Trasa po nejzápadnějším koutu České republiky

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost Video trasa

Z Aše do Aše po nejzápadnějším koutu České republiky.

Trasu začínáme na Poštovním náměstí v Aši, tedy v centru města. Z náměstí míříme k Muzeu Aše, kde také míjíme katolický kostel sv. Mikuláše. Poté nás čeká náročnější část trasy, kdy vyjíždíme na vrch Háj (758 m. n. m.), kam míříme ke kamenné rozhledně na jeho samotném vrchu. Poté nás čeká cesta z kopce kolem sportovního areálu na vrchu Háj až do Dolních Pasek, kde projíždíme kolem minerálního pramene.

Následuje vcelku klidná a rovinná cesta kolem přehrady Bílý Halštrov, následně se jedeme podívat ke zřícenině hradu Neuberg v Podhradí, poté se kousíček vrátíme a jedeme směrem k Doubravě, kde nás čeká památkově chráněné torzo papírny. Z Doubravy přejedeme hranici s Německem a projíždíme krásným lázeňským městem Bad Elster. Z Bad Elsteru se vydáme zpátky do Čech a projedeme městem Hranice, odtud míříme na významný bod, kde se setkává hranice tří zemí: Čech, Bavorska a Saska – Trojmezí, zde opět přejedeme hranice s Německem a jedeme podél hranice, ovšem po Německé straně.

Do České republiky se vracíme v blízkosti Nejzápadnějšího bodu ČR přes Most Evropy, který právě symbolicky spojuje tyto dvě země. Dále míjíme památník zaniklé obce Újezd a bývalou PS rotu, zde si trochu zašlápneme, pojedeme do kopce. Dále projíždíme obcí Krásnou a z té už rovnou zpět do Aše na Goethovo náměstí, kde můžeme vidět kašnu se sochou J. W. Goetha a odtud je to již cca 200 m do Informačního centra.

Trasa není náročná, nicméně vás čeká několik převýšení. Trasu tedy doporučujeme pro rodiny s dětmi, kteří mají již něco naježděno.

Poslední aktualizace: 17.5.2024
Trasa po nejzápadnějším koutu České republiky na mapě

Příspěvky z okolí Trasa po nejzápadnějším koutu České republiky

Pěší trasa po Ašském výběžku
Pěší trasa po Ašském výběžku      Tuto krásnou trasu za…
Informační centrum Aš Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve…
Aš
Aš leží v nejzápadnějším výběžku České republiky, severozápadně…
Muzeum Aš – pomník F. L. Jahna – pomník T. Körnera – rozhledna – S…
Půjčovna kol Českých drah - Aš
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Městské muzeum bylo založené již v roce 1893 a sídlí ve vile továrníka…
Často sledujeme program CHKO Slavkovský les, který pořádá pro veřejnost řadu tématických výletů pod názvem Pojďte s námi do přírody…
Téměř zaniklá ves Vysoká poblíž Staré Vodyna Chebsku.Je zde zajímavá ruina…
Město Aš je nejzápadnějším městem České republiky a žije v něm cc…
Město Aš leží na nejzápadnějším cípu České republiky. Ašsko jako takové…
Město Aš je nejzápadnějším městem České republiky a leží v Ašském výběžku a je obklopeno ze tří stran Německem.…
Pomník náboženského reformátora Martina Luthera v Aši je nejenom jediným …
V blízkosti Městské úřadu v Aši se nachází upravená parková plocha. Mimo …
Smírčí kříž s jedním ramenem /druhé odlomeno/ je umístěn u plotu v areálu…
V Aši lze spatřit mnoho zajímavých památek jako např. budovu radnice, kos…
Když se člověk prochází městem Aš, může objevit také drobné památky a…
Rozhledna na Háji /Hainberg/ u Aše
Významnou dominantou aše je 34 metrů vysoká rozhledna na kopci Háj.Patří mezi tzv. Bismarckovy rozhledny,kterých je po světě přes…
Když se člověk vydává autem k rozhledně Háj nacházející se nad městem Aš,…
Cyklotrasa po Chebsku - z Aše až na Doubravu. Místa na …
  Výchozím bodem našeho výletu je hlavní nádraží v Aši, městečko, jež…
Železniční stanice Aš-město - po modré turistické značce až na Haimberg…
Na této rozhledně jsme se zastavili r. 2011, když jsme právě pod rozhlednou měli jednu zajímavou akci. Proto jsme už k ní…
Naše společná cesta začíná na vlakové zastávce Aš město, odkud vyrazíme přes Okružní ulici a vydáme se po lici Gustava Geipela.  Na…
V 60. letech 19. století se nad městem Aš nacházel v nadmořské výšce 758 metrů holý a celkem nevzhledný kopec jménem Háj, na kterém…
V 19. století náleželo město Aš mezi významná evropská centra textilní…
Projeli jsme Aší a odbočili směrem na Háj (nejvyšší hora Smrčin), zaparkovali jsme pod rozhlednou, a šli ještě 300 metrů pěšky. Jeli…
Rozhledna Na Vrchu Háj je nejmohutnější a nejzápadnější vyhlídková stavba…
Benešovým paloučkem se nazývá místo těsně u hranic s Německem kudy přešel do emigrace náš pozdější prezident Dr.Edvard Beneš. Jde o…
  Náš původní plán navštívit rozhlednu na Háji u Aše změnila slečna v…