Schwäbisch Gmünd

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Foto: Plavacek

Schwäbisch Gmünd je město v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko. Je druhým největším městem zemského okresu Ostalb ve vládním obvodu Stuttgart. Město leží na východě historického Württemberska v pohoří Švábská Alba a na řece Rems, přibližně 50 kilometrů východně od Stuttgartu, správního centra vládního obvodu a největší metropole Bádenska-Württemberska. Od roku 1973 je město administrativním sídlem Regionu východního Württemberska.

Toto město jsem projížděl kolikráte bez povšimnutí, když jsem jel do ČR a nebo se vracel domů. Až jedna zastávka na odlovení kešky mi ukázala, co vše za krásy se ve městě skrývá

Fünfknopfturm,Königsturm,Rinderbacher Torturm,Wasserturm,Schmiedturm,Faulturm,Johannisturm,Glockenturm des Heilig-Kreuz-Münsters a v neposlední řadě Himmelsstürmer.

Město má mnoho míst, kde se dá docela dobře najíst i popít. Bydlení jsem vzhledem k tomu, že jsem zblízka neřešil

Přístup lidí v i-Punktu, dobře značené trasy a z rozled na město z věží. Zajímavá je procházka po Garten Parku

Návštěva tohoto města by měla začít v i-Punkt: Marktplatz 37/1. Zde Vás vybaví mapkou města a rádi Vám podají veškeré dostupné info. Jsou zde velmi trpěliví a to i přes moji velmi malou znalost němčiny se snažli.

Poslední aktualizace: 11.3.2016
Schwäbisch Gmünd na mapě
Autor: Plavacek

Příspěvky z okolí Schwäbisch Gmünd

Königsturm
Königsturm   Tato  polokruhovitá vyhlídková věž byla postavena  asi v období 1405 – 1407. Ale  první písemná zmínka o věži pochází  z roku 1502. V roce 1546 byla věž pošk…
Fünfknopfturm Jméno vzniklo podle charakteristických prvků střechy. Tato věž byla vystavěna na přelomu 12 a 13 století. Vnitřní části a krovy jsou z roku 1425. Věž byla v cís…
Himmelsstürmer   Rozhledna se nachází na kraji nádherného města Schwäbisch Gmünd, o kterém budu ještě určitě psát, protože samotné historické město má 7 věží a z toho jsou tř…
Limes Turm   Výška věže ….. 10m Vyhlídková plošina …. 8m Souřadnice: N 48° 47.992  E 009°42.338 Počet schodů:  30 dřevěná konstrukce, samonosná …..čtvercové základny Otev…
Spielburg bylo roku 1994 prohlášeno vládním prezidiem města Stuttgart za…
Parkoviště je nedalelo obce Heubach a dobře označeno odbočkou. …
Rozhledna “Der Reinhold-Maier-Turm”    Pozice: N 48°46.263, E 9°38.466 Země: Baden- Württemberg Kraj: Börtlingen Město: Breech …
Rozhledna „Staufeneck“   Rozhledna je kamenná, pozůstatek strážní věže hradu s vestavěným dřevěným schodištěm. Po 135 schodech…
Projdeme si městečko Donzdorf a jeho okolí. Kdo by…
Pozice: 48°43.807 N 009°39.144 E Země: Baden- Württemberg Kraj: Göppingen Město: Rechberghausen Výška: 12,5m Šířka: cca 4,5m …
Scharfenberg   První písemná zmínka o hradu pochází ze počátku 11. století. Původní hrad byl vystavěn rodinou ze Scharfenbergu. Ve…
Alterbergturm     Rozhledna je díky své konstrukci z dálky nepřehlédnutelnou dominantou. Rozhledna byla pstavena v průběhu dvou roků. Slavnostní otevření proběhlo 7.10. 200…
Nadmořská výška :  743 m.nm. GPS:  N 48° 79.213   E…
Jubiläumsturm               V roce 1891 byla  „Společností pro zkrášlení Plochingenu“ postavena dřevěná 12m vysoká rozhledna. Ta byla v roce 1938 stržena a byla nahrazena 14m…
Přišla sobota 1.7.2017, dětem začaly prázdniny a nám zahraniční…
Švábské čtyřicetitisícové město Schwäbisch Hall, nacházející se ve spolkové zemi Baden-Württemberg, nabízí svým návštěvníkům neuvěřitelné množství …
Do Blaubeurenu se lze dostat autem. Ve většině směrech je město…
Město má několik tras, které jsou popsány na informačních tabulích. Velice zajímavý je Markplatzt. K vidění na náměstí je Radnice - Lékárna (pochází…
Cesta k Uracher Wasserfall není náročná a pohled na vodopád je…
Velechrám v Ulmu Das Ulmer Münster Velechrám v Ulmu neboli Ulm Münster je dodnes  díky věži vysoké 161,5 metru nejvyšším…
Tentokrát jsme se nechali inspirovat zážitky mnoha Známých i neznámých, kteří o Legolandu psali na inernetu a vydali jsme se do…
V bavorském Městečku Günzburg je "země", kde každý může být…
Cestovali jsme Autobusem-přes cestovní kancelář Zájezdy pro děti.…
Při plánování tohoto výletu jsme byli plní rozporuplných pocitů. …
 LEGOLAND ALLEE, 89312 Günzburg – v navigaci najdete v…
 Víkend plný zářících dětských obličejů a šťastní rodiče – zhruba…
Túry uprostřed pohoří Švábská Alba na jihu Německa jsou jako stvořené pro zapálené historiky. Nedaleko města Ulm se totiž skrývá na dva tisíce jeskyní…