Ostrov Cres v Chorvatsku

Zájezd na ostrov Cres v Chorvatsku.

Při naší dovolené v Chorvatsku jsme se zúčastnili se synem zájezdu na ostrov Cres.Syn se znal dobře s kapitánem lodi,který vlastnil loď Monsun a tak jsme se vydali v určený den na dobrodružnou plavbu po moři…..Nebyli jsme jen sami,ale byla nás plná loď.Cestu nám zpříjemňoval chorvat-harmonikář,který hrál jak jejich, tak i naše písničky.Nálada byla výborná a my celí natěšení jsme se oddávali příjemné atmosféře i tím,že jsme měli široký rozhled kudy naše loď pluje……

Ale všechno má svůj konec a tak jsme dorazili k ostrovu Cres,kde jsme zakotvili a každý jsme si vyhlídli místečko na bílé pláži z oblázků, roztáhli svoji deku a uložili osobní věci.A hupli do moře….no,ono to vyloženě hupnutí nebylo,protože všude byly skály,ale tím to bylo ještě víc romantičtější...Vlny se docela bouřily,dostávali jsme spršku….vodička byla nádherně zelenomodrá, co víc jsme si mohli ještě přát.Zkrátka bylo tam kouzelně.

Mezi tím si kapitán rozbalil svoje „propriety“ na grilování a my s napětím očekávali,kdy už se oddáme ochutnávání jeho výtvoru.Vůně grilovaných ryb se začala pozvolna linout k nám na plážičku a nám už se sbíhali v puse sliny a nemohli se dočkat darů, které nám kapitán naservíruje…

No zkrátka nemělo ty chybu, ryby byly výborné,dobře okořeněné,nebylo snad nikoho, kdo by si nepochutnal, měli jsme i vínečko,nějaké limo a kdo nechtěl ryby,mohl mít maso na grilu a tak jsme nemohli nic jiného udělat,než se po jídle na chvíli natáhnout na deku a zažívat tu dobrotu….a pak jsme huply do těch vln okolo nás a schladili se…

Abychom jen tak nelenošili a taky poznali tento ostrov,“hodili“ jsme na sebe oblečení a šli si jej prohlédnout, neměli jsme k němu daleko,neboť přístav se nacházel přímo ve středu náměstí a plážička jen kousek od něj….Chodili jsme po skupinkách a zase jsme procházeli úzkými uličkami, jako v jiných chorvatských městečkách. A taky jsme museli využít i jejich cukráren,neboť zmrzlinka to je další lákadlo pro mlsné jazýčky a ty jsme měli…..Odjezd byl naplánován na určitou hodinu,tak jsme se vrátili na pláž , ještě hupli na chvíli do vody a pak sbalili věci a připravili se k odplutí.

Ostrov Cres stojí za to jej navštívit…. Rozprostírá se na Kvarnerském zálivu.Hlavní město má tentýž název a nazývá se malé Benátky,neboť jeho domy mají benátský ráz.Je tu i Františkánský klášter s kostelem a plno nádherných zákoutí.Kdo jede do Chorvatska a nachází se tu poblíž,určitě by se měl na tento ostrov podívat.

Naše zpáteční plavba proběhla v klidu a my docela litovali, že již končí a vracíme se zpět do Rabacu.Výlet byl vskutku nádherný…….

Poslední aktualizace: 29.4.2011
Ostrov Cres v Chorvatsku na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Ostrov Cres v Chorvatsku

Zjednodušení úhrady turistické taxy, jachtaři mohou v Chorvatsku zaplatit turistickou taxu pouze online
Po pilotním projektu zavedení možnosti uhrady turistické taxy pro jachtaře online a vzhledem ke skutečnosti, že pandemie Covid-19 stále přet…
LUBENICE Malá vesnice na ostrově Cres, postavená na vrcholu skály s…
Město Cres je správním, historickým, kulturním a společenským centrem ostrova. Že je především turistickým letoviskem bylo poznat po…
Jedeme na Cres, ostrov v Rijeckém zálivu. Valun se rozkládá ve Valunské…
Mezi ostrovy Krk a Cres provozuje trajektový dopravce Jadrolinia …
Dnes bych vám ráda doporučila další 2 místa, která byste určitě neměli na ostrově Cres minout. Jsou od sebe vzdálena cca hodinku v p…
Jezero Vrana na ostrově Cres v Kvarnerském zálivu tvoří jedinou z…
Po 13km cesty z přístavu Porozina zaparkujte auto na křižovatce na prostorném místě vyhlídky. My se pokochali výhledy a vydali se na…
Městečko Beli najdeme v Rijeckém zálivu na ostrově Cres, kam se dostaneme…
Krk je jeden z Chorvatských ostrovů, na který se dostanete pohodlně autem.…
Vesnice Beli se nachází na severu ostrova Cres, který je minimálně obydlen. Při našich toulkách touto krajinou jsme se tomu nedivili…
V severní části ostrova poblíž vesnice Beli se nachází 7 labyrintů a 7 naučných stezek. Každý z labyrintů má svůj vlastní název a vý…
Kostel Sv. Donáta (Sv. Dunat) se nachází na chorvatském ostrově Krk, v severní části Punatské zátoky. Najdete ho nedaleko města…
Rabac- Chorvatské letovisko.               Toto malé městečko-nebo…
Starobylá městečka Labin a Plomin na Istrijském poloostrově.       …
V okolí města Stara Baška na chorvatském ostrově Krk se nachází Krásné…
V roce 2007 jsem strávila týden dovolené na ostrově Krk v Chorvatsku.…
Malé rybářské Městečko Vrbnik leží na východní straně chorvatského ostrova Krk. Je rozložené stupňovitě na vápencovém svahu nad…
Osor leží oddělen otočným mostem mezi ostrovy Cres a Lošinj v Kva…
Ostrov Lošinj - ostrov Loinj leží v těsném sousedství ostro…