Majestátní zřícenina Beckov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Při naší cestě na dovolenou na Slovensku jsme navštívili hrad Beckov. Auto jsme zaparkovali u kostela, parkování je možné zaplatit online. Odsud je možné využít kratší cesty okolo židovského hřbitova, která je dlouhá asi 400m. Delší cesta vede okolo zvonic na kopci a má necelý kilomet.

Naším cílem je zřícenina majestátního hradu Beckov, který se vypíná na skalním ostrohu nad stejnojmenou obcí. Hrad vznikl za uherského krále Bely III. Na přelomu 11. a 12. století byl přestavěn na kamenný. Za zlatou éru je považována doba Stiborovců. Hrad se změnil v ruinu v 18. století, kdy se na něj přenesl požár z městečka. První rekonstrukční práce proběhly už v 30. letech 20. století. Zpřístupněn pro veřejnost byl v 70. letech.

Jídlo jsme měli zabalené z domu, je ale možné se občerstvit v restauraci v Beckově nebo v hradním bufetu.

Zřícenina je rekonstruována skvělýmí lidmi, kteří odvedli výbornou práci, jak je možné vidět na srovnání historických a současných fotografií. Je dobré, že si můžete hrad projít sami, vlastním tempem, nebo s průvodcem. Příjemná je i možnost osvěžení se v bufetu a moderní toalety. Myslelo se i na děti a u hradní studny je dřevěná socha draka.

Hrad Beckov je přes prázdniny otevřený celodenně. Na pokladně je možné platit kartou.
Vstupné: OKRUH A - bez průvodce, celý areál kromě 1. nadzemního patra západního paláce

• Dospělí - 7€

Majestátní zřícenina Beckov na mapě

Příspěvky z okolí Majestátní zřícenina Beckov

Beckov - hrad na Strednom Považí
Beckovský hrad leží na 60 metrom vysokom brale nad obcou Beckov v…
Pýchou a dominatou miest a obcí bývajú spravidla kostoly. V obci býva väčšinou jeden kostol, alebo dva, to sa ale nevzťahuje na obec…
Počas návštevy obce Beckov sme sa vydali i ku konzervovanej zrúcanine…
Obec Beckov - autem cca 5 minut od sjezdu z dálnice D1 Bratislava - Žilina…
Beckov je obec na severovýchodných výbežkoch Považského Inovca na ľavom…
LINK NA VIDEO: https://youtu.be/KtQ3dy5WFNgBeckov - malý skan…
Z daleka viditelné pozůstatky hradu se tyčí nad malebnou…
Po „protancované“ noci jsme se probudili spíš nevyspalí než vyspalí, ještě stále jsme hudrali nad venkovní diskotékou v kempu, ale…
     Chystáme sa na výlet do Moravského krasu a na Vysočinu,…
Mohutná vápencová skála se vypíná v údolí Váhu od pradávna. A není se čemu…
Obec Trenčianské Bohuslavice s približne 900 obyvateľmi je akousi vstupnou…
Rakoľuby sa prvýkrát spmínajú v písomnej zmienke z roku…
Kočovce sú obcou v okrese Nové mesto nad Váhom, pozostávajú z troch miestnych časti samotných Kočoviec, Beckovskej Viesky a Rakoľub. Prvá písomne doložená stredoveká listina o…
Prírodná vodná nádrž Zelená Voda sa nachádza asi 2 km od Nového Mesta nad…
Obec Haluzice sa nachádza severovýchodne v Bošackej doline v biel…
Beckovská Vieska leží na ľavom brehu rieky Váh v podhorí Považského Inovca približne 8 kilometrov od svojho okresného mesta Nové Mesto nad Váhom. Beckovská Vieska sa prvýkrát…
Počas návštevy obce Haluzice a jej opevneného románského kostolíka sme si ešte chceli pozrieť rozhľadňu na blízkom kopci Hájnica,…
Kočovce sú obcou ležiacou medzi okresnými mestami Nové …
Pri kaštieli v obci Kočovce ležiacej medzi mestami Piešťany a Nové Mesto nad Váhom sa nachádza…
Tohoročné  Tankové dni Laugaricio 2019 sa konali v sobotu 29. 6. 2019,…