauraci „Hliněnka“ je otevřena kuchyně, máte rád tento způsob přípravy jidla hostu přímo před očima?

Krásně sestavený inventář společností Royce Bohemia podtrhuje moderní design jídel

„Myslim, že tento trend bude ziskavat stále větší oblibu. Docházi k přímé vazbě mezi zákazníkem a kuchařem – podporuje to vzajemnou důvěru. Kuchař také konečně vycházi z ‚ilegality‘ a stava se hercem. “

Tim se dostáváme k otázce personálu, všude zmiňovanou bolest. Vy jako srdcař asi neumite moc odpouštět chyby.

„Jsem naročny k sobě, jinak bych tu nebyl. A totež vyžaduji od ostatnich. Někdy to jde lépe, jindy musim trochu přitvrdit, zákaznika špičkové Restaurace nezajimaji výmluvy, chce vždy perfektni servis. V opačném připadě se nevráti.“

K vašemu novému gastronomickému konceptu – nápad vznikl diky inspiraci dily pana Bima nebo se výtvarnik „podřizoval“ jidelnimu listku?

Řekl bych, že jsme se inspirovali nápadem pana Bima, ale vtiskli jsme novému stylu Restaurace jidelni listek šitý na míru potřebám našich hostů. Oprášili jsme již pomalu zapomenuté recepty z prvni republiky, kdy gastronomie byla založena hlavně na vysoce kvalitnich službách a perfektním gastronomickém zážitku.

Ve vaši populárni hotelové Restauraci „Hliněnka“ je otevřena kuchyně, máte rád tento způsob přípravy jidla hostu přímo před očima?

„Myslim, že tento trend bude ziskavat stále větší oblibu. Docházi k přímé vazbě mezi zákazníkem a kuchařem – podporuje to vzajemnou důvěru. Kuchař také konečně vycházi z ‚ilegality‘ a stava se hercem. “

Tim se dostáváme k otázce personálu, všude zmiňovanou bolest. Vy jako srdcař asi neumite moc odpouštět chyby.

„Jsem naročny k sobě, jinak bych tu nebyl. A totež vyžaduji od ostatnich. Někdy to jde lépe, jindy musim trochu přitvrdit, zákaznika špičkové Restaurace nezajimaji výmluvy, chce vždy perfektni servis. V opačném připadě se nevráti.“

K vašemu novému gastronomickému konceptu – nápad vznikl diky inspiraci dily pana Bima nebo se výtvarnik „podřizoval“ jidelnimu listku?

Řekl bych, že jsme se inspirovali nápadem pana Bima, ale vtiskli jsme novému stylu Restaurace jidelni listek šitý na míru potřebám našich hostů. Oprášili jsme již pomalu zapomenuté recepty z prvni republiky, kdy gastronomie byla založena hlavně na vysoce kvalitnich službách a perfektním gastronomickém zážitku.

Ve vaši populárni hotelové Restauraci „Hliněnka“ je otevřena kuchyně, máte rád tento způsob přípravy jidla hostu přímo před očima?

„Myslim, že tento trend bude ziskavat stále větší oblibu. Docházi k přímé vazbě mezi zákazníkem a kuchařem – podporuje to vzajemnou důvěru. Kuchař také konečně vycházi z ‚ilegality‘ a stava se hercem. “

Tim se dostáváme k otázce personálu, všude zmiňovanou bolest. Vy jako srdcař asi neumite moc odpouštět chyby.

„Jsem naročny k sobě, jinak bych tu nebyl. A totež vyžaduji od ostatnich. Někdy to jde lépe, jindy musim trochu přitvrdit, zákaznika špičkové Restaurace nezajimaji výmluvy, chce vždy perfektni servis. V opačném připadě se nevráti.“

K vašemu novému gastronomickému konceptu – nápad vznikl diky inspiraci dily pana Bima nebo se výtvarnik „podřizoval“ jidelnimu listku?

Řekl bych, že jsme se inspirovali nápadem pana Bima, ale vtiskli jsme novému stylu restaurace jidelni listek šitý na míru potřebám našich hostů. Oprášili jsme již pomalu zapomenuté recepty z prvni republiky, kdy gastronomie byla založena hlavně na vysoce kvalitnich službách a perfektním gastronomickém zážitku.

Ivan Foral

Poslední aktualizace: 28.1.2010
Autor: ivanforal
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Svět