Z Vráže do Vráže přes studánku Houžvička

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Se psem

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na procházku okolím obce Vráž, která se nachází nedaleko Písku, odkud sem přijedete autobusem a vystoupíte ve stanici Vráž,lázně. Popojděte ke vstupu do areálu Hotelu Lázně  Vráž a pokračujte po značce červeného místního okruhu a jděte po ní kolem silnice  na náves, kde změňte barvu značky na žlutý okruh a společně s NS Za Vrážským pramenemjděte po ní k rozcestí Novovrážský rybník a jděte ostře vpravo, po NS a cyklotrase 12, 1225 Otavská. Ty vás nádherným lesem dovedou až k altánku nad studánkou Houžvička. K ní sejdete pěšinkou z kopečka. Nezaručuji, že nebudete zklamáni stejně jako já, protože je studánka bez vody. Když se vrátíte od studánky, pokračujte v původním směru po cyklotrasách. po cca 1 kilometru, se zleva připojí červená značka. Jděte dál, až k rozcestí Pod Starou Vráží, kde se můžete rozhodnout, buď pro kratší trasu a odbočíte vpravo do kopce po značce zeleného okruhu a dojdete po ní k rozcestí Vráž-lázně, park a budete pokračovat rovně k silnici a pak vpravo kolem silnice kcíli vycházky, u vstupu do areálu hotelu Lázně Vráž. Pokud se na rozcestí Pod Starou Vráží, rozhodnete pro delší trasu, pokračujte po červené značce, společně se zeleným okruhem a jdeme po nich na rozcestí Kobyla, odkud jdeme ještě kousek po obou značkách a pak vás opustí červená značka a vy půjdete vravo po zeleném okruhu na rozcestí Vráž-Lázně , park a odtud rovně po zeleném okruhu k silnici a pak vpravo kolem plotu ke vstupu do areálu Hotelu Lázně Vráž. Krátší trasa měří 6 kilometrů a delší 7,5 kilometrů.

Jdeme především do přírody a cestou navštívíme studánku Houžvička, která je bohužel v současné době bez vody.

Svačinu doporučuji vzít s sebou a na odpolední kávu s dortíkem nebo i jídlo, doporučuji kavárnu a restauraci v Lázeňském hotelu Vráž, které jsou přístupné i pro veřejnost.

Nádherná příroda a smutná studánka. Zvláštní kontrast.

Peníze na vstupné nepotřebujete, protože se do přírody, stále ještě neplatí.

Poslední aktualizace: 31.10.2023
Z Vráže do Vráže přes studánku Houžvička na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Vráže do Vráže přes studánku Houžvička

Z Vráže do Vráže přes Jezírka lásky a Čertovu horu
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na vycházku do přírody, v okolí  obce Vráž, která se nachází nedaleko Písk…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na procházku…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, doporučuji vám navštívit Boží muka nedaleko lázeňského htelu Vráž nedaleko Písku. Od vstupu do…
Vráž je lázeňská obec, ležící asi 8 km severně od města Písek, na…
Severně od jihočeského města Písek se nachází obec Vráž s novogotickým…
Obec Vráž je známá zejména svými lázněmi, orientovanými na léčbu…
Hrby je přírodní rezervace ležící západně od obce Vráž u Písku v …
První den jedeme na kole z Vráže u Písku, přes Starou Vráž, Čížovou, Bošovice, Chlaponice, Dobev, Kestřany, Ražice, Radany, Křtěnice a do Vodňan. Úm…
Začátek je ve Vráži u Písku nádraží a konec je tamtéž. Jedná se o…
Dvě jezírka, nacházející se pod Čertovou horou, jsou nazývána jezírky lásky - především to menší, spodní, je pak mezi místními…
Tlučkův mlýn stávající nedaleko od těchto míst je poprvé zmiňován již kolem roku 1405 coby majetek špitálu u Kamenného mostu v Písku,založeného rytířským řádem Křížovníků s červenou hvězdou.Roku 1860 koup…
Dětská naučná stezka StehloviceDětská naučná stezka za obcí Stehlovice…
Dědovické stráně (evidenční číslo 598) je přírodní rezervace rozk…
Renesanční zámek se nachází ve vsi Čížová na Písecku v Jihočeském kraji. …
Čížová leží 8 km severozápadně od okresního města Písku v nadmořské vý…
Na předposlední výlet naší písecké dovolené jsme zamířili do nedaleké obce…
Zvíkov
Raně gotický Královský hrad Zvíkov se tyčí na skalnatém ostrohu nad…
Městský park vznikl na místě zrušeného příkopu a valu před městskými hradbami ve čtyřicátých letech 19. století. Na památku jeho…
Kamenný most v Písku je svým pojmenování z r. 2007 nejmladším mostem v Čes…
Hrad je jednou z nejvýznamnějších památek města Písek v Jihočeském kraji. Hrad měl čtyři křídla, obklopující nádvoří, s arkádovými…