Trosky - nesmrtelná klasika….

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Kam a jak jedeme

Naším cílem je jednoznačně největší dominanta Českého ráje - Trosky, které se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem.

Za čím jedeme

Jdeme za poznáním impozantní zříceniny hradu, který dal na nepřístupných skalních kuželích, ve druhé polovině 14. století postavit Čeněk z Vartenberka.  První zpráva o hradu je z roku 1396. V následných letech 15. a 16. byl hrad jen nepatrně upravován. Po smrti Čeňka z Vartenberka připadl hrad králi Václavu IV, který jej věnoval pánům z Bergova. V následných letech hrad střídal majitele a za dob Lobkoviců pozbyl na významu, v polovině 17. století byl již zříceninou. Zřícenině dominují dvě věže, nižší Baba byla postavena na západním čedičovém kuželu, rozdělena byla na 4 menší komory. Druhá věž, vyšší a štíhlejší Panna byla v 15. století zvýšena o patro. Hradní palác s hospodářskými budovami se nacházel mezi oběma věžemi, hlavní palác býval pod věží Panna.

Turisté mohou Trosky navštívit v dubnu a říjnu o víkendech a svátcích a od května do září denně kromě pondělí. Přístupná je vyhlídka pod věží Panna a věž Baba, do které bylo před několika lety vybudováno dřevěné schodiště. Zejména z Baby se nabízí krásné výhledy na Český ráj, Hruboskalslo, Vyskeř, Mužský, Ještěd, Kozákov, Krkonoše, Veliš, Zebín a za lepšího počasí je viditelný Bezděz, Ralsko, České středohoří …

Jak a kde jsme se najedli a ubytovali

Naplnit hladové bříško je možno v Hotelu Trosky u parkoviště pod hradem, viz: https://hrad-trosky.cz/cs nebo v restauraci Vidlák u stejnojmenného rybníku.

Co se nám nejvíc líbilo a co ne
Trosky  •  Foto: Martens

Impozantní pohled na Trosky je neokoukatelný, jestli existuje „něco“ na co se dá dívat s obdivem tak jsou to právě Trosky. Každý den, za každého počasí a pokaždé jiné, ale krásné…

K Troskám je možno dojít po červené značce ve směru Dolní Mlýn -Valdštejn, po značce modré ve směru Malechovice žst. - Borek žst., nebo po značce zelené ve směru Sobotka - Rovensko pod Troskami. Kdo přijede autem může zaparkovat na odstavném parkovišti pod hradem.

Otevírací doba: Aktuální info o akcích, návštěvní době, vstupném, atd.je zde: http://www.hrad-trosky.eu/

Na virtuální prohlídku zříceniny hradu Trosky a okolí se můžeme podívat zde:

Podhradí: http://www.virtualtravel.cz/troskovice/zricenina-hradu-trosky/v-podhradi.html

Věž Baba http://www.virtualtravel.cz/troskovice/zricenina-hradu-trosky/vez-baba.html

...

..........

.........

Poslední aktualizace: 1.8.2023
Trosky - nesmrtelná klasika…. na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Trosky - nesmrtelná klasika….

ČESKÝ RÁJ 2005 - 3.Borčice - Vyskeř - Čertoryje - Podtrosecké rybníky
    Tož dneska máme budíček už ve 4.15 - au, to to ale bolí...Roze…
Zřícenina hradu je Českém ráji na druhé straně hlavní silnice E442 u obce…
Rozcestím u zříceniny hradu Trosky prochází modře a zeleně značená turistická trasa. Modrá trasa, vedoucí od železničního nádraží v…
Zakaboněný Kozákov a  Votrubcův lom Chcete- li udělat radost dě…
Naše společná cesta začíná na silnici E442 (Turnov - Jičín). Projedeme…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se…
Hrad Trosky se nachází v oblasti Českého ráje na severovýchodním okraji…
Rozhodneme-li se navštívit Trosky - dostaneme se do jednoho z…
Trosky jsou zcela jistě jedinečným a ojedinělým skalním útvarem n…
Skalní městečko je vystavěno ze skal z velmi měkkého pískovce s malou příměsí kaolinického tmelu. Nachází se zde největší podzemní systém puklinově-…
Skalní město Apolena se nachází v údolí pod tábořištěm Svitačka cca 700 m…
Pomník Obětem 1.světové války se nachází na východním okraji obce…
Najít Trosky v České republice není zas až tak veliký problém.Najít ale…
Na prvního máje do Českého ráje. Nadpis mluví za vše. Svátek práce…
Zvláštní muzeum, ale starší mohou povzpomínat na staré kočárky, na stěně ve sklepě je popis výroby hadrových panenek. Nesmí se fotit…
Troskovice - jak název obce napovídá, nachází se pod dominantou hradu Trosky, který je nejstarším objektem na území obce. Díky své…
Další rybník vybudovaný v 16. století v mokřadech Podtroseckých údolích…
Turistický rozcestník, který se nachází u rybníku Vidlák, ukazuje turistům…
Výšlap po jedné z nejmalebnějších části Českého ráje začneme u tábořiště…
Jak název stezky napovídá, naším cílem je poznání malebných údolí a…