Lysá hora kolem Malenovického kotle

číslo 9 k Ivančeně 7,7 km
číslo 10 k Ivančeně 8,1 km
číslo 11 hotel Bezruč - parkoviště 9,7 km

Často se sice uvádí "Nebyl v Beskydech, kdo nebyl U Veličků!", ale Beskydy a Lysá hora nabízí nepochybně mnoho dalších zajímavých míst a cest. Níže popsaná představuje oblíbenou, i když možná ne až tak obvyklou trasu. Z Malenovic na Lysou horu lze jíz i mimo starobylou dřevjanku na žluté značce a spojit cestu s obchůzkou celého Malenovického kotle. Výhodou této kratší varianty je především dostupnost, protože cesta z Malenovic po pravém břehu říčky Satinu pod Hradovou na hotel Petr Bezruč bývá sjízdná i v zimě (v porovnání s méně udržovanou silnicí na levém břehu) a nabízí i více parkovacích míst. Nelze parkovat jen na točně autobusů pod hotelem Bezruč (časté zastávky policie), ale placené parkoviště je přímo u hotelu, další je nad mostem přes Satinu po pravé straně a v Hutích pod sjezdovkou (mimo lyž. sezónu). Právě zde, 581 m n/m, samotná trasa začíná. Zpočátku krátce po zelené značce a na první křižovatce ostře vlevo pod sjezdovkami kolem jízdárny pohodlnou asfaltovou cestou až do lesa. V něm stále po stejném povrchu prudce Doprava zatáčkou a mírnějším stoupáním nad sjezdovky na křížení lesních cest (závora). 2,5 km. Zde se napojuje u rozcestí žlutá značka od Veličků a záhy se stáčí prudce vpravo z asfaltové silnice Doprava kolem Kamenné kupy strmě vzhůru na hřeben Lukšice (opět křížení cest). Zde se cesta stává frekventovanější a míjí např. známé Ondrášovy ďúry. Nad nimi se ještě napojuje červená trasa z Butořanky. Zpočátku strmě vzhůru, pak možnost výbětu delší trasy po značce nebo kratší po staré naučné stezce a kolem Božoňky (kříž hospodyně z Lysé hory) zpět na spojnici všech cest. Z ní pod levotočivou zatáčkou ještě strmě, pak mírně po hřebeni zvaném Velké větry ("Kaj fouká, i když nefouká) až na vrchol Lysé hory. 3,5 km, celkem 6 km a 1,5 hod. Sestup (kromě stejné cesty kombinující např. trasu k Veličkům a návštěvu Satinských vodopádů) je možný i přes Malchor po bývalé severní sjezdovce po modré značce. Zpočátku strmá, pak střídavě mírně klesající a ráznější chodník směřuje k mohyle Ivančena. Pomník skautům popraveným na sklonku vály lze obejít sestupem doleva prudší pěšinou. Takových je pak víc a umožňují nejít až na rozcestí modré a zelené Hradová nad salašem. Vhodná je např. i pěšina nad hotelem u bezejmenného potoka (zřídka zvaný Laťový nebo V Latích). Ta se záhy napojuje na zelenou značku kolem hotelu (naproti vchodu pak dobře schůdná odbočka mimo asfaltku přímo k úpravně vody)  do míst, kde trasa začala. Podle typu cest 5 až 6 km, 1,5 hodiny. Celkem 12 km, 3 hod., 790 m převýšení.

Poslední aktualizace: 20.9.2014
Lysá hora kolem Malenovického kotle na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Lysá hora kolem Malenovického kotle

Satinské kaskády
Jedná se o výlet k nejkrásnějším vodopádům, ne však největším v B…
Ve většině případů se udává, že Ondrášova skála v Beskydech je "mohutný…
Dnes vás zavedu k pokladu malebných Beskyd. K Satinským vodopádům. Na…
Rozcestí Hradová se nachází na okraji lesa na křižovatce lesních cest asi…
Satina - u korýtka je rozcestí zelené a žluté turistické značky asi 4…
Poloha hotelu Hotel ** Petr Bezruč je zasazen do horského údolí ve svahu…
Toto je celkem nenáročná trasa vedoucí do kopce zhruba jen jeden kilometr …
Beskydy zrovna dvakrát neoplývají vyhlášenými vodopády a i to málo,…
U Veličků je rozcestí a orientační místo na žluté turistické značce asi 3…
Kykulka ( 995 m.n.m.) je zalesněný vrchol kopce, který se zvedá asi čtyři…