Stezka korunami stromů Bachledka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Pokochat se výhledem do korun stromů v lesích Spišské Magury jedeme do Bachledovy doliny. Zde zaparkujeme auto na obřím parkovišti u dolní stanice lanovky, kde se nachází ski areál Bachledka. Jeho součástí je od září 2017 také stezka korunami stromů, první na Slovensku. K ní nás vyveze lanovka – původní sedačková byla kvůli velkému zájmu turistů o stezku, a tím nedostačující kapacitě, roku 2018 nahrazena novými desetimístnými kabinkami.

Po vysednutí z lanovky na hřebeni Spišské Magury v nadmořské výšce 1151 metrů nás okamžitě zaujme krásné panorama Belanských Tater – od Bujačího vrchu (1946 m n. m.) přes Ždiarskou Vidlu (2142 m n. m.) až po jejich nejvyšší vrchol Havran (2152 m n. m.). Za Belankami nesměle vykukují štíty Vysokých Tater, z nichž je díky observatoři na vrcholu jasně rozeznatelný Lomnický štít (2634 m n. m.) a vedle něj štíty Kežmarský a Pyšný.

Dominantou areálu Bachledka je vyhlídková věž patřící ke stezce korunami stromů, přičemž zdolání věže je vyvrcholením procházky po stezce. Vstup na stezku se nachází několik desítek metrů pod vrcholkem kopce.

Stezka v korunách stromů Bachledka byla po roce příprav vystavena za pouhé dva měsíce, a to na rozhraní dvou národních parků – Tatranského a Pieninského. Dřevěný chodník má délku 1234 metrů (pro srovnání – stejná atrakce v Lipně nad Vltavou je dlouhá 675 metrů, v Janských Lázních 1500 metrů).

Procházku po chodníku zpestřují tři dobrovolné adrenalinové překážky, při jejichž přechodu vidíte hloubku pod sebou. Na stezce jsou umístěny doplňovačky pro děti (dokonce i v češtině) a ve slovenštině, polštině a angličtině informační tabule o tatranských stromech, zvěři nebo devastující vichřici v roce 2004. Závěrečná část chodníku je věnována environmentálnímu vzdělávání, resp. tomu, jak se chovat ekologicky, abychom neničili naši krásnou přírodu.

Zase o něco informovanější jsme po projití chodníku vystoupali na 32 metrů vysokou vyhlídkovou věž. Z ní jsme přehlédli již zmiňované panorama Belanských Tater, dále polské Tatry, Zamaguří i Pieniny s nezaměnitelnou siluetou Tří Korun (982 m n. m.). Na vrcholu věže je pro adrenalinové fajnšmekry natažená pochozí síť. O fotku na síti usiluje většina návštěvníků stezky, málokdo se však při pohledu na 32 volných metrů pod sebou odváží na síť vstoupit. Pokud měříte více než 120 cm, cestu dolů z věže si můžete urychlit jízdou 67 metrů dlouhým tobogánem. Při naší návštěvě byl, kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám, tobogán zavřený.

Najíst se můžete v nové restauraci (rok výstavby 2019) s kapacitou 200 míst a dětským koutkem. Restaurace slouží zároveň jako zázemí ski areálu. Když bude restaurace plná, je zde také pro dalších 400 osob k dispozici terasa s výhledem na Belanské Tatry, kterou jsme k odpočinku využili také my. V důmyslně řešené nenápadné stavbě ukryté pod zemí se dále nachází velký obchod se suvenýry, apartmány, ekologická učebna a kavárna.

Líbila se nám procházka mezi korunami stromů, místy až 24 metrů nad zemí, dozvěděli jsme se zajímavosti z tatranské přírody. Trochu vzrušení nám poskytl silný vítr a ledovka, která větší část chodníku změnila v kluziště, ručkováním po zábradlí jsme ale překážku zdolali. smile

Chodník korunami stromů je otevřený celoročně, v případě velmi špatného počasí (bouřka, krupobití, vichřice, atd.) je ale stezka zavřená. Otvírací dobu v jednotlivých obdobích roku a vstupné na stezku zjistíte přímo na webových stránkách, cenově výhodnější je koupit si zároveň vstupenku na stezku a obousměrnou jízdenku rovnou u dolní stanice lanovky.

Chodník korunami stromů je dostupný také pěšky. Z Bachledové doliny vede žlutě značená turistická cesta na Malou Poľanu, odtud modrá značka k horní stanici lanovky. V zimě se dá s opatrností jít po kraji sáňkařské dráhy, jinak na všechny strany kopce vedou sjezdovky, takže je lepší využít lanovku.

Součástí areálu je také přírodní amfiteátr a dětské hřiště, bobová dráha, naučná stezka Jezersko zaměřená na děti a v sedle pod vrcholem Bukovina (1176 m n. m.) také dřevěná čtrnáctimetrová rozhledna. V zimě je tu k dispozici osm sjezdovek (3 modré, 3 červené, 2 černé) a dvě tratě pro běžkaře. Z vrcholu vede k dolní stanici lanovky 2,5 km dlouhá sáňkařská dráha, sáně si lze zapůjčit.

Stezka korunami stromů je bezbariérová, nesmí se na ni se psy (u vchodu jsou umístěny kotce). Pro malé děti jsou u vstupu k zapůjčení dětská nosítka. Parkoviště u dolní stanice lanovky je během zimní sezóny bezplatné.

Poslední aktualizace: 9.1.2020
Stezka korunami stromů Bachledka na mapě
Autor: Kimca

Příspěvky z okolí Stezka korunami stromů Bachledka

Rozhledna Bachledova dolina
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji…
Vytvořili jsme si vlastní okružní cestu z horní části obce Jezersko k…
Na Slovensko do Popradu (kde naše cesta začíná) se dost…
 Celoročné rodinné horské stredisko Bachledka Ski & Sun disponuje u…
Cesta na Slovensko je pro nás vždy mimořádným zážitkem. Naším cíl…
Start od hotelu Magura ve Ždiaru (880 m/m). Monkovou dolinou po naučné…
Ze Ždiaru Monkovou dolinou přes Kopské sedlo do Javoriny Nádherný přechod…
Pokud nejsou počasí či vaše nálada příhodné pro horskou túru, nav…
Ždiár, hezká obec pod Beliánskými Tatrami, nás moc přívětivě nepř…