Naučná stezka Ondřejník Skalka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Jedná se o krátkou okružní trasu kolem masívu Ondřejník s výchozím i koncovým bodem Ondřejník sedlo, kam se dá dorazit ze všech možných směrů, od Kozlovic po zelené TZ, od Frýdlantu nad Ostravicí po modré TZ. Nicméně je možno se na trasu napojit i kdekoliv po jejím obvodu, např. Od Čeladné od vlakového nádraží po žluté TZ, od Kunčic pod Ondřejníkem po modré TZ nebo po několika dalších lesních cestách, které jsou uvedeny v podrobné turistické mapě. Trasa naučné stezky nabízí aktuálně bezpočet krásných výhledů na Radhošťský hřeben, Lysou horu, Štramberskou vrchovinu a také směrem na Frýdek-Místek a Ostravu. Po řádění kůrovce dochází k masívní těžbě smrkových porostů, které dříve neumožňovaly skvělé vyhlídky do krajiny, na druhou stranu se hory vrací zpět do stavu před 100 a více lety. Na informačních tabulích je uvedeno mnoho zajímavých informací o fauně a flóře místní rozmanité krajiny, dozvíme se mnoho zajímavostí hospodaření v lesích, o hradu Hukvaldy, Lysé hoře a také o geologické historii Beskyd. Trasa je vhodná díky svému nenáročnému profilu pro všechny věkové kategorie, přitažlivá je v zimě pro běžkaře v létě pro cyklisty.

Poslední aktualizace: 21.5.2018
Naučná stezka Ondřejník Skalka na mapě

Příspěvky z okolí Naučná stezka Ondřejník Skalka

Ondřejník sedlo
Ondřejník sedlo je rozcestí modré a žluté turistické trasy a najd…
Na státní svátek dne 28.9.2017 se na Ondřejníku konaly oslavy 110. výročí od vybudování chaty Klubu českých turistů. Chata…
Výchozím bodem je Ondřejník - tur.chata (710 m) Dostupnost autem: z…
Známá a turisticky oblíbená lokalita na křížení žluté, zelené a modré tur…
Jen málokdy se povede podat dobrou zprávu pro přátele…
20.5.2023 Klidně bych mohl přidat podtitul Objezd Ondřejníku Ano, je to…
SKALKA JE NEJVYŠŠÍ VRCHOL ondřejnického masívu nad obcí Kunčice pod Ondřejníkem. Všichni severomoraváci určitě znají výstup na…
Pokud jedeme autem, pak jej necháme na horním konci v Kozlovicích u garáží…
Opálená je rozcestí zelené a žluté turistické trasy a nachází se na výcho…
Nyní konečně pokračování cesty pod Ondřejník, která mi nedala do dalšího…
Vyrazili jsme z Ostravy vlakem (zastávka Stodolní) na Čeladnou. Odtud pak pěšky po žluté značce do Ski areálu Opálená, který leží v…
Pstruží leží jihozápadním směrem od města Frýdlant nad Ostravicí. Obec se…
Pátek 2. 9. 2022 - odpoledne Dopoledne bylo poznávací, odpoledne …
Skalka je přírodní rezervace, kterou najdeme východním směrem od obce…
Osamocený horský masív se majestátně zvedá severním směrem nad ob…
Vrchol Skalka ( 964 m.n.m.) je nejvyšší místo horského masívu Ondřejník …
Před asi 14 dny jsem se chtěl podívat na „Ondřejník“ a po mnoha letech si…
Kamarád František trávil svůj ozdravný pobyt v Beskydském rehabilitačním centru - Čeladná a tak…
Čeladná je horská obec, kterou najdeme jižně od města Frýdlant na…
Rehabilitační centrum Čeladná. Léčebný arál v srdci Beskyd najdete na…