Vypravte se do „moravského Toskánska“

Tipy na výlet Vinařská turistika

V České republice naleznete mnoho zajímavých vinařských destinací, které nepochybně stojí za to navštívit. Jednou z nich je například obec Kobylí, jež se nachází na jižní Moravě, konkrétně v Modrých Horách. Lidé, kteří sem přijedou, často říkají, že ačkoliv se právě nalézají ve střední Evropě, mají pocit, jakoby byli v Toskánsku. To vše díky rázu KRAJINY, který evokuje jižněji položené oblasti. Přijeďte se přesvědčit! Naleznete tu otevřené lidi a nádhernou vinařskou krajinu.

Zavítáte-li do Kobylí, určitě navštivte Muzeum obce Kobylí. Muzeum bylo otevřeno v roce 1997, a to zejména díky Klubu přátel historie, který vynaložil mnoho úsilí pro jeho vznik. Po tříleté snaze a shromažďování artefaktů byla přání historiků vyslyšena a za podpory obce se vybudovalo muzeum v prostorách staré měšťanské školy. Na budování muzea se průběžně podílelo více než 100 dobrovolníků. Příběh započal sbírkou fotografií, které zachycují běžný život na venkově. Postupně přibývaly součásti lidového kroje, staré nářadí a předměty používané v domácnosti. Nyní se muzeum pyšní okázalou národopisnou expozicí, která v blízkém okolí nemá konkurenci. V Coufalově Slovníku nářečí obce Kobylí a okolí se píše:„...poslání muzea v Kobylí je zachovat doklady o životě dřívějších pokolení vnaší obci a zvláště uchovat lidovou tvorbu – překrásné lidové kroje a další památky, které postupně z běžného života mizí…

A jaké zajímavosti muzeum dále nabízí?
V současnosti si můžete prohlédnout expozici věnovanou historii Kobylí, do které spadá například vývoj kobylského kroje, stylově upravená selská kuchyň a jizba, či historické zemědělské stroje. Zajímavostí je také zvukový pořad, který popisuje starodávné žádání o ruku nevěsty na pozadí statické scény z venkovské chalupy. Prohlídky končí ve stylově opravených sklepních prostorách muzea, kde obzvlášť milovníci vína ocení malou vinařskou expozici a vinotéku s víny kobylských vinařů. Muzeum můžete navštívit od 9. 6. do 31. 8. 2013 v neděli od 14 do 17 hodin, nebo si můžete sjednat individuální termín vaší návštěvy.

Více o muzeu naleznete na webových stránkách www.kobyli.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 6.6.2013
Vypravte se do „moravského Toskánska“ na mapě

Příspěvky z okolí Vypravte se do „moravského Toskánska“

Stezka nad vinohrady, unikátní spirálová rozhledna na Kobylím vrchu
Od podzimu roku 2018 mají návštěvníci…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…
Spatřit zrod nového dne, vidět ten okamžik, kdy se první sluneční paprsek…
Nachází se na jihovýchodním okraji obce při polní cestě nad zasyp…
Kobylí je velká vinařská obec s 2080 obyvate…
Naše solná jeskyně je jedinečná svým hvězdným nebem.Pohádkový interiér a …
Jihomoravská vinařská vesnice roku 2014, tedy Vrbice, leží na Břeclavsku,…
Stráž je asi nejznámější vrbickou částí či lokalitou. Najdeme zde totiž nejen vinné sklepy, které jsou předmětem tohoto článku, ale…
V nejvyšší části vinařské obce Vrbice, která se nazývá – od dob,…
Nacházejí se pod vrcholem kopce v horní části obce. Jsou…
Nachází se v nejvyšší části obce na jehož vrcholu stojí Kostel sv…
Takto se nazývá zarostlý skalnatý hřbet, který se zvedá nad ploch…
Jihomoravskou vinařskou obec Vrbice nezdobí jen uličky vinných sklípků, ale také celá řada nejrůznějších pamětihodností. Jednou z…
Začátek výletu začíná opět v Kobylí. Jedeme po Modrohorské cyklostezce pod…
Rozcestník se nachází ve středu obce Vrbice. Po modré značce odtud dojdete…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…
Naše trasa začíná u penzionu Patria v Kobylí, kde jsme ubytováni. Vyrážíme…
Jednou z pamětihodností jihomoravské vinařské obce Vrbice je také pozdně…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v …
Začátek tohoto výletu je opět u penzionu Patria v Kobylí. Vyrážíme po…
Kdyby jen šlo povědět, která z vinařských zajímavosti je jednoznačně…
I přes nepříliš povzbudivé počasí předminulého víkendu jsme si neodpustili…
Trasu zahájíme v Kobylí u železniční stanice, po modře značené pěší značce severním směrem vyjdeme z obce do lesa a poměrně výrazným stoupáním…
Výlet zahájíme na železniční stanici v Kobylí na Moravě, dobře dostupné i…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, východním směrem od města Velké…
Nachází se na objektu železniční stanice. Prochází tudy modře značená turistická cesta a nově i zelená značka…
Trasa vede od železniční stanice Kobylí na Moravě průběžně ulicem…
Bylinkový ráj - Sonnentor Čejkovice u Hodonína Nabízíme zážitkovo…
Zámek stojí na návrší nad obcí Čejkovice na Hodonínsku v Jihomoravském kr…