Havraní skály a Panenská skála

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za sportem Na hory

Naším cílem je pohodový výlet, při kterém poznáme krásné skalní útvary, tj. Panenskou skálu a Havraní skály, které se nachází při zelené značce mezi Cvikovem a Novým Borem.

Výlet začínáme na náměstí v Cvikově, po překročení hlavní silnice se již ocitáme mimo lidská obydlí a vstupujeme do lesa. Cesta se postupně začíná svažovat až se ocitáme v romantickém Údolí Samoty, po levé straně cesty máme skalní útvary, po straně pravé se klikatí Dobranovský potok. Malou odpočívku si můžeme dát u lesní studánky, která má jen historické německé označení Augenwasserquelle. Po přestávce nás již čeká první cíl výletu, Panenská skála. Skalí útvar tvoří dvě věže, větší Škuner, nebo jinak zvaná Čertova skála dosahuje výšky 30 metrů, menší a štíhlejší Panenská skála zvaná i Pirát je tvarově zajímavější, v prostřední části skály je i malé okno.

Po rozjímání u Panenská skály se vydáme dále, po 1 km nás očekávají Havraní skály cca 300 metrů dlouhý pískovcový hřbet. K vrcholu nejvyšší skály ve výši 371metrů nás dovede schodiště, které zde nechat vytesat hrabě Karel Kinský již v roce 1829. V roce 2006 byla vyhlídková plošina obnovena a zabezpečena zábradlím. Z vrcholové plošiny se nám nabízí okrouhlý výhled: k severu na dominantní Klíč, dále na Českou skálu a Chotovický vrch, v pozadí Vlhošť, Ronov, směrem k jihu máme „shluk“ kopců v okolí Sloupu, tj. Břidličný, Pomahačův a Tisový vrch, Slavíček a Špičák u České Lípy.

Při cestě do Nového Boru potkáme ještě jedno krásné vyhlídkové místo, Jelení skok, ze kterého se nám také nabízí krásné výhledy na Lužické hory od Klíče, přes Luž a Hvozd až k Ralsku.

Do Nového Boru je to již "coby dup", podél lesního hřbitova nás zelená značka, kolem Sklářského muzea, dovede přímo na centrální náměstí Míru. Na náměstí krom zmíněného muzea může shlédnout chrám Nanebevzetí Panny Marie, protější secesní budovu pošty, řadu historických domů s mansardovou střechou a od roku 2006 i skleněný strom od architekta Bořka Šípka.

Vyznačení trasy v mapě i s výškovým profilem je zde: https://www.turistika.cz/trasy/cvikov-udoli-samoty-panenska-skala-havrani-skaly-novy-bor

Svačinu a lahev s pitím je na tomto cca 10 km dlouhém výletu nutností. Po opuštění Cvikova je při cestě po zelené možnost občerstvení až v Novém Boru.

Klid, pohoda, krásná příroda, romantika, výhledy……. prostě nádhera, ale hlavně žádné davy lidí.....wink

Po deštích bývá v Údolí Samoty trochu více podmáčeno… ale trocha vody v botech ještě nikoho nezabila. Smile

Poslední aktualizace: 19.7.2012
Havraní skály a Panenská skála na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Havraní skály a Panenská skála

Vyhlídka na vrcholu havraních skal
Z vrcholové plošiny na vrcholu havraních skal ve výši 371 metrů se nám…
Havraní skály tvoří skupinu sedmi pískovcových skalních věží,…
Romantické Údolí samoty se nalézá při toku Dobranovského potoka mezi…
Při cestě po zelené značce, jež nás vede malebným Údolím samoty dojdeme k prameni, který je obložen pískovcovými kameny s dřevěnou…
Turistický rozcestník, který se nachází severně od obce Radvanec, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru…
Neděle 22. 8. 2021 I když se večer rychle ochlazovalo, v noci se oteplilo.…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy.…
Turistický rozcestník, který se nachází v Údolí samoty, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Česká Lípa,…
Asi 1 km západně od Radvance vyčnívá z polí severně od silnice do Nového…
Zajímavý skalní úkaz – Modlivý důl poblíž Nového Boru.               Modlivý důl se nachází poblíž Svojkova na Novoborsku. Blíže řečeno my jsme…
Nový Bor leží v Libereckém kraji, západním směrem od města Liberec. Město se rozkládá v podhůří Lužických hor. Nový Bor je město,…
Nedaleko Nového Boru v jihozápadní části Lužických hor se nachází kopec,…
Nová rozhledna ve Sloupu v Čechách
Sloup v Č. Sloup leží v Krásné romantické krajině, v níž se na hladinách r…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km…
Sloup
Soutěž 2 body
Hrad Sloup patří k našim nejlépe zachovaným a nejkrásnějším Skalním…
Od Mimoně je to kousek,ze Zákup 15km autem..Je to příjemná cesta autem krásný výhled do KRAJINY. HISTORIE Od pravěku do roku 1679 O…
Sloup v Čechách - lesní divadlo
Lesní divadlo se nachází asi půl kilometru jižně od Sloupu. Divadlo bylo…
Na jižním okraji Sloupu ční nad údolí Dobranovského potoka asi 35…
Lesní divadlo leželo v mělké skalnaté sníženině na jihozápadním úpatí pís…