Baldský vrch u Poličky

značení cyklostezky
číslo 8 počátek/konec trasy Šotolina 8,0 km
  napojení na cyklostezku 4104

Na Baldský Vrch,nevýraznou nejvyšší horu Svitavské Pahorkatiny,jsme se vydali pro jeho zařazení do naší tabulky zdolání vrcholů našich významných pohoří.Svitavská Pahorkatina se řadí rozlohou mezi deset nej...geomorfologických celků České Republiky.

Kóta Baldského Vrchu (692 mnm) leží mimo značené turistické stezky,ale lesy obklopující vrchol jsou protkány mnoha průseky a pěšinami.Naše trasa začíná na křižovatce siknice II/363 a místní silnice v obci Stašov.Napojíme se na cyklostezku 4104 a opustíme obec polní cestou.Cesta se klikatí mezi poli a posléze vstoupíme do lesa.

Asi po 50 m odbočíme na neznačenou lesní cestu.Na vidlicovitém rozcestí se držíme vlevo a pokračujeme ke svážnici.Chvilku musíme mimo cestu,ta se ztrácí v nové výsadbě.Narazíme na svážnici a pokračujeme vlevo.Na další křižovatce se opět držíme vlevo a cesta nás dovede na kraj pole.Projdeme cípem lesa a vpravo od nás je triangulační výškový bod Baldského vrchu.

Z plochého vrcholu je do okolní krajiny rozhled na jihovýchod a na západ na vrcholky Žďárských vrchů.

Vydáme se stejnou svážnicovou cestou zpět.na jedné z křižovatek se pustíme lesní pěšinou doprava a ta nás dovede na cyklostezku 4104,po které se vrátíme do obce.Před sejitím do obce jsou pěkné výhledy do krajiny.

Celková délka trasy je necelých 8 km.Vzhledem ke složitější orientaci na neznačených cestách a zdolávání přírodních překážek doporučuji méně zkušeným turistům GPS aplikaci.Trasu najdeme na serveru Mapy.cz nebo na mapě KČT č.50 Svitavsko.

Při použití VHD se na nástupní místo dostaneme autobusem z Poličky.

Na trase občerstvení není.U cesty za obcí je umístěno TO.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 8.5.2017
Baldský vrch u Poličky na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Baldský vrch u Poličky

Rozhledna Horní les
Udělala jsem si výlet Na rozhlednu Horní les, která se nachází u obce Nyklovice. Dostaneme se k ní po modré turistické značce z…
Obec Jedlová se nachází v okrese Svitavy, asi šest kilometrů jihovýchodně…
Bystré leží na pomyslné hranici mezi Čechy a Moravou pod východními vrcholky Hornosvratecké vrch…
Příjemné, téměř dvoutisícové, městečko v Pardubickém kraji se může…
   Úvodem uveďme věci na pravou míru: Městské hradby Poličky a rozloha…
Polička leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od města Svitavy.…
Polička - městské hradby
Poličské hradby byly zbudovány v polovině 14. století. Hlavní hrad…
   Původně královské město Polička bylo založeno Přemyslem Otakarem II. a…
Název obce pochází ze základu hart-mann, hart - trvrdý, drsný kr…
Na jižním cípu východních Čech na pomezí Moravy možno navštívit …