město Tábor

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody Na kole

od Prahy je to asi hodinu a půl po dálnici.Od Vlašimi tak dojedete za hodinku.

Z historie města Tábora po roce 1420

Roku 1420 byl založen Tábor husitskými přívrženci. Roku 1437 byl povýšen na královské město. Již od roku 1438 Tábor po 15 let úspěšně čelil útokům královských vojsk. Poté přijal Jiřího z Poděbrad za správce země. Následovalo několik klidných let, které byly narušeny až roku 1559 ničivým požárem a úspěšným tažením švédských vojsk. Švédům mimo jiné hodně nahrával fakt, že se Tábor vzpamatovával z ničivého požáru a z déle než rok trvajícího oblehání města habsburskými vojsky, kteří nakonec roku 1621 město dobyli. Tím měli práci neskutečně ulehčenou a tak roku 1648 mohli Tábor v klidu dobýt. Roku 1680 ještě město postihla morová epidemie a vše bylo dokonáno roku 1744 kdy město a jeho předměstí zničila vojska pruská. Naštěstí se z toho Tábor postupně dostal a my teď můžeme obdivovat tajemná zákoutí Starého (přitom poměrně mladého) města. Navíc je zajímavé, že komplex podzemních chodeb přečkal všechny tyto útrapy téměř bez poškození.

Tábor je v České republice jedno z nejvýznamnějších měst se slavnou historií. V Táboře je mnoho architektonických památek a v okolí naleznete velké množství přírodních krás. Město Tábor je také spojeno s husitským hnutím a jeho vznik je spojen s Janem Žižkou z Trocnova. Ve 13. Století byl na místě dávného osídlení vybudován hrad a město Hradiště. Město Tábor má strategickou polohu a husité této výhody využili a převedli zbytek obyvatel ze Sezinova Ústí na místo bývalého Hradiště. Husité na tomhle místě roku 1420 založili vojenské město, odkud prováděli vítězné výpravy.

Je zde skvělích míst kde se zde můžete najíst a kdo má rád KFC nebo MCDonalda tak u autobusového stanoviště je něco podobného jsou zde skvělé ceny a opravdu se moc skvěle najíte.Vřele doporučuji.

Hotel Relax u Drsů ***, Tábor

Pension Sylva **, Tábor

Foto: Mikejla

OREA Hotel Dvořák ****, Tábor

Hotel PALCÁT ***, Tábor

hotel Slavia ***, Tábor

Kostelní věž která je přístupná(opravdu nádherný pohled z ní),pak je tam opravdu nádherné muzeum kde je v úkázce táborský poklad opravdu moc nádherný a opravdu skvělá ceny vztupného.

všechno je v táboře opravdu krásné ceny a tím pádem máte více možností se kam podívat.Je to opravdu mocinky nádherné město jako některé ale já si toto město opravdu oblíbila.

Poslední aktualizace: 23.8.2009
město Tábor na mapě
Autor: mazlik224

Příspěvky z okolí město Tábor

Vodní nádrž Jordán
Vodní nádrž Jordán v Táboře byla založena v roce 1492 . Vznikla …
Tábor leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města Jindřichův…
Bechyňská duha je romantick…
Zátoka Rytíř je nejhlubší místo vodní nádrže Jordán v Táboře. Dl…
Římskokatolický kostel Proměnění Páně se nachází na nejvyšším místě…
Milí přátelé stavebnic a zejména Lega, byli jste už v…
Pomník Jana Žižky se nachází na hlavním stejnojmenném náměstí, kousek od…
Tábor,město husitů asi není potřeba dalekosáhle představovat.Sám jsem v…
Holečkovy sady v Táboře jsou vhodné pro pěknou pěší procházku téměř po ce…
Strašidelné podzemí Tábor se nachází se ve středověkých katakombách 500 l…
V severní, horní části Žižkova náměstí v Táboře, byl odhalen v r. 1877 nedaleko děkanského kostela Proměnění Páně na hoře Tábor…
V severozápadní části Žižkova náměstí v Táboře bylo po r. 1440 na místě staršího dřevěného kostelíka počato s výstavbou kamenného…
Návštěvě města Tábora jsem věnoval příspěvek Procházka městem Tábor.Nyní bych se…
Opevnění města Tábora bylo budováno od založení husitské pevnost na počátk…
  Na severním konci Žižkovy ulice v Táboře, v místě kde začíná Tržní…
Mojí snahou dnes není vypsat všechny památky, muzea a zajímavosti ve…
Závěr prvního srpnového víkendového dne tedy trávíme na zámku v malé…
Nejenom na hlavním náměstí v Táboře se nacházejí zajímavé domečky. Většina měšťanských domů dostala podobu, kterou známe dnes, po ve…
Středověké podzemí - Tábor
Od počátku husitského osídlení vznikaly v Táboře městské sklepy jako nedí…
Uprostřed Žižkova náměstí v Táboře byla vybudována v letech 1567-68 kamenickým mistrem Ondřejem ze Sušice renes…