Starobylá městečka Labin a Plomin na Istrijském poloostrově

Starobylá městečka Labin a Plomin na Istrijském poloostrově.

V Chorvatsku je nejen nádherné moře,ke kterému jezdí většina obyvatel aby se "válela" u moře a nabrala bronzovou barvu své pokožky,ale je tu i spousta památek, které stojí za to vidět.

My jsme se jeli podívat z Rabacu do Labinu,starobylého městečka a další den jsme zas navštívili městečko Plomin,které bylo ještě hezčí. Do městečka Labin se dá udělat i túra z Rabacu,je to sice trochu prudký,místy náročný výstup pro starší ,protože městečko se nachází na kopci. Já tam byla celkem třikrát pěšky,tak vím že se to zdolat dá, a pro mě to tedy náročné nebylo,ale spousta lidí, s nimiž jsem se bavila, jsou na krok opatrní a líní a tak se jim pěšky moc nechce…. Jde se okolo jezírek,což je kouzelná procházka a z vrcholu je nádherný pohled na letovisko Rabac a moře….Pořádá se tu spousta koncertů,

je tu muzeum,galerie,každý si tu najde co se mu líbí.Já se podívala ještě taky ke hřbitovu,což mě vždycky láká,protože dřívější kamenosochaři byli vskutku umělci a vyplatilo se mě to,našla jsem tam zajímavý pomník….

A druhý den jsme navštívili městečko Plomin , které je vzdálené od Rabacu asi 23 km. Je to také starobylé městečko,a mě se líbilo daleko víc než to první, leží na jihovýchodním pobřeží Istrijského poloostrova na vrcholu 150 metrů vysokého strmého útesu.Nacházelo se zde v dávných dobách antické centrum, které bylo v 6.století zničeno Avary,ale znovu vystavěno 1000 let po Kristu.Městečko bylo dříve daleko větší a žilo zde více obyvatel.Nyní jich tu je asi 150.

Nacházejí se zde hradby z 13.a 14.století,ze kterých zbyly jen Trosky.Městečko má úzké uličky,kterými jsme procházely,připadalo mě to jako v zakletém městě.Všechny vedly ke kostelu.Kostely jsou tu dva, první je kostel sv.Jiřího staršího a druhý sv.Jiřího mladšího.

Městečko je vyhledávané pro svoji bohatou kulturní a historickou minulost.

Poslední aktualizace: 28.4.2011
Starobylá městečka Labin a Plomin na Istrijském poloostrově na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Starobylá městečka Labin a Plomin na Istrijském poloostrově

Rabac - Chorvatské letovisko
Rabac- Chorvatské letovisko.               Toto malé městečko-nebo…
Městečko Beli najdeme v Rijeckém zálivu na ostrově Cres, kam se dostaneme…
               Putování po ChorvatskuUž druhým rokem jsem se rozmýšlel,…
Zájezd na ostrov Cres v Chorvatsku.   Při naší dovolené v Chorvatsk…
LUBENICE Malá vesnice na ostrově Cres, postavená na vrcholu skály s…
Mezi ostrovy Krk a Cres provozuje trajektový dopravce Jadrolinia …
Chorvatsko jsem navštívil již mnohokrát, ale vždy to bylo způsobem nonstop…
Jedeme na Cres, ostrov v Rijeckém zálivu. Valun se rozkládá ve Valunské…
V roce 2007 jsem strávila týden dovolené na ostrově Krk v Chorvatsku.…
Kažuni, tedy pozoruhodné kruhové stavby z plochých kamenů, jsou si…
Návštěva půvabného chorvatského šestitisícového městečka Vodnjan je…
Přišlo ráno dalšího dne, který jsem měl opět naplánován jako sólo…
Farní kostel sv. Blažeje je - se svou více než šedesát metrů…
Chorvatské městečko Vodnjan je na turistické atraktivity - v čele s…
Podle mnohých informačních pramenů nemá vodnjanska sbírka sakrálního umění…
Pátek, 22.8. a sobota 23.8. Ani poslední noc na Istrii nám nebylo dopřáno…
Krk je jeden z Chorvatských ostrovů, na který se dostanete pohodlně autem.…
Nečekaně zajímavým tipem na výlet - i pobytovou dovolenou – se pro mnohé…
Nevelké kostelíky „vybavené“ středověkými nástěnnými malbami či…
Jednoznačnou dominantou přístavního letoviska Fažana, nacházejícího se na…