Nejznámější trek v kouzelných Julských Alpách

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Kdo znáte Julské alpy jistě mi dáte za pravdu, chození v těchto nádherných a náročných horách není o vzdálenosti, ale o převýšení. Výlet můžeme začít v Krajinské Hoře a popojet tak hodinku autobusem do známého sedla Vršič ( 1611 mnm). Už ze samotného sedla je nádherný výhled na okolní velikány a strmé vápencové stěny. Náš cíl ale bude náročnější Přední okno Prisojniku a pro úplně nejzdatnější i samotný Prisojnik ( ale už po jištěných cestách).

Vzdálenost neujdeme dlouhou tam a zpět k Oknu Prisojniku je to 6 km, ale zdoláme při tom převýšení skoro 800 m. Pro turisty nezvyklé na strmé stezky zařízlé ve skalách a pro nenasytné fotografy je to celodenní tůra a ještě rádi budou, když je místní Doprava zase dopraví ze sedla zpět do civilizace.

V cíli budete nadšeni krásným průhledem ve skále už zmíněným oknem, a můžete ho vidět i při zpáteční cestě serprntinami do údolí. Teprve pak se vám zatočí hlava, v jaké výšce jste slézali strmé stěny.

Jedema za strmými, divokými a nádhernými vápencovými horami, které patří k nejkrásnějším v Evropě. Překonáme sami sebe a odměnou bude bezpočet výhledů na vršky, které se Vám jen těžko podaří všechny identifikovat.

Již kousek nad sedlem je planina Soví Hlava, ze které je panoramatický rozhled na veškeré vrcholy, můžeme vidět i Jalovec (2645 mnm)

V sedle Vršič se můžete občerstvit v Poštarském domě, ještě lepší výhled má Erjavčeva koča a káva tady stojí stejně jako všude v Evropě, 2 Eura.

Spát se dá v Koče na Godzu, je levnější, je možné ubytovat se na karimatkách v podkroví do 10 Euro za noc.

Výhledy jsou fantastické viz galerie, překonáte svoje pohodlí a odměnou je eufotie z divoké přírody. Trochu se zapotíte, ale nikdo nebude litovat.

Doprava místními autobusy funguje tak třikrát za den, z Koči na Godzu je to na sedlo Vršič za 1,5 Eura. Dobře se jezdí stopem, Slovinci jsou milí a hrdí lidé a mimo jiné, dorozumíte se s nimi i česky. Horaly mají rádi a rádi si poslechnou chválu jejich opravdu krásných hor. Váží si svojí přírody a starají se o ni.

TURISTIKA.CZ DOPORUČUJE: Podívejte se na zájezd Julské Alpy od CK Mundo

Poslední aktualizace: 5.6.2009
Nejznámější trek v kouzelných Julských Alpách na mapě
Autor: fotuska

Příspěvky z okolí Nejznámější trek v kouzelných Julských Alpách

Prisojnik a Mala Mojstrovka
Když jsme se i s dětmi (tehdy 11 a 14 let) přihlašovali na zájezd d…
Prisojnik (Prísank) je 2547 vysoká hora Julských Alp ve Slovinsku…
Tato horská chata se nachází u Vršického sedla nad obcí Kranjska Gora a je kousek od vrcholu Vršič (1737 m.n.m). Na chatě je možné s…
Cesta na Vršič Pass vede klikatými a velmi strmými silnicemi. Silnice jsou v zatáčkách z dlažebních kostek, zbytek je asfaltový. V některých místech je silnice tak strmá …
Trasa vyžaduje přiměřenou fyzickou kondici. Není vhodná pro děti, psy,…
Po vystoupání do 1611 m.n.m. se dostanete k přeplněnému…
Vršič je malý nenápadný "kopeček" nad stejnojmeným průsmykem mezi…
SLOVINSKO  Po shlédnutí  pramene řeky Soči  jsme…
     Pramen řeky Soči Soča (Isonzo)  je považována za  jednu  z nejpůvabnějších  nejen slovinských, ale i evropských řek. Projížděli js…
Bambergova cesta sa začína zo Sedla Luknja a pokračuje hore hrebeňom …
Škrlatica je druhý najvyšší vrchol v Slovinsku a tretí v Julských Alpách.Prvý zaznamenaný výstup na Škrlaticu bol z južnej strany…
Bovški Gamsovec je nevýrazný vrchol,ktorý sa nachádza v centre…
Malá Mojstrovka 2332 m n.m. 27.8.2013  Ráno pohled z okna, hm tak snad…
Trasa pro ty, kteří si chtějí zasportovat. Nalehko, pouze s výzbrojí a výstrojí na ferraty vyrážíme od Aljažev dom na rozcestí, které nás navede na…
Světoznámé slovinské lyžařské středisko Kranjska Gora, ležící ned…
Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá … já se určit…
Triglavský národný park sa nachádza v severozápadnej časti Slovinska.Je to…
Triglav je najvyšší vrchol Slovinska,ktorý sa nachádza v Julských Alpách,a…
Aljažev dom sa nachádza v Triglavkom národnom parku v Julských Alpách a je…
Triglav, nejvyšší vrchol Julských Alp. Svou výškou ničím vyjímečný, výstu…