Legoland Deutschland – květen 2016

LEGOLAND ALLEE, 89312 Günzburg – v navigaci najdete v POI. Cesta autem z Prahy do Günzburgu měří kolem 450 km a ujedete ji do 5 hodin. Záleží jen na počtu opravovaných dálničních úseků a množství vzájemně se předjíždějících kamionů, které vám budou s železnou pravidelností kazit radost z využití neomezeného rychlostního limitu na dálnicích v Německu. Přímo u Legolandu je velké parkoviště (6 Euro /den). Parkovací lístek, stejně jako vstupenky doporučuji zakoupit předem přes internet – ušetříte si případné čekání ve frontě.

Foto: Bekmen

Jedeme do Legolandu – což je atrakce, kterou asi milovníkům těchto pestrobarevných kostiček není třeba představovat. Pokud se váš vztah k Legu odvíjí pouze od bolestné vzpomínky při našlápnutí „zapomenuté“ kostičky bosou nohou, může Legoland posunout váš názor trochu více k pozitivnímu vnímání této světoznámé stavebnice. Aby to pozitivní vnímání nebylo narušeno (zbytečným čekáním v poměrně dlouhé frontě) ještě před vstupem do zábavního parku, určitě využijte možnosti zakoupení vstupenek přes internet. Na rozdíl od parkovacího lístku tím ušetříte i peníze, protože 18.5.2016 – kdy jsme Legoland navštívili my, stál lístek pro dospělého na 1 den na místě 42,- Euro. Pokud ale lístek koupíte na netu s předstihem 7 dnů, zaplatíte 31,50 Euro (a hlavně bez fronty)!

Co vás tedy v Legolandu čeká – především zábava, a to zábava pro všechny věkové kategorie návštěvníků. Absolutním rájem je Legoland pochopitelně pro menší děti. Záměrně nepíšu ty nejmenší, protože některé atrakce mají výškové omezení, aby byla zaručena 100% bezpečnost. Ale pokud vaše dítka mají nad 120 cm, mělo by být vše v pohodě (omezení lze ověřit zde). Ale i ti odrostlejší, rodiče či prarodiče si v parku najdou něco, co je pobaví a vyloudí jim na tváři šťastný úsměv.

Rozlohu parku bych hodnotil jak ideální – nejlepší představu si o rozloze Legolandu uděláte z Observation Tower – což je věž s proskleným rotujícím výtahem, ze kterého máte celý park opravdu jak na dlani. Z jednoho konce Legolandu na druhý, dojdete za pár minut - k žádné atrakci to není daleko. Zároveň to ale neznamená, že je toho k vidění a prožití málo. My jsme v parku strávili celý den a stejně jsme nestihli projít úplně vše, co bychom chtěli. Čili je rozumné buď rozložit návštěvu parku do 2 dnů, s možností ubytování třeba v přilehlé vesničce, nebo si po čase návštěvu zopakovat – každý rok stejně přibývá nějaká novinka a Legoland tak není stále stejný. Pokud si v Legolandu hodláte užít především atrakce jako horské dráhy, kolotoče a další „kinetické“ hrátky, vážně uvažte zakoupení Express pass – ten vám zajistí vstup na tyto atrakce bez front, kde bohužel jinak strávíte dost času. Ač jsme pro naši návštěvu zvolili všední den v květnu, bylo v Legolandu poměrně dost lidí a fronty na výše jmenované atrakce zážitek trochu devalvovaly. Ale zase když tam nebude fronta, tak tam budou děti nonstop a kdo má pak prát to pozvracené oblečení! Faktem je, že bylo po dlouhé době velmi pěkné počasí, což určitě počet návštěvníků výrazně navýšilo a také není vyloučeno, že měla některá ze spolkových zemí nějaké prázdniny.

Výše uvedené atrakce končí hodinu před uzavřením parku, vyplatí se je tedy využít hned na začátku dne a tu zbývající hodinku pak strávit například prohlídkou staveb z Lega, které jsou na místě stále. Mě se nejvíc líbilo „v Benátkách“ – ty jsou opravdu nádherně ztvárněné, vč. gondol a dalších lodí plujících po vodních kanálech. Nejen sportovní fanoušky pak určitě zaujme Allianz Arena, nebo model přístavu Hamburg.

Velice pěkná je také Atlantis by Sea Life. Zahrnuje několik menších akvárií a jedno větší s rejnoky a žraloky. Zároveň si v další části mohu návštěvníci doslova osahat některé mořské živočichy – např. mořskou hvězdici.

Foto: Bekmen

S vodou je spojena velká část atrakcí – navštívíte-li Legoland za parného léta a patří-li vaše děti k vodomilům, určitě jim sebou vezměte plavky, ručník, nebo rovnou rezervní oblečení na převlečení. Možností jak se namočit či osvěžit je tolik, že suché určitě nezůstanou…

My jsme ubytování nevyužili, ale jak jsem psal výše, dá se bydlet ve vesničce hned vedle Legolandu. Po celém parku je několik stánků, restaurací a kaváren a již jejich název napoví, co od nich můžete čekat: Schnitzel Depot, Waffle House, Pizza Mania, Arena Café atd.

Horské dráhy a veškeré podobné atrakce, akvária a pochopitelně stavby z Lega – od těch hlavních, po ty méně nápadné, které v parku najdete (strakapoud, rodinka jezevců). U staveb z Lega pak neskutečné detaily a nápady – např. Audi R8 nakládanou na odtahovku.

Jako dárek z Legolandu je pochopitelně nejlepší Lego – koupit si tu můžete celé stavebnice, nebo jen jednotlivé díky. Cena u jednotlivých dílků je 9,- Euro/100 gramů. U postaviček platí akce 10,- Euro za 5+1 ks. K dostání jsou ale i různé další suvenýry – čepice, trika atd. - stačí si jen vybrat.

Video z naší návštěvy:

Oficiální stránky (v češtině):

Další tipy na výlety v Německu a Rakousku najdete na: https://www.facebook.com/vyletyponemeckuarakousku/

Poslední aktualizace: 20.5.2016
Legoland Deutschland – květen 2016 na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Legoland Deutschland – květen 2016

LEGOLAND Günsburg
Výlet pro všechny milovníky, této nesmrtelné stavebnice. Park LEGOLAND u městečka Günsburg ( od nádraží v Günsburgu jezdí pravidelný…
Vše, co si jen mohou rodiny na výletě o státním svá…
 Víkend plný zářících dětských obličejů a šťastní rodiče – zhruba…
 Faraoni, mumie, mocná božstva – v německém LEGOLANDu bude sezóna 2019…
Při plánování tohoto výletu jsme byli plní rozporuplných pocitů. …
Tentokrát jsme se nechali inspirovat zážitky mnoha Známých i neznámých, kteří o Legolandu psali na inernetu a vydali jsme se do…
V bavorském Městečku Günzburg je "země", kde každý může být…
Cestovali jsme Autobusem-přes cestovní kancelář Zájezdy pro děti.…
Velechrám v Ulmu Das Ulmer Münster Velechrám v Ulmu neboli Ulm Münster je dodnes  díky věži vysoké 161,5 metru nejvyšším…