Z Janoviček do Janoviček přes zaniklý kostel a Třípanský kámen

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet za zajímavostmi v okolí Janoviček, které se nacházejí nedaleko Broumova. Vycházíme od rozcestníku cyklo a žluté turistické značky Heřmánkovice, Janovičky a stoupáme do kopce po žluté značce a dojdeme až k rozcestí Janovičky. Zde změníme barvu značky na modrou a jdeme po ní směr Třípanský kámen. Projdeme mezi chatami k lesu a najednou uvidíme informační tabuli, na které se dočteme, že tu v minulosti býval krásný kostel, který nyl v 60. letech minulého století stržen. Pokud nahlédnete jako já za tabuli, pod dtromy naleznete ještě zbytky zdiva a římsy. Pokračujeme pak dále po modré značce lesem a narazíme na česko-polskou, železnou oponu. Dále jdeme po modré, místy po polském, místy po českém území, až k Třípanskému kameni. Ten se nachází v místě, kde se stýkala  tři panství. Pokračujeme dále po modré značce, až na rocestí Pod Červeným vrchem a dále na rozcestí Rožmitál Nad lomem,  kde změníme barvu značky na žlutou. Po ní dojdeme do výchozího bodu výletu, na rozcestí Cyklo a žluté značky Heřmánkovice Janovičky. V nochách máme necelých 9 kilometrů, ale za sebou krásný výlet.

Jdeme do přírody i místními zajímavostmi, zaniklým kostelem a památným kamenem

Jídlo s sebou, jen v sezoně borůvek, lze se nasytitit lesními plody.Ubytován jsem byl v penzionu Panorama Janovičky.

Nádherná příroda a místní historické zajímavosti

Vstupné se do přírody zatím neplatí.

Poslední aktualizace: 23.6.2021
Z Janoviček do Janoviček přes zaniklý kostel a Třípanský kámen na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Janoviček do Janoviček přes zaniklý kostel a Třípanský kámen

Zimní Javoří hory - okolí Janoviček
Javoří hory dlouho odolávaly zájmu lidí. Vydat se do jejich lesů…
Rozcestí v Janovičkách (foto 1 – 4) leží na příjezdové silnici do osady z Olivětína. Po silnici do kopce vede modrá značka na česko-polskou hranici…
Turistické rozcestí Janovičky, CZ-PL leží přímo na česko-polských hranicích(foto 1 a 2). Přichází sem z české strany modrá značka z…
Víkend v Javořích horách  (Prošlé cesty jsem podrobně popsal  na…
Snad nejkrásnější historický trojmezní kámen stojí od roku 1732 přímo na dnešním hraničním hřebeni Javořích hor…
Rozcestník (foto 1 a 2) potkáme na modře značené trase z Broumova (foto 4) a Rožmitálu na Ruprechtický Špičák (foto 5) po hřebeni Javořích hor. Zna…
Turistické rozcestí pod vrcholem Jedlového vrchu v Javořích horách leží přímo na česko-polských hranicích (foto 1). Přichází sem z české…
  Kostel Všech svatých v Heřmánkovicích je další ze slavné „Broumovské…
Úvod (shodný pro všechny díly Pod Javořími horami): Když jsem na…
Rozcestníky jsou tu vlastně dva, český (foto 1) na modře značené trase z Broumova (foto 3) a Rožmitálu na Ruprechtický Špičák …
Rozcestí (foto 1) leží nad horním (severním) koncem Rožmitálu u kamenolomu. Modrá značka odtud vede na hřeben Javořích…
Javoří hory jsou skvěle popsány zde. V minulosti jsem se je snažil…
Dřevěný kostel v Broumově, nejstarší sakrální památka v celé Evropě a dál…
Historie vaření piva v Broumově se oficiálně datuje do r. 1348, kdy král Karel IV udělil Broumovu městská práva. Jak to, ale bývalo,…
Pohodlnými a dobře zančenými turistickými stezkami se dostanete d…
Neděle: Ráno šplháme ze 620 m n.m. v Janovičkách po modré vzhůru …
Ruprechtický Špičák (880 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Javořích…
Ruprechtický Špičák (881 m n. m.) je nejvyšší horou české části Javořích…
Ruprechtický Špičák (německy Spitzberg) je nejvyšší hora české části Javořích hor. Dosahuje nadmořské výšky 881 m. Vrchol leží v…
První dochovaná zmínka o klášterním kostele sv. Vojtěcha je datována rokem 1357 ve spojitosti s dokončením stavby gotického dvoulodí…
Benediktinský Klášter Broumov je zapsán v seznamu kulturtních památek…
Broumov - Benediktínsky kláštor
Benediktínsky kláštor ( národná kultúrna pamiatka ) - dnešnú podobu…
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se…
Ruprechtice - kostel sv. Jakuba Většího
Ruprechtice se nachází na úpatí Javořích hor. Díky své poloze je obec ideálním východiskem k výletu na nejvyšší bod Javořích hor Ruprechtický Špičák…
Jedeme přímo do Broumova do pivovaru. Parkoviště je přímo v areálu pivovaru. Prohlídka místního pivovaru. Vaří se zde pivo pod názvem Olivětinský…
Broumov leží v Východních Čechách, východním směrem od města Trutnov…
Broumov - dřevěný kostel sv. Panny Marie
Jedná se o nejstarší dřevěnou sakrální stavbu nejen v Čechách, ale i ve…
Budete-li někdy projíždět či procházet územím mezi Broumovem a Policí nad…
Adršpašské skály
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály,…